PDA

View Full Version : Standby functie maken?



robert-gitarist
4 december 2005, 18:25
Hallo dames en heren :D
Ik heb sinds kort een Randall RH100 top(Geen G2 serie)
Prima versterker,dikke sound..bijna alles wat ik te wensen heb heeft ie wel.Alleen een Standby functie.Ergens vind ik een Standby functie toch wel handig en zou dus nog wel een Standby erop willen hebben.Kan dat zomaar en hoe is zo iets te maken?het gaat om een transistor top.Mijn Marshall JCM900 heeft wel een standby en vind het toch wel makkelijk dus ja wil er graag een op me Randall hebben.

Wormaap
4 december 2005, 18:31
'N transistortop heeft geen buizen die warm moeten worden ofzo. De standby-knop is daarvoor, zodat je buizen warm blijven als je even niet speelt. Een transistortop kun je dan gewoon uitzetten :)

robert-gitarist
4 december 2005, 18:34
'N transistortop heeft geen buizen die warm moeten worden ofzo. De standby-knop is daarvoor, zodat je buizen warm blijven als je even niet speelt. Een transistortop kun je dan gewoon uitzetten :)

Ah bedankt.
Ja klopt inderdaad wat je zegt..niet een aangedacht namelijk :oops: :oops: :oops:
Echt stom van me :oops: :lol:
Nja dan houd het op

H.Manback
4 december 2005, 19:07
Bedoel je niet dat je gewoon ff geen geluid wil? Dan kan je gewoon een mute maken door je master volume te schakelen naar aarde.

amon
4 december 2005, 20:25
Transistor amp kun je gewoon lekker in één keer aan/uit zetten, geen standby nodig dus...

piezo
5 december 2005, 12:09
Ook transistor amps in AB schakeling hebben een ruststroom en klinken beter als ze even warm geworden zijn. Uitzetten is dus niet zo handig. Gewoon je (master-) volume dichtdraaien dus, dan blijft de boel warm.