PDA

View Full Version : Cry For You II



Geronimo
4 december 2005, 17:29
Nou hier is ie dan; mijn versie van Cry For You. Ik heb Scali beloofd het ding in te spelen. Het heeft even geduurd maar ik heb niet zo veel tijd gehad deze week. Eén ding; ik ben geen Andy Timmons.

Linkie:

http://home.casema.nl/hartm294/clips/Cry%20For%20You.mp3

Scali
4 december 2005, 19:05
Ik vind het sportief van je dat je hem toch ingespeeld en gepost hebt.

koella
4 december 2005, 22:03
Tsja ...die kan dus OOK spelen :)

Synx
4 december 2005, 22:27
Nadat ik t vorige topic van Scali bekeken had en eigenlijk nu pas jou versie heb gehoord vind ik die van Scali (veel) beter.
Er is n verschil tussen gitaarspelen en toonladders pielen. Laatste kan maar doe t dan op n bijzondere manier ( tappend, sweeps etc ).
Het is zeker niet slecht, maar vernieuwend dat kan ik niet zeggen. Het laatste wat ik wil zeggen voor iedereen hier, ga gewoon door waar je mee bezig bent. Laat die discussies voor wat het zijn en doe je ding!

Sonno
4 december 2005, 23:45
Nou Flo, eindelijk begonnen met inspelen? Hahaaa!
Het klinkt best aardig, je techniekjens zijn weer eens bovennatuurlijk maar die opbouw hè? Hier en daar ook een klein onstrakheidje... Juist in de tragere passages... :???:

Ik vind btw juist dat je dit veel vaker moet doen, dit is goed voor je muzikale ontwikkeling, wat mij betreft ben je qua dit soort dingen reuze vooruit gegaan! (niet dat je alles moet posten ofzo, maar gewoon...vaker doen! :wink: ).

PS: Je soundje is O fuckin' Kay met dat zelfbouwgeval van je!

Geronimo
5 december 2005, 00:58
Nadat ik t vorige topic van Scali bekeken had en eigenlijk nu pas jou versie heb gehoord vind ik die van Scali (veel) beter.
Er is n verschil tussen gitaarspelen en toonladders pielen. Laatste kan maar doe t dan op n bijzondere manier ( tappend, sweeps etc ).
Het is zeker niet slecht, maar vernieuwend dat kan ik niet zeggen. Het laatste wat ik wil zeggen voor iedereen hier, ga gewoon door waar je mee bezig bent. Laat die discussies voor wat het zijn en doe je ding!

Je hebt helemaal gelijk, vernieuwend is het allerminst. Maar dit soort dingen zijn ook niet mijn favoriete bezigheden. Als ik dit elke dag zou doen zou ik er misschien ooit vernieuwend in kunnen worden. Maar het is niet mijn ambitie en dit moet je zien als een voorbeeld.

Als er ooit eens een demo van mijn band uitkomt zal ik dat eens posten. Dan zal je mijn ding horen.

Scali
5 december 2005, 11:14
Als er ooit eens een demo van mijn band uitkomt zal ik dat eens posten. Dan zal je mijn ding horen.

Wat is jouw ding dan ongeveer? (wat voor stijl/bands/gitaristen?)

spanky_franky
5 december 2005, 12:01
Ik vind deze opname niet echt denderend. Te veel 'in the box', véél te weinig variatie. Zou ik vergelijken dan vind ik die van Scali beter.

Geronimo
5 december 2005, 13:40
Als er ooit eens een demo van mijn band uitkomt zal ik dat eens posten. Dan zal je mijn ding horen.

Wat is jouw ding dan ongeveer? (wat voor stijl/bands/gitaristen?)

Beetje metal a la Nevermore met wat Soilwork en In Flames invloeden. Van alles wat eigenlijk, van Death tot Pantera maar ook wel weer Morbid Angel en Meshuggah... Maar het neigt meer naar de Scandinavische sound dan de Amerikaanse.
Ik ben van de strakke riffs en speel nagenoeg geen solo's, ik vind het niet zo belangrijk voor onze muziek. In de 8 nummers van onze huidige set speel ik welgeteld 1 solo. Beetje pielen doe ik wel als oefening, wat ladders en shite, maar meer als oefening. Ik pas de geleerde snelheid en
picking-techniekjes toe in mijn riffs.
Dat ik niet zo geoefend ben in die Satriani-achtige dingen verklaard ook dat die 7 minuten wat eentonig klinken. Wat Sonno zegt ook het is wel een goeie oefening, misschien moet ik het wat vaker doen.