PDA

View Full Version : Randall RH100G2



Sonnenritter
4 december 2005, 21:51
Hallo,

ik ben van plan deze amp te kopen, maar ik twijfel nog. Is deze amp geschikt voor het metal-genre en voor optredens? Of zijn hier mensen die meer over deze amp weten ? Alle info is welkom, ook ivm de prijs.
Alvast bedankt.

robert-gitarist
4 december 2005, 21:57
Ik heb hem.Alleen G2 maar gewoon RH100.G2 is iets uitgebreider maar klinkt wel zelfde veder.
Echt een aanrader..zeker voor metal..Ik speel er van metal tot hardcore op..echt gruwlijk goeie amp..heb je voor metal veder geen pedaal voor nodig(distortion pedaal ofzo) echt goeie amp..clean is ook heel erg mooi..enne de prijs ook.Duur zijn ze totaal niet.Voor live gebruik zijn ze ook prima..kunnen echt smerig hard.Zit line out op,effect loop met level control..echt goeie amp zeker nemen!

robert-gitarist
4 december 2005, 21:59
Ik heb hem.Alleen G2 maar gewoon RH100.G2 is iets uitgebreider maar klinkt wel zelfde veder.
Echt een aanrader..zeker voor metal..Ik speel er van metal tot hardcore op..echt gruwlijk goeie amp..heb je voor metal veder geen pedaal voor nodig(distortion pedaal ofzo) echt goeie amp..clean is ook heel erg mooi..enne de prijs ook.Duur zijn ze totaal niet.Voor live gebruik zijn ze ook prima..kunnen echt smerig hard.Zit line out op,effect loop met level control..echt goeie amp zeker nemen!

Sonnenritter
4 december 2005, 22:06
Bedankt, ik raak meer en meer overtuigd om hem aan te schaffen. Men vorige amp was iets te dof van geluid, wel uitstekend voor rock e.d. maar niet echt voor metal, vandaar dat ik ook veel geëxperimenteerd heb met allerlij effecten.

robert-gitarist
4 december 2005, 22:08
Echt die Randall is super fijn.
Ik heb zelf naast me Randall nog een Marshall JCM900 buizentop maar het geluid van die Randall vind ik 10keer beter..die Randall's klinken gruwlijk goed voor metal,black metal,heavy metal etc etc.Ze kunnen echt gruwlijk hard.Ik heb zelf een 120 watt en men dat gaat echt hard!!
Enne Randall's hebben ontzettend veel laag dus pas op met de Bass knop ;)

vester86
5 december 2005, 02:08
ik heb zelf de RG100SC gehad (dus de eerste versie, en daar dan de combo versie van) en die klonk voor metal PERFECT, echt een geweldige amp met een goed clean...

LPplayer
5 december 2005, 11:36
Hello ik begrijp niet ik heb deze amp ook getest en idd hij klinkt supergoed.

hoe kan het dat deze transistoramp vaak soms ook voor bepaalde genre's (zeker metal en hardere rock) beter wordt gevonden dan befaamde buizenamps?????

Ik vond trouwens de transistorcomboversie beter dan de buizenversie klinken was wel vaag :S

Magic Bean
5 december 2005, 13:32
Ik heb zelf in de studio op eenzelfde bak gespeeld en vond het echt een superamp.
De reden dat-ie vaak voor metal gebruikt wordt is de ongelooflijk strakke distortion. Buizenamps klinken IMO iets organischer. Kwestie van smaak. Maar ik kan je verzekeren dat er voor die prijs niets vetters te krijgen valt.

Stitch
7 december 2005, 13:06
Schijnt alleen te ruisen op gain2 kanaal met veel volume.

Ik snap alleen niet waarom die clean boost er op zit? Solo's speel je voornamelijk op de gain kanalen lijkt me, daar zouden ze een boost op moeten zetten. Ik neem aan dat je voor je solo's NIET met een pedaaltje op het cleane kanaal gaat zitten kloten. Gebruik jij wel eens die boost robert?

Magic Bean
7 december 2005, 15:12
Er zijn van die mensen die ook CLEANE solo's spelen... :wink:

Fumi SG
7 december 2005, 16:21
En cleane solo's kunnen ook heeel mooi zijn! :)

Maar die amp, echt een aanrader voor metal joh!! Een hele lekkere zware, lompe sound. Als het allemaal wat minder moet (Iron maiden?) kan dat ook allemaal goed met Gain 1. Zoals eerder gezegd is de clean ook heel lekker, zeker met cleanboost en de preamp helemaal open en de master wat zachter. Dan scheurt ie lekker, en dat terwijl het niet eens een buizenamp is! :razz:

@LPplayer, de reden om voor transistor te gaan ipv buizen kan ook zijn doordat transistor meer gain kan leveren. Dimebag Darrel heeft ook lang op transistors gespeeld vanwege de hoeveelheid distortion totdat hij Krank leerde kennen en ff later dood werd geschoten. :(

Stitch
7 december 2005, 16:47
Er zijn van die mensen die ook CLEANE solo's spelen... :wink:


Tuurlijk tuurlijk. En bands als pantera hebben ook zeker mooie stukjes cleane solo's. Maar is dat is niet wat Randall voor ogen heeft gehad bij het ontwerpen van deze versterker dunkt me! Toch niet zo moeilijk om dan ook ff een boost op het gain kanaal te gooien?

Fumi SG
7 december 2005, 17:12
die boost zit er ook op! :wink: Gain2 is een opgevoerde Gain1, hij gaat harder en heeft meer gain. Wel is het een iets andere sound maar je kunt het zien als boost.

Stitch
7 december 2005, 17:13
precies, ik lees eigenlijk alleen maar dat gain1 een soort van brit-higain is en gain2 de echte randall sound.

robert-gitarist
7 december 2005, 17:57
Schijnt alleen te ruisen op gain2 kanaal met veel volume.

Ik snap alleen niet waarom die clean boost er op zit? Solo's speel je voornamelijk op de gain kanalen lijkt me, daar zouden ze een boost op moeten zetten. Ik neem aan dat je voor je solo's NIET met een pedaaltje op het cleane kanaal gaat zitten kloten. Gebruik jij wel eens die boost robert?

nee :P
heel simpele rede: heb hem niet erop zitten ;) ik heb een Randall RH100...En geen RH100 G2 ;) ik heb de voorloper.Verschillen?
De G2 heeft een Voicing button,Reverb per kanaal(dus dubble reverb) en die clean bosst..dit heeft mijn Randall allemaal dus niet..maar heb ik ook niet nodig :D
Ik boost mijn amps gewoon via een SD-1 Super Overdrive van Boss..gaat prima ;)
Enne inderdaad hij ruist wel iets op hoog niveau maar dat valt wel mee...kwestie van een Noise Gate tussen zetten ;)

casper innosence
7 december 2005, 18:19
veel gain = beukt harder = lekker vet geluid = icon_cool2.gif

nou, is natuurlijk een kwestie van smaak. Maar in band vorm is teveel gain ook niet goed voor je geluid... word n zooitje..

ik heb mijn recto op ong 5,5/6 staan...en mijn JCM 2000 die ik pas aan Alexisonfire heb verhuurd heeft de gaiin op +/- 6,5/7 staan , maar die is dan wel met n powerbrake gebruikt (volume op 6) was ook n vette sound :D

ennu ik meen dat ik juist hoorde dat emg's stillere elementen waren (of heeft dit alleen betrekking op ruis?)

Fumi SG
7 december 2005, 18:44
EMG's zijn inderdaad stiller m.b.t. ruis, maar hebben juist een hogere output dan een gemiddeld element. :wink:

robert-gitarist
7 december 2005, 18:56
Klopt.
Ik heb sinds zaterdag EMG81 en 85(orgineel Zakk Wylde setje) in me LTD Viper zitten..klinken onwijs bruut.En zijn inderdaad bijna geruisloos...heerlijk..en inderdaad juist High Output :)

Stitch
7 december 2005, 22:39
pssst als het goed gaat heb ik zaterdag ook een rh-100.... :cool:

LPplayer
8 december 2005, 15:18
Deze versterker, zijn clean en overdrives zijn echt goed.

De clean is ook voor veel dingen bruikbaar en de 1ste gain is ook best wel bruikbaar voor pop
die andere gebruik ik dan voor solo's of hardere rock soorten dan

das toch wel een optie met deze versterker?

Magic Bean
8 december 2005, 18:43
Vergis je niet, op Gain 1 zit meer dan genoeg gain voor harde rock!!

Ik vond zelf gain 2 iets, ja hoe noem je dat... korreliger. Wel heel erg geschikt voor solo's e.d. maar voor rhythm klinkt gain 1 IMO beter. Een voller geluid.

Ik heb wel een soundsampletje voor je: The Magic Beans - A love invain (http://members.home.nl/arnout.vanbaal/media/mp3/The%20Magic%20Beans%20-%20A%20Love%20Invain%20(teaser).mp3)
Het tweede deel, en dan de onderste gitaarpartij. Kwam echt goed veel druk uit die Randall :)

Magic Bean
8 december 2005, 18:43
dubbel

vester86
8 december 2005, 18:47
als je bij mijn RG100 (g1) beide gains vol open zette, en de presence ook vol open (of was het heelmaal dicht??) dan klonken de 2 kanalen hetzelfde...

BLOK182
8 december 2005, 19:47
Ik zit zelf momenteel achter een oude Randall RH100 ES, niet moeders mooiste (wel leuk pimpproject!) maar klonk gaaf, zeker voor het feit dat het een transistoramp is en ook nog eens niet duur!

Stitch
9 december 2005, 01:43
Vergis je niet, op Gain 1 zit meer dan genoeg gain voor harde rock!!

Ik vond zelf gain 2 iets, ja hoe noem je dat... korreliger. Wel heel erg geschikt voor solo's e.d. maar voor rhythm klinkt gain 1 IMO beter. Een voller geluid.

Ik heb wel een soundsampletje voor je: The Magic Beans - A love invain (http://members.home.nl/arnout.vanbaal/media/mp3/The%20Magic%20Beans%20-%20A%20Love%20Invain%20(teaser).mp3)
Het tweede deel, en dan de onderste gitaarpartij. Kwam echt goed veel druk uit die Randall :)

jezus leip man! Ik begrijp dat je meerdere versterkers laat horen tegelijkertijd. Dan is het moeilijk te oordelen maar het valt mij niks tegen!

Nrrrk
9 december 2005, 01:59
mijn gepimpte RH100:

http://www.excessum.nl/corner.jpg
http://www.excessum.nl/Randall/2.jpg

wel es eerder gepost, maar bij deze nog 'n keer. :P

chennie
9 december 2005, 02:06
jah leuk dattralie plaat, maar het is het nog niet echt he ;)


een london city bedoel ik dan....


Ne eeserieus een mesa recto heb ik het dan over :P

EpiCenturiesAWAy
9 december 2005, 10:12
Kan je hier ook switchen tussen gains met footswitch ?
M'n maat heeft zo'n Hiwatt GR200 die heeft ook 2 gains maar kan er nie tussenswitchen :-?

LPplayer
9 december 2005, 10:26
Is er hier iemand die deze versterker niet alleen maar voor metal of hardere rocksoorten gebruikt?

Want ik wil deze versterker halen, maar ga em ook gebruiken voor andere muzieksoorten, want vind de clean ook zwaar okay.
en de eerste gain zekers ook om voor popmuziek te gebruiken.

en lekker beuken kan hier ook mee :)

maar is hier iemand die em ook voor pop gebruikt?

Magic Bean
9 december 2005, 18:24
Lijkt me wel, kwestie van wat met de equalizer spelen en gain mssn iets terugdraaien. Minder gain kan altijd :wink:

Superhero
10 december 2005, 11:58
Ik heb hem.Alleen G2 maar gewoon RH100.G2 is iets uitgebreider maar klinkt wel zelfde veder.
Echt een aanrader..zeker voor metal..Ik speel er van metal tot hardcore op..echt gruwlijk goeie amp..heb je voor metal veder geen pedaal voor nodig(distortion pedaal ofzo) echt goeie amp..clean is ook heel erg mooi..enne de prijs ook.Duur zijn ze totaal niet.Voor live gebruik zijn ze ook prima..kunnen echt smerig hard.Zit line out op,effect loop met level control..echt goeie amp zeker nemen!

+10

doncker
10 december 2005, 20:04
Ik gebruikte hem ook clean, beste prijs/kwaliteit die je maar kunt vinden, helaas moet hij weg wegens inkrimping en terug overschakelen op 19"

Stitch
10 december 2005, 21:28
Tadaa...

http://home.student.utwente.nl/r.j.b.pieper/gitaarnet/Randall.jpg



Wat een geluid!! Ik kan eigenlijk alleen beamen wat eerder is genoemd, flink veel low end en een geluid dat met menig buizenversterker kan meten.

Ik las trouwens ook laatst dat je meer vermogen uit je transistor (!) amp haalt bij een zo laag mogelijke impedantie van je cabinet. Deze top gaat niet lager dan 4 ohm, dus ik heb men marshall kast gelijk maar even ge-rewired naar 4 ohm totaal (dus 16x4 parallel) met extra dik draad. Het blaast de pan uit!

Ruis is overigens wel duidelijk aanwezig, ook al op laag volume, dus een noise gate ofzo zit er nog wel een keer aan te komen. Ook moet ik opzoek naar een nieuw tv meubel :)

Nu alleen nog uitvogelen hoe ik mijn pod erin ga verwerken want ik wil de solo's boosten dmv mn pod. Ik ben alleen bang dat als ik mn pod aan de send/return loop hang het signaal dan volledig door de pod loopt, of heb ik dat mis?

Last but not least, het prijskaartje waar iedereen altijd met smart op zit te wachten: 160 euro (gitaarmarkt). Geen geld voor dit geluid!

EpiCenturiesAWAy
10 december 2005, 22:05
proficiat! Die amp wordt nog de gitaarnet HYPE :d

semt-x
10 december 2005, 23:50
Ziet er idd erg goed uit. Heb zelf ook al meerdere keren mezelf tegen moeten houden om zo'n ding te kopen. Ik speel zelf alleen maar thuis voor de hobby en zo'n ding gaan me buren niet echt leuk vinden. Maar het blijft altijd wel kwijlen voor die dingen.

Stitch
11 december 2005, 00:14
Ja hij kan idd hard, maar ook op laag volume is het goed te doen.


@Epi: ja ik heb ook mooi weer mn eigen stelling beantwoord :-D

Mr.Bluesbreaker
11 december 2005, 00:56
Offtopic: Stitch, kan het zijn dat jij een keer in de finale of voorronde van de Drentse Popprijs hebt gespeeld?
Ik meen me te herinneren dat er toen een stuk of 5 bands waren (en iedereen had nog een marshall cab ook dacht ik, believe it or not) waarvan 1 iemand met exact die handtekening met 1992- Jim Marshall erop. Daar zullen dr vast niet zo veel van zijn?

Stitch
11 december 2005, 10:56
ehm we hebben wel mee gedaan met Randrock en Beukrock. Das wel regionaal dus misschien wel!

Maar aan de andere kant, ik heb nog wel eens andere cabs gezien met een handtekening van J marshall erop, 1992 weet ik echter niet.


check: www.circlemuscle.nl

BLOK182
11 december 2005, 20:50
Ik ga dinsdag bij Feedback die ouwe RH100ES halen, très pantera, dimebag heeft nog een hele tijd zo'n ES in zijn setup gehad 8-)

Stitch
11 december 2005, 21:23
Is dat die occasion van 175? Had em ook al gezien ja.

Trouwens, hoe zie je welke versie je hebt, en wat zijn de verschillen?

EpiCenturiesAWAy
11 december 2005, 21:36
jongens, dit topic is NIET goed voor de GAS!!!
stop allemaal is met randalls te kopen! :evil:
(ik begin er ook al 1 te willen :oops: )

helleke
11 december 2005, 21:48
Ja hij kan idd hard, maar ook op laag volume is het goed te doen.


@Epi: ja ik heb ook mooi weer mn eigen stelling beantwoord :-D

Ik kan het mis hebben maar een transistor amp klinkt toch op elk volume hetzelfde? Qua geluid bedoel ik dan hè?

Stitch
11 december 2005, 22:07
Ja dat klopt idd, maar vaak is het zo dat het signaal pas echt door de amp loopt als de volume pot een klein beetje openstaat. Zegmaar een soort laagste volume drempel, ook al kan de potmeter nog verder dicht (maar dan hoor je dus nagenoeg niks meer). Aangezien ik in een kleine kamer op een flatje zit was ik bang dat het al te hard zou gaan, maar valt mee dus! Ook maakt het voor de klank wel uit hoeveel je je speakers op hun kloten geeft...

BLOK182
11 december 2005, 22:24
Is dat die occasion van 175? Had em ook al gezien ja.

Trouwens, hoe zie je welke versie je hebt, en wat zijn de verschillen?
Tis idd die occasion van 175 ja! Ding ziet deruit als een stuk ziekenhuisapparatuur gebouwd door fantasieloze oostblokingenieurs ergens in een grauw kantoor in de jaren 80, maar het heeft de power van een dieselagregaat! Mijn knutselproject deze kerstvakantie wordt dat ding pimpen, ik hou jullie op de hoogte!

BLOK182
11 december 2005, 22:26
Ja hij kan idd hard, maar ook op laag volume is het goed te doen.


@Epi: ja ik heb ook mooi weer mn eigen stelling beantwoord :-D

Ik kan het mis hebben maar een transistor amp klinkt toch op elk volume hetzelfde? Qua geluid bedoel ik dan hè?
Nah, die vlieger gaat niet helemaal op, op laag volume met overdrive smeren ze zich ook wat meer dicht, net als buizenamps. Tenminste, die ervaring heb ik :)

helleke
11 december 2005, 22:28
Ok ik wil m wel eens proberen.Ik heb al wel de "eerste" RH100 gehad maar ben nu ook wel benieuwd naar deze G2 eigenlijk.De RH100 had ik een aantal weken in bruikleen vanwege een kapotte Powerball en ondanks dat deze minder dan 1/3e van de Powerball kostte moest ik toch wel ff slikken...... :-D
Ik heb ff gegoogled enzo maar kan geen nieuwe vinden bij shops in Nederland. Weet iemand waar ze nieuw te koop zijn? Het liefst natuurlijk ergens in de buurt hiero.

BLOK182
11 december 2005, 22:40
Grappig, ik heb nu dus ook een Powerball, en die Randall beviel me bij Frietbek erg goed! Ook al wat het maar ff een kwartiertje raggen met een LP Studio (gore snaren, goor ding, compleet niet afgesteld) over een 1960a kast, ben benieuwd wat het met mijn eigen gitaren over mijn Engl cab gaat doen! En dat voor 175 euri :-D Eens kijken wat ik deraf gepingeld krijg :cool:

helleke
11 december 2005, 22:51
Ik zag m idd op Veetbek staan.Wat is een RH100ES eigenlijk? Is dat geen veroudere versie van een of ander Randall buizenamp of toch dezelfde.
Bij HC viel me op dat de eerste RH100 toch een beter waardering krijgt.

Stitch
11 december 2005, 23:17
Ik heb ff gegoogled enzo maar kan geen nieuwe vinden bij shops in Nederland. Weet iemand waar ze nieuw te koop zijn? Het liefst natuurlijk ergens in de buurt hiero.


Het lijkt idd of iedereen ineens Randall links laat liggen....en dat terwijl de vraag nu de laatste weken exponentieel toeneemt (hehe). Ook feetbek zag er geen brood in blijkbaar.

helleke
11 december 2005, 23:29
Ik denk dat ze er te weinig op verdienen.Op een beetje amp van 2000 euro zullen ze er meer aan overhouden dan er eentje van 500 en de shops zitten niet dagelijks op dit forum.Zouden ze misschien maar beter wel kunnen doen :-)

LPplayer
12 december 2005, 11:19
Volkomen mee eens!




Ja hij kan idd hard, maar ook op laag volume is het goed te doen.


@Epi: ja ik heb ook mooi weer mn eigen stelling beantwoord :-D

Ik kan het mis hebben maar een transistor amp klinkt toch op elk volume hetzelfde? Qua geluid bedoel ik dan hè?
Nah, die vlieger gaat niet helemaal op, op laag volume met overdrive smeren ze zich ook wat meer dicht, net als buizenamps. Tenminste, die ervaring heb ik :)

LPplayer
12 december 2005, 11:19
Volkomen mee eens!




Ja hij kan idd hard, maar ook op laag volume is het goed te doen.


@Epi: ja ik heb ook mooi weer mn eigen stelling beantwoord :-D

Ik kan het mis hebben maar een transistor amp klinkt toch op elk volume hetzelfde? Qua geluid bedoel ik dan hè?
Nah, die vlieger gaat niet helemaal op, op laag volume met overdrive smeren ze zich ook wat meer dicht, net als buizenamps. Tenminste, die ervaring heb ik :)

Nrrrk
13 december 2005, 00:05
Ik zeg al ehhh 2,5 jaar dat die Randall transistors gewoon fucking goed zijn.

Alhoewel ik de RH100 nu wel n stuk minder vind klinken nu ik die high-end buizenbak van Randall heb. Jesus fucking christ wat 'n sound, blaast elke buizenbak in die prijsklasse eruit! Vooral als mensen zeggen dat ze de RH100 goed vinden in verhouding met 'n powerball, weet ik wel genoeg. xD

Ik heb zelf wel es gespeeld op een richie blackmore top van ENGL, maar die was niet zo boeiend, but what the heck, misschien issie slechter dan zo'n powerball.

BLOK182
13 december 2005, 15:22
Die graftakken bij Feedback hebben het weer geflikt! Heb ik die Randall vorige week laten reserveren (aangezien ik em niet meteen mee kon nemen ter plekke), kom ik vandaag, is het ding gewoon verkocht. "Ja meneer tijdens de uitverkoop beginnen we niet aan vasthouden, weg is pech meneer!" WAAROM KON HET DING VORIGE WEEK DAN ZONDER PROBLEMEN GERESERVEERD WORDEN?? "Omdat de uitverkoop zaterdag begon meneer!" Jesus, dit hebben ze me al eens met een Mesa geflikt! Vannacht de fik derin!

Nrrrk
13 december 2005, 15:30
Sjeezus das wel heel erg lullig! Nekschot voor feedback.

BLOK182
13 december 2005, 16:05
En verder hadden ze ook niet iets wat ik graag zou willen hebben, waar dan nog wat voor te regelen was. Meer dan de gewone stennis en een hoop gegodver was der niet uit te halen!

Stitch
13 december 2005, 16:42
jezus fucking christ wat een zombies daaro ook. Het gaat ze werkelijk ook alleen om de snelle centen. Achterlijk.

BLOK182
13 december 2005, 17:50
Ja valt me idd wel tegen. Ben dan wel een beetje verwend met de superservice van Beyers en mijn lokale Venlose gitaarboer (www.guitarworks.nl), maar dit is erg knullig van Feedback. Ze hebben me zowiezo ook nog eens in het klantenbestand staan met 2100+ euro aan uitgaven, en dan dit gekloot!

robert-gitarist
14 december 2005, 22:08
mijn gepimpte RH100:

http://www.excessum.nl/corner.jpg
http://www.excessum.nl/Randall/2.jpg

wel es eerder gepost, maar bij deze nog 'n keer. :P

Damn das echt te vet!!!! :o :o :o :o
Dat gaat ik ook maken..zoo vet :o :o :o Alleen heb ik dan 2 kleine flapjes aan de zijkant..en ik ga het denk ik met zwarte traanplaat maken..of chrome traanplaat met metalen zilvere knoppen(van die tele achtige dingen)
Dude je hebt me echt op 2 ideeen gebracht: een Randall aanschaffen en nu dit nog eens :P whats next? :P echt strak dude!!