PDA

View Full Version : Vette distortion voor Hardrock/Metal



Reel Big Fish
4 december 2005, 23:31
TEST

Reel Big Fish
4 december 2005, 23:31
Hoi allemaal,

nu de kerstdagen (en dus mijn verjaardag) voor de deur staan, had ik als cadeau verzonnen om een distortion/overdrive pedaal te kopen. Ik speel dus in een hardrock band en wil een vette sound krijgen, die er echt uitknalt en dus simpelweg rocked!

In de Total Guitar van heel lang terug stond een Line 6 Stompbox, de Uber Metal, zou dat dan niet iets zijn? Zij waren er iig heel positief over (ook wel tyfus duur zeg)... Maar nu hoorde ik van iemand dat een Boss Metalzone MT2 een aanrader was, maar toen ik de zoekfunctie gebruikte hier, las ik heel andere dingen (niet meer hoorbaar e.d). Dus wat ik zoek is een dijk van een bruller die eruit knalt.

Op dit moment speel ik over een Marshall VS 100 en gebruik ik zijn distortion, dus het moet die sound wél verbeteren, anders is het natuurlijk nutteloos.

Ik ben benieuwd wat jullie zeggen.

Greets, rock on!

Reel Big Fish
4 december 2005, 23:32
Damn dubbel, irritante postings hier :razz:

robert-gitarist
4 december 2005, 23:38
Line6 uber metal heb ik..goed veelzijdig pedaal.
Zeker een aanrader.Wat ik niet zou nemen is een Boss Heavy metal of metal zone..ontiegelijke kut pedalen...Die 2 zijn wel aardig voor thuis,niet on stage.Line6 uber metal zou ik eens uitproberen als ik jou was..ik was er erg blij mee...en Speel ook op een marshall o.a.
Heb nu geen distortion nodig omdat ik nu het geluid heb wat ik wou hebben dus.Veder is een marshall guv'nor wel iets,digitech bad monkey en hot head ook wel...en ja de TS-9 van Ibanez..tube screamer..
Kortom zat mogelijkheden..die uber metal is erg gaaf en heeft ook veel instelmogelijkheden.
Good luck

Speeddemon
4 december 2005, 23:40
+1 voor de Übermetal.

En als je ze 2e hands kan vinden (zijn nogal zeldzaam):
-Ibanez SM9 Super Metal (of SM10)
-Zoom HL-01 Hyper Lead (geen plastice Zoom-meuk, maar degelijk metaal EN true bypass)
-Zoom Driver 5050 (6 distortion modes, bevat de zwaarste distortion ooit)

robert-gitarist
4 december 2005, 23:51
Of een Fulltone Distortion Pro.Errug duur maar wel de moeite waard.Een OCD'tje klinkt ook altijd wel goed :D
Maar zijn duurder allemaal: ocd 200 euro en distortion pro 259...
Misschien wel hadig te vermelden wat je budget is?
Ik zelf zou voor de uber metal gaan...oerdegelijk..dubbel en dwars die 95 euro waard

Speeddemon
5 december 2005, 00:30
Die Distortion Pro heb ik naast m'n Tubefactor gehoord... :o

Alsof 't een bastaardkind van een DS-1 en een Distortion + was.
ZWAAR BEROERD! Dun en krasserig.

Shifty
5 december 2005, 09:30
Ik het zelf zo'n marshall VS100 top & kabinet gehad en vond het overdrive kanaal behoorlijk goed! Véél beter dan het clean kanaal.

Als je een effect er los bij koopt dan gebruik je dit effect over het cleane kanaal. Dit heb ik ook wel 's geprobeerd, maar vond dat behoorlijk slap klinken.

Het grootste voordeel van een VS100 vond ik altijd het overdrive kanaal. Als je op zoek gaat naar een los effect dan zou ik eerst 's goed gaan testen in combinatie mét je versterker zodat je direct het eindresultaat hoort.

Succes ermee!

Mauser
5 december 2005, 12:44
De Digitech Metal Master is veelzijdig, en goed :wink:

Reel Big Fish
5 december 2005, 12:53
Thanks voor alle reacties! De Boss is dus gewoonweg té slap, dus die valt af. Die Zoom HL-01 Hyper Lead, die word op marktplaats verkocht:

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/13954889.html?return=eJwlykEKgzAQQNG7CHFXdZIm0ASRd tWFJ%2Bgu1IBiNIMJVFt694519z58q0F%2FBl2ZqEEKnUVnl2d v%2BpRQl%2BUY0M3FZJcxobc2xWL25bEU2GOz%2BhryLtbji4n rI4SJccmre3uq4NCGbvmrdbZj4pYCjUDwifAecOdKVEqC2mOjO At1kZIqxIGS51hDZr4%2FaFozVA%3D%3D&df=1

Kost wel ff 80 euries. Is dat niet wat duur voor 2e hands dan?? Dan de Line 6 Uber Metal, bij Feedback kost het beestje €99.

http://feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/line6-ubermetal_350_fffef1_75.jpg

Nu dus de vraag, wat is voor mij de beste oplossing? Wat klinkt het beste over het cleane kanaal van een Marshall VS100 en wat klinkt eventueel het beste in een studio? Want daar wil ik toch ook een keertje heen om wat tyfusherrie op te nemen. Is er niet een website voor om de dingen te beluisteren?

Alvast bedankt!
ps. budget natuurlijk het liefst zo klein mogelijk houden, echte Nederlander!

EDIT: die Metal Master is wel een tikkie goedkoper bij Feedback... is de Uber Metal die extra euro's waard?? http://feedback.nl/?id=55&b=URXMM

Reel Big Fish
5 december 2005, 12:53
ARGH!! :???:

Speeddemon
5 december 2005, 13:15
moeilijke keus.

Wat ze allebei zo goed maakt is dat ze voor low-gain toepassingen (classic rock enzo) ook verrekte bruikbaar zijn (wat de Boss MT-2 enzo absoluut NIET is).

Ze hebben allebei uitgebreide EQ controls, de Ubermetal heeft een gate, en de Zoom is true bypass.

Overigens, geef die gozer op marktplaats er 75 incl. verzenden voor. 80 is te hoog ja. Nieuw waren ze 100 (in Duitsland nog her en der te krijgen), en op Ebay gaan ze soms voor 60 (2e hands).

Wat in mijn ogen die Zoom zo goed maakt, is dat ie m'n "Main" pedalen-combo voor distortion in z'n 1tje kon benaderen!

Voor heftige metaldistortion gebruikte ik een Boss BD-2 als boost in m'n H&K Tubefactor, wat vet en strak kon.
De HL-01 kon die sound zeer goed benaderen in z'n 1tje!
Waar je alleen bij op moet passen is, gebruik niet te veel Bass op de HL-01; dan gaat ie over z'n nek bij high-gain.

In dat geval kun je de UberMetal VETTER laten klinken, maar de HL-01 klinkt toch iets meer als een buizen-amp.

treblemaster
5 december 2005, 13:33
Test iig de pedalen eens uit want wat goed klinkt over de ene versterker klinkt k*t over de andere! Mijn ervaring is dat een valvestate niet zo goed klinkt met overdrive/distortion pedalen. IK heb zowel met een distortion + als een danelectro daddy'o overdrive over een valvestate gespeeld en dat klonk erg dun, blikkerig (terwijl ze over m'n oude buizenversterker echt super klinken). Uiteindelijk klonk de overdrive/distortion van de valvestate zelf het beste.

Reel Big Fish
5 december 2005, 13:46
Aha, dus eigenlijk raad je me af een pedaal te gebruiken tot ik ga upgraden en dus de overdrive van de VS te gebruiken? Klinkt trouwens al erg heavy, maar ik dacht dat het beter zou kunnen...

Wie deelt dezelfde mening als treblemaster?? Alvast bedankt!

Reel Big Fish
5 december 2005, 13:47
pfffffft

Reel Big Fish
5 december 2005, 13:47
Aha, dus eigenlijk raad je me af een pedaal te gebruiken tot ik ga upgraden en dus de overdrive van de VS te gebruiken? Klinkt trouwens al erg heavy, maar ik dacht dat het beter zou kunnen...

Wie deelt dezelfde mening als treblemaster?? Alvast bedankt!

Vampire
5 december 2005, 13:49
Er staat toevallig net een Ubermetal te koop op marktplaats zie ik... :)

Antal
5 december 2005, 14:31
De Digitech Metal Master is veelzijdig, en goed :wink:

Voor de prijs zeker een aanrader!

Reel Big Fish
8 december 2005, 14:45
Wie deelt dezelfde mening als treblemaster?? Alvast bedankt!

:razz:

Reel Big Fish
10 december 2005, 11:33
DUMP (alweer) :razz:

JvD.
10 december 2005, 13:19
kep ook een uber Metal, ding is toch maar 99 eurie ? is me goedkoopste pedaaltje =D en met belangrijkste!

AlterEgo
10 december 2005, 14:35
Een big muff pi en daarvoor een Digitech Screamin Blues. Hard genoeg voor metal :')

Me_bigboy
15 december 2005, 13:47
Heb ook een ubermetalen ik moet zegge : het is een vet pedaaltje.Een aanrader dus maar test het eerst eens want niet iedereen heeft dezelfde smaak:p