PDA

View Full Version : Presenting: BYOC Tremolo!



cosmos
4 december 2005, 16:07
Behold, for the new C*M*S Tremoclone is finished! :)

http://www.cmsmusic.nl/images/tremoclone.jpg

Met dank aan moeder de vrouw voor het schilderen en Dirk_Hendrik voor de decals en support! ;)
I know, de foto kan beter, maar na 81 probeersels ga ik maar voor deze! De klank is erg goed, en voor iemand die nog nooit gesoldeerd had, heb ik het er redelijk vanaf gebracht! :D

DREAMMACHINE
4 december 2005, 16:56
nice!...ik heb hem ook liggen, helaas nog in onderdelen en geen tijd gehad voor het solderen, maar ik hoop hem voor de kerst nog wel ff in elkaar te zetten!....paintjob ziet er goed uit!

cosmos
4 december 2005, 17:00
thanks! Alles handgeverfd, niks gespoten!

vinni
4 december 2005, 20:19
Fantastishc cosmos!

Kan het altijd wel waarderen als iemand zelf aan het knutselen gaat.

Hoor goeie dingen van die BYOC-spullen.

Groet en speel ze,

Vinni

cosmos
4 december 2005, 21:26
thanks!
Het enige probleem wat ik nog hou, is dat ik een luide tik/pop hoor, als ik hem inschakel. Hoe is dit te verhelpen? Via HC zag ik een opmerking: "eerst 3/4 keer aan en uit zetten voordat je 'em aansluit" en dat helpt inderdaad. Maar op een pedalboard is dat dus echt niet praktisch. Heeft iemand tips?

H.Manback
5 december 2005, 02:51
Klinkt als een in-/uitgangscondensator die niet leeg kan lopen. Gewoon een redelijk grote weerstand naar aarde gooien bij de betreffende condensator(en).

http://www.geofex.com/Article_Folders/box_pop.htm

Op geofex.com kan je trouwens wel meer van dit soort dingen vinden.

cosmos
7 december 2005, 22:29
Zeg mensen, wat me een beetje tegenvalt, is dat er geen reactie te vinden is over het feit dat ik GEEN wit ringetje gebruikt heb....








:D

Nielsje
7 december 2005, 22:35
Das hetzelfde als ouders altijd zeuren over onvoldoens op toesten, 10x achter mekaar, maar je maar 1 x iets hoort over een 8 ofzo..

maar ondertussen zijn we enorm trots op je hoor! :razz:

H.Manback
8 december 2005, 00:37
Zeg mensen, wat me een beetje tegenvalt, is dat er geen reactie te vinden is over het feit dat ik GEEN wit ringetje gebruikt heb....








:D

Nou je het zegt, ik mis die witte ring enorm! Ben je nou helemaal van de pot gerukt dat je die weg laat?!? Zo is ie toch niet boutique?!?!?!? :razz:


Maar serieus, ik zie nog steeds een ring, alleen niet wit :razz:

Niet slecht voor een eerste probeersel, toch? Mijn eerste bouwsel kan het daglicht net aan verdragen :oops:.

Weet je al wat je nu gaat maken, want het blijft nooit bij een he :wink:?

Dirk_Hendrik
8 december 2005, 10:00
Ik had gisteren het genoegen even op het ding te mogen inprikken(Cosmos en ik zijn voor forumbegrippen buren) en was erg blij verrast over het ding. Extreem mooi en erg bruikbaar.

Robbert
8 december 2005, 11:52
Ik had gisteren het genoegen even op het ding te mogen inprikken(Cosmos en ik zijn voor forumbegrippen buren) en was erg blij verrast over het ding. Extreem mooi en erg bruikbaar.

Dan is mij gelijk duidelijk hoeveel macht jij in de buurt hebt :P

birt
8 december 2005, 12:00
die witte plastic ringen zijn ook vrij goed te lakken in de kleur van je behuizing of in het zwart als je zwarte knoppen gebruikt. eerst even wat aceton of zoiets erop dat ze wat plakken en dan wat lak derop en lang genoeg laten drogen

Dirk_Hendrik
8 december 2005, 12:27
Inderdaad.

Je kan ze echter ook gewoon weglaten.

Lucluc
8 december 2005, 13:26
Ik had gisteren het genoegen even op het ding te mogen inprikken(Cosmos en ik zijn voor forumbegrippen buren) en was erg blij verrast over het ding. Extreem mooi en erg bruikbaar.

Ik had binnen een week m'n Supatrem verkocht :D

Ik wil nog wel een keer wat aan het bereik van de speedknop doen. Er staan wel wat tips op het BYOC forum, maar nu is ie lekker wel een originele vintage clone replica en dat beetje mojo dat dat toevoegt is in geen ring te vangen.

cosmos
8 december 2005, 17:28
...en dat beetje mojo dat dat toevoegt is in geen ring te vangen.

Nou......





dat ringetje van mij heeft toch wel ECHT mojo hoor...






:D

phx
13 december 2005, 08:11
Ik weet het, spam hoort hier niet, daarom doe ik het ook niet.





:oops:






[modbreak
Hoe kan ik gisteravond een gebruiker op z'n vingers tikken en het nu ineens laten staan? :roll:
[/modbreak]

Dirk_Hendrik
13 december 2005, 13:11
Zoiets?

http://cgi.ebay.com/Voodoo-Labs-Tremolo-pedal-Fender-style-trem-FREE-SHIP_W0QQitemZ7373059971QQcategoryZ22669QQrdZ1QQcm dZViewItem

Lucluc
13 december 2005, 16:54
En dan te bedenken dat dit topic over de BYOC tremolo gaat! Ga die dan zelf bouwen! Hartstikke leuk en heel bruikbaar.

almarvk
14 december 2005, 16:55
Zijn die dingen moeilijk om te maken van BYOC of totaal niet? Als ik namelijk zo de pakketjes zie lijkt het me harstikke makkelijk voor iemand met weinig ervaring.

Wat zijn jouw ervaringen geweest??

Lucluc
14 december 2005, 19:26
Wat zijn jouw ervaringen geweest??


Hartstikke leuk en heel bruikbaar