PDA

View Full Version : Op zoek naar die shred sound...



crapton
3 december 2005, 21:46
Hoe kom je aan de perfecte (shred)sound: dwz veel vibrato en harmonics, delay, mooie gedefinieerde warme maar ook duidelijke klank. Bv Bosch en Boudewijn enz verderop in het forum.

Hoe krijg je die harmonics - techniek of instelling effect en amp?

Ik heb een Ibanez SAS32 met Tonezone, verder een V-Amp Pro. Lukt me niet een een goed lijkende sound te krijgen bv als Petrucci, ik mis warmte en definitie. Wie kan settings adviseren - welke amp model, speakersim, reverb, delay enz enz. Of toch de V-Amp er maar uitgooien (voor voor de Behringer haters).

zjanke
3 december 2005, 22:18
Yup, leer spelen als Petrucci (dat doet meer dan heeeeeel veel geld in apparatuur steken) en gooi die V-amp er uit. Persoonlijk ben ik geen fan van modeling en zou een buizenbak aanraden, maar daar verschillen de meningen op dit forum wat over.
Maar er zijn in ieder geval wel betere alternatieven dan een V-amp en die zullen dus ook wel worden aangedragen door de kenners/gebruikers.

Speeddemon
3 december 2005, 23:35
Juiste manier van gain-cascading en niet alle distortion uit 1 bakkie halen,
goeie EQ, goeie delay (liefst analog-voiced, evt. met ducking)
en goeie elementen.
DiMarzio Air Norton voor neck-pickup is een vereiste!

Helter Skelter
4 december 2005, 00:51
welke amp model, speakersim, reverb, delay enz enz

ik ben geen shredder maar een goede (lees:juiste) gitaar, zou dat ook niet helpen? :???:

Dirk_Hendrik
4 december 2005, 00:53
Jawel.
een stukje....

crapton
4 december 2005, 08:15
Ik heb in de nek een Air Norton, dus samen met die Tonezone.

Wat is de juiste gitaar dan? Een Ibanez RG oid? Waarom denk je dat dat zoveel uitmaakt met een SA - zeker met bovenstaande elementen?

Heb ondertussen een instelling gevonden die er op lijkt, gebaseerd op de Mesa Boogie top. Idd goede spullen helpt, maar dat laat m'n budget niet toe. Bovendien kan ik thuis moeilijk mijn buizenbak vol opendraaien voor die goede sound en sustain. Of het komt uit een pedaaltje zoals je zegt.

Nu nog goed leren spelen...

Speeddemon
4 december 2005, 15:03
evt een compressor gebruiken voor meer sustain en/of 'geliktheid'.

En ik denk dat een ToneZone misschien iets TE is voor shred. Je moet een feller/dunner brug-element hebben. Duncan JB bijvoorbeeld. DiMarzio Evo misschien.

Qua gitaar, als ik aan 'shred' denk, denk ik aan 80's Kramer of Jackson gitaren met Kahler trem (veel fijner dan OFR).

robert-gitarist
4 december 2005, 18:20
Of een ESP/LTD ;)
Gaat het ook prima mee..