PDA

View Full Version : kinman of texas specials



Ootsfield
4 december 2005, 10:38
Ik zit te denken om een setje kinman elementen in mijn strat te zetten om een lekkere bluessound te krijgen. Nu twijfel ik tussen kinman en texas specials! Wie heeft ervaring met 1 of allebei en kan mij er meer over vertellen?

groet

Eko
4 december 2005, 10:57
Ik heb Kinman AV1 in de strat zitten. Ik heb voor de inbouw gespeeld op een strat bij de importeur( Vox Humana in Vlaardingen).
Ze hebben daar een strat waar je de elementen makkelijk kunt wisselen. Op die manier kun je de blues of av 1 of de Woodstocks gewoon even uitwisselen en uitproberen.
Ik heb de av1 er in gezet omdat het de meest universele elementen waren. De anderen waren , voor mij iets te gekleurd. De blues-elementen zijn iets meer gewonden wat een betere punch oplevert. De Woodstocks zijn met iets meer midden er in.
De elementen die ik er nu in heb zijn weergaloos mooi van klank. De gitaar heeft veel, heel veel meer dynamiek gekregen. Harder en zachter aanslaan heeft direct resultaat op het geluid. Op deze manier kun je een goede versterker eigenlijk laten klinken zoals je wilt. De helderheid van de elementen is zo groot dat ze mooier klinken dan de Noiseless en toch niet een heel grote output hebben.
Wat ik heb ook veel minder mee heb is het slecht kunnen stemmen van een of meerdere snaren. Het trekken van een magneet aan de snaren wil soms nog wel eens tot dit effect leiden. Met de Kinmans was dit weg , er zitten minder krachtige magneten in die er voor zorgen dat wobble minder voorkomt.
Kortom , aanraders.
Groeten Martin.

bert k
5 december 2005, 00:43
Helemaal mee eens. Ik heb ze in een zelfbouwstrat zitten, klinkt prima.

Nog een punt voor de Kinmans: ze ruisen niet.

jozum
7 december 2005, 15:57
als je de texas specials van fender bedoelt, zou ik zeker voor de kinman gaan. Ik heb maar weinig goede verhalen over die fenderpups gehoord.

Ibanez RuleZ
7 december 2005, 16:51
ga ze eerst eens proberen voor je er een oordeel over hebt. ik heb pasgeleden een gitaar met texas specials geprobeert, en voor mijn doel zijn die dingen zeer zeker wel goed, ook al heb k ze dan niet :-P. ik wil alleen zeggen, niet lullen zonder ervaring

harrald

renier
7 december 2005, 19:33
koop even de gitarist van deze maand (die waar zappa opstaat). daar worden 9 verschillende strat sets getest. erg handig artikel voor jou lijkt me.

telecastermaster
8 december 2005, 11:59
Die Kinmans en die Texas Specials zijn naar mijn mening behoorlijk verschillende PU's, aangezien die TS enigszins 'overwound' PU's zijn. Daardoor klinken ze wat vetter en minder typisch-stratachtig. Ik vind het dus een beetje appels en peren vergelijken. Het is maar wat je wilt.
Bovendien gaat de vergelijking qua prijs ook een beetje mank. Ik heb Kinmans in een strat en een Tele en TS in een Tele, en ik vind die TS behoorlijk veel waar voor geld leveren.