PDA

View Full Version : Carvin Legacy vs Rivera vs Orange



BluesJR
30 september 2002, 16:53
Hi guyz...
ik ben al tijdje aan het shoppen voor een nieuwe versterker en zoals het enkelen niet ontgaan is ben ik erg gek geworden op Rivera's. Morgen ga ik nog even wat Orange versterkers testen (heb echt brute soundclips gehoord)... maar nu is dus ook de Carvin Legacy mij aangeraden als een versterker met veel mogelijkheden (en ook niet duur!!!).
Ik weet dat er 1 toko in Nederland is die officieel dealer is en waar ze ook zijn... maar heeft een van jullie misschien ervaringen met de Legacy? In vergelijking met andere amps? En ik ben niet op zoek naar een Vai geluid ofzo... gewoon veel mogelijkheden in geluid en een brute Marshall-achtige distortion voor chords... en duidelijke leadsounds.

Soulman
30 september 2002, 17:15
Hoe je het ook bekijkt, een Orange versterker ziet er gewoon GEWELDIG uit :wink:

Rectifier
30 september 2002, 17:56
De Legacy is meer high-gain dan de rivera's die jij noemde.
Dan zou ik als ik jou was kijken naar de Knuckelhead reverb. Die klinkt geweldig.
3 kanalen via midi te schakelen.
1 Fender, 2 Marshall, 3 High Gain lead.

Ik zou toch voor Rivera gaan en niet voor de Legacy. De Carvin is toch wat onbekender met het oog op wil je'm nog eens verkopen.
En k'weet zeker dat Rivera/Orange clean beter klinkt dan de Carvin.

BluesJR
1 oktober 2002, 01:16
Het probleem is alleen met die Knuckleheads heel erg duur zijn volgens mij. Ik heb max 1800 euro voor een amp (combo of head.. speakers heb ik al (celestion Rockdrivers) in mijn combo hiero).
Dus vandaar dat dat een probleempje kan zijn...

Rectifier
1 oktober 2002, 10:53
Op http://www.marktplaats.nl staat een Orange setje...