PDA

View Full Version : Demo opnemen.. waar?



Ronald
3 december 2005, 23:25
hey mensen, onze band is druk bezig met eigen nummers scrhijven en nu zullen we over een tijdje dus een demo gaan opnemen.

nu ben ik nogal kritsch over hoe da openemen moet gebeuren. ik heb namelijk een paar vereiste. namelijk:

- dat we minstens 22 minuten kunnen opnemen (onze nummers zijn nogal lang namelijk en ik ben nie van plan om in te korten)
- dat we omtebeurt opnemen (dus eerst drum, dan bas enz.)
- dat we kunnen dubbeltracken en bijv. de cleane gedeeltes kunnen opnemen met een akoustische gitaar
- en natuurlijk dat alles in een prima geluidskwaliteit is

we hebben op internet wel een goedkope studio gevonden die maar 300 euro rekent, maar ik neem aan da da nie echt proffesioneel is, bovendien kunnen we maar te kort opnemen, aangezien onze nummers nogal lang zijn is da een probleem.

andere gitarist van onze band zit ook in een andere band die een demo hebben opgenomen, maar daar deden ze niet aan dubbeltracken en omstebeurt opnemen. dus gewoon de hele band tegelijk de nummers zovaak overspelen da ze foutloos waren.

ik neem aan dat hier zat mensen zijn die een demo hebben opgenomen, kunnen jullie me helpen waar ik moet zoeken voor een goeie studio, wie heeft er een demo opgenomen die aan bovenstaande eisen voldeed en waar was dat?

kunnen jullie onze band helpen met het zoeken naar een goede studio

en wat kunnen we verwachten de demo ongeveer zal kosten in een studio met onze vereisten?