PDA

View Full Version : Bassking T ervaringen/advies gevraagd.



markiemark
4 december 2005, 13:06
Hallo , mag ik mij even voorstellen.
Mijn naam is Mark Megens, ik ben 37jaar en ik speel bas/gitaar.

Speel sinds kort in een band en ben op zoek naar een basversterker.
Omdat ik altijd krap bij kas zit dacht ik eerst aan een behringer bx1200 combootje, erg klein (praktisch) en er schijnt volgens recensies (harmonycentral.com) een veelzijdig geluid uit te komen, niet gruwelijk harde maar wel goed (genoeg voor repetitieruimte). Nog een behringer optie is de bxl3000h (300watt!!!!voor 169 euro in de aanbieding) +behringer 15 inch cabinet 229 euro, samen 390 euro. klinkt als meer power/bas maar is wat lastiger de trap van de repetitieruimte op en af te zeulen. Grootste obstakel bij deze 2 keuzes voor mij is het feit dat er naast een hoop enthousiaste gebruikers ook veel mensen zeggen dat het om de haveklap kapot gaat en dat de servicing dan maanden duurt!
Aan de andere kant, 169 euro voor een 300 watt bastop is zo weinig dat ik in geval van kapotte onderdelen bijna zou zeggen ,laat de garantie maar zitten en ik laat het kapotte onderdeel door een electrotechnische vriend van mij vervangen door een kwalitatief beter onderdeel zodat ik iig niet maanden zit te wachten.
Mijn laatste keuze , ik kan een dynacord bassking T kopen met 2x 12 inchspeakers voor honderd euro, ook erg goedkoop maar de buizen zijn aan vervanging toe, 1x ecc81, 2x el34. Maar ik vraag mij over deze versterker enkele dingen af zoals: Hoe klinkt zon versterker met nieuwe buizen, en het ruisniveau , en moet er bij nieuwe buizen de bias ingesteld worden en hoe gaat dat? en als laatste , gaat dat hard genoeg(zonder distortie ) om te repeteren, 50watt. Omdat ik me zelf ook wel een ouwe rocker voel denk ik hard over deze bassking, (hij is ook net zo oud als ik).

Een hoop vragen tegelijk , ik weet het. Iemand tips?? alvast bedankt

Mark Megens