PDA

View Full Version : Rolling Stones



Tupelo
4 december 2005, 01:43
Allang afgezworen maar af en toe haal ik Sticky Fingers & Exile on Mainst. weer tevoorschijn & goddamn, 't zijn toch wel 2 iconen voor rockmuziek voor mij. Lang live Mick Taylor, leeft die dude nog eigenlijk..? :-?

Han S
4 december 2005, 01:51
Laat ik voorop zeggen dat het allemaal een kwestie van smaak is dus het is allemaal onzin, maar ik heb de laatste twee jaar ontzettend veel Stones nummer opgenomen en ik vind het helemaal niks.

Op een paar nummers na zoals Gimme Shelter bijvoorbeeld, gaat het nergens over, zowel muzikaal als tekstueel.

Het zijn bovendien heel matige muzikanten, het rammelt aan alle kanten en het meeste klinkt ook nog volkomen kut.

Als iemand het prachtig vindt, hardstikke mooi voor hem, ik vind het drie keer niks.

Tupelo
4 december 2005, 02:16
Ik vind de periode met Brian Jones & Mick Taylor erg o.k., sinds ze met Ron Wood spelen vind ik het bagger... Lyricks vind ik best o.k... Sticky Fingers & Exile on Mainst. zijn voor mij toch goede samenvattingen van jaren '70 rock muziek...

Maar ach... 't is een kwestie van smaak ja... zou niet naar een concert van ze gaan nu want het is bagger, en dient maar 1 doel, de bankrekening van de heren...

Toch, Mick Taylor & Brian Jones vind ik toch wel goede muzikanten... op zich typerent -vind ik- dat de boel zo ontzettend ingekakt is toen ze met Ron Wood zijn gaan spelen...

Richwoodje
4 december 2005, 02:19
dankzij jou zit ik nu Sticky Fingers te luisteren :-D

Tupelo
4 december 2005, 02:20
Cool hè, die cocaine sound, Sway, Can you hear me knocking, Got the blues & moonlight mile...

Suprême!!! :)

Richwoodje
4 december 2005, 02:23
had hem eigenlijk nooit echt aandachtig geluisterd, ondanks dat ik hem al even heb... is inderdaad een vette cd 8-)

edit: dit was mn 400e bericht

Helter Skelter
4 december 2005, 02:44
Ik ben een groot fan van The Stones en dan met name de periode 1968-1978 ongeveer vanaf 'Beggars Banquet' tot 'Some Girls': Lekkere (Blues/Country) Rock met Keith die er geweldig knokig lelijk en mooi tegelijk uitzag, met Mick Taylor die eigenlijk te goed was voor de band en later werd vervangen door Keith's kleine broertje Ron Wood en de vlucht voor de britse fiscus naar de franse riviera waar ze hun meesterwerk 'Exile on mainstreet' opnamen, in die periode waren ze echt 'The greatest Rock 'n Roll band on earth' imo. Ik ben afgehaakt toen The Stones (lees: Mick) in de jaren '80 met dure videoclips en gladde producties probeerden te wedijveren met acts als Michael Jackson en Duran Duran, dat is nooit meer goed gekomen...

ik ga van de zomer trouwens wel weer als ik een kaartje kan krijgen :)

Tupelo
4 december 2005, 15:02
Hoewel ik pas in '75 geboren ben, ben ik afgehaakt toen Mick Taylor de band verliet. De invloeden van Mick Taylor & Brian Jones moeten zo overduidelijk zijn geweest -lijkt mij- als ik kijk hoe saai hun muziek met Ron Wood geworden is. It is only R&R is voor mij het laatste aangename album, hierna hebben ze -vind ik- niets meer gepresteerd, ook Black and Blue & Some girls doen het niet voor mij. Maar zowel de periode met Brian Jones als die met Mick Taylor maakten ze heel erg goede muziek. Mijn favoriete albums met Mick Taylor uiteraard Sticky Fingers & Exile on Mainst. & Let it bleed -al was Brian Jones hier ook nog bij betrokken geloof ik. Van de Brian Jones periode vind ik eigenlijk alles goed.