PDA

View Full Version : nieuwe gitaar binnen



Flatcat
4 december 2005, 21:43
opinies welkom ;)

Lijkt me in ieder geval zachter bespeelbaar dan m'n SG special. Morgen wel zien hoe ie het doet op high gain amps.

Fender usa tele 1999 "blond"

http://img.2dehands.be/f/normal/10944694-fender-telecaster-usa-blond-1999.jpg

Daniël_san
4 december 2005, 21:44
test :)

Edit: Heb je weer zitten te editten :evil: :lol:

Mooie gitaar, tels zijn cowl 8-)

strattie
4 december 2005, 21:52
congratz

Sora
4 december 2005, 21:56
Mooi ding, veel plezier ermee

vulvasonic
4 december 2005, 22:50
Een schoonheid!

Wat bedoel je met zachter spelen? :o

ieme
4 december 2005, 22:55
nice guitar dude!

Bobbel
4 december 2005, 23:35
gaaf man, zeker zo in het toilet/badkamer... :lol:

ieme
4 december 2005, 23:37
gaaf man, zeker zo in het toilet/badkamer... :lol:


ik gok op keuken

Fumi SG
4 december 2005, 23:39
Ik ga toch voor de badkamer. Mooie gitaar hoor! :wink:

robert-gitarist
4 december 2005, 23:44
Mooie plank.
Wil ook nog een keer een telecaster..heb ik namelijk nog niet gehad :P :D
Veel plezier ermee

Flatcat
4 december 2005, 23:48
Dankjewel iedereen.

Met zachter spelen bedoel ik dat de action wat lager is en er momenteel nog lichtere snare opliggen, zachter spelen, minder moeten werken snap je?

Dat ervaar ik bv. ook als ik van de sg special naar een les paul standard overschakel, is maar normaal, die kost meer.

Een american tele kost echter even veel ongeveer als die sg special en ik merk toch een grotere kwaliteit in de bouw.

Dit komt uit de mond van iemand die héél pro gibson is (en blijft). Maar het mag wel gezegd worden.

En of het een keuken of badkamer is, dat weet ik niet, was foto van de eerste eigenaar :)

vulvasonic
8 december 2005, 00:08
Dankjewel iedereen.

Met zachter spelen bedoel ik dat de action wat lager is en er momenteel nog lichtere snare opliggen, zachter spelen, minder moeten werken snap je?

Dat ervaar ik bv. ook als ik van de sg special naar een les paul standard overschakel, is maar normaal, die kost meer.

Een american tele kost echter even veel ongeveer als die sg special en ik merk toch een grotere kwaliteit in de bouw.

Dit komt uit de mond van iemand die héél pro gibson is (en blijft). Maar het mag wel gezegd worden.

En of het een keuken of badkamer is, dat weet ik niet, was foto van de eerste eigenaar :)

Kijk, dat bedoel ik ook eigenlijk. Op een telecaster HOOR je niet gemakkelijk te spelen. Daar hoor je keihard op te werken. Een tele met een mietjesafstelling is geen tele. Heeft niets met kwaliteit te maken.
Maar mocht je 'm weg willen doen, dan ben ik er absoluut voor te porren hoor! :-D

Flatcat
8 december 2005, 00:45
Hm ik denk dat je me niet goed snapt?

Ik zeg namelijk dat de actie en bespeelbaarheid van de tele beter is dan m'n SG special. (of dat een mietjesafstelling is tja dunno ;))

Ik moet wel harder werken op strakheid omdat de "twang" de aanslagen beter laat horen. Die single coil en de mindere output zal er ook wel mee te maken hebben.

Coole gitaar, ben er blij mee.

Bobbel
8 december 2005, 00:48
klopt, mijn sg (Classic) speelt 'soepeler' dan mijn strat, maar dat komt omdat die sneller mooi klinkt, bij mijn strat moet ik harder werken voor een net gespeeld geluid...