PDA

View Full Version : Mijn rackje



Albert
3 december 2005, 16:54
Ik denk: even een fotootje van de laatste versie van mijn spulletjes: geen dure switchers en mooie spullen, maar voor mij een praktische setup:

http://img168.imageshack.us/img168/2229/img02286yr.jpg

guitars:
Parker P-38 with EMGs
pedals:
RMC3 Wah
Boss Volume pedal
Boss OD-1
Visual Sound Jekyll & Hyde
Hotwire audio AB-box
Yamaha tuner
Line6 Shortboard
amp/rack:
Line6 Pod XT Pro
Lexicon MPX-1
Mesa 20/20

De Marshall wordt hopelijk binnenkort vervangen door twee 1*12"kastjes (is wat lastig om telkens twee smalle trappen op en af te sjouwen :-) ) en er komt een aparte flightcase voor de pedaaltjes (plus nog wat toevoegingen).

Daniël_san
3 december 2005, 18:44
mooie bijbel :) :razz: Nu effe serieus, mooie spullen. Maar ik heb een vraag. Waarom een POD XT en geen andere preamp?

AART
3 december 2005, 21:11
ehm, verlies je niet een beetje veel signaal als je een SM 57 zo over je cab hangt, ik dacht dat dat alleen kon met een e609 of een e606?

Albert
3 december 2005, 22:37
Pod XT vanwege de flexibiliteit, de geluiden en makkelijke userinterface. Er wordt vaak geklaagd over het gemis aan buizen-gevoel maar in combinatie met een buizeneindtrap klinkt het m.i. minstens net zo goed als een goede buizenbak.

Wat betreft de mic: het is maar net wat voor geluid je wil: als je een wat donkerder (minder hoog, 4000-16000kHz) geluid wil kun je een mic zo neerleggen. In dit geval maakt het echter niet zo veel uit, gebruikte mic is een Sennheiser e835, welke een wat minder richtingsgevoelige mic is dan bijvoorbeeld een SM57. Geluid was zeker meer dan acceptabel die avond.

AART
4 december 2005, 00:19
Mm, ik wil zelf ooit nog een E606 of E609 erbij, denk eerste, en dan samen met een SM 57, dat lijkt me wel een goede mix, de felheid van de SM 57 met de droogheid en strakheid van een E606.

Rectifier
4 december 2005, 13:02
Wat betreft de mic: het is maar net wat voor geluid je wil: als je een wat donkerder (minder hoog, 4000-16000kHz) geluid wil kun je een mic zo neerleggen. In dit geval maakt het echter niet zo veel uit, gebruikte mic is een Sennheiser e835, welke een wat minder richtingsgevoelige mic is dan bijvoorbeeld een SM57. Geluid was zeker meer dan acceptabel die avond.

Het publiek hoort dan een donkerder geluid dan je zelf hoort.
Je hebt je 2x12 recht op je oren gericht waardoor je waarschijnlijk zelf al minder hoog in je geluid zal gebruiken zodat het minder schel klinkt.

En dan hoort het publiek het geluid nog eens donkerder dan je gebruikte mic.plaatsing.

Albert
4 december 2005, 16:38
@ Rectifier: klopt, maar zolang je je daar van bewust bent is er niets aan de hand. Hou mijn instellingen in principe altijd gelijk: als ik het wat doffer wil doe ik een stapje weg van mijn cab, wil ik het wat duidelijker horen in de herrie dan ga ik er recht voor staan.

@ Aart: is idd een lekkere combi, E606 + SM57, vult elkaar mooi aan.

Oh ja, wat betreft de opmerking dat dit net zo goed klinkt als een goede buizenbak moet ik even een nuance aanbrengen: het klinkt niet zo goed als een high-end/boutique amp (SE, OD-100, Hook etc), maar voor dit geld en deze mate van flexibiliteit gecombineerd met een goede geluidskwaliteit zijn er eigenlijk weinig alternatieven.

Nocki
4 december 2005, 23:05
Leuke setup die doet wat ie moet doen!

hangen je pedals voor of na de pod? en zijn jullie ook een christelijke band?

Das Schaap
5 december 2005, 00:52
Pod XT vanwege de flexibiliteit, de geluiden en makkelijke userinterface. Er wordt vaak geklaagd over het gemis aan buizen-gevoel maar in combinatie met een buizeneindtrap klinkt het m.i. minstens net zo goed als een goede buizenbak.


Vette shizzle, misschien iets van opnames daarvan ? Ben wel benieuwd naar die combo. :)

peter_heijnen
7 december 2005, 14:41
Hallo Albert,

volgens mij zie ik op de foto mijn oude 20/20 (-amsterdam noord).

Als dat ook zo is, hoop ik dat ie bevalt.

amon
7 december 2005, 18:19
Wat betreft de mic: het is maar net wat voor geluid je wil: als je een wat donkerder (minder hoog, 4000-16000kHz) geluid wil kun je een mic zo neerleggen. In dit geval maakt het echter niet zo veel uit, gebruikte mic is een Sennheiser e835, welke een wat minder richtingsgevoelige mic is dan bijvoorbeeld een SM57. Geluid was zeker meer dan acceptabel die avond.

Je mic mag dan wel omni zijn, wil niet zeggen dat de frequency response ook overal gelijk is...

Albert
8 december 2005, 00:22
@ Amon:
dat zeg ik toch in feite :???:
Verder zei ik niet dat de mic omni is, alleen dat ie minder richtingsgevoelig is dan een SM57.
Als de mic wel omni geweest zou zijn, zou hij per definitie van de term omni aan alle kanten een gelijke frequentie respons moeten hebben......
En dat de frequency response verandert bij een niet omni-directionele microfoon spreekt voor zich en kan (zoals in dit geval) zelfs een gewenst effect zijn........
Dus ik snap even niet wat je bedoelt te zeggen.

@ Peter:
Ja, klopt is jouw ouwe amp, met nieuwe JJ-buizen en wat intern poetswerk is ie weer als nieuw! Bevalt dus prima. :-D Alles goed verder?

Albert
8 december 2005, 00:24
Wat betreft opnames: heb een PC met goede geluidskaart, alleen geen goede mics en de gelegenheid om op volume op te nemen. Zal eens kijken of ik wat kan regelen binnenkort.

peter_heijnen
8 december 2005, 13:36
Alles kits.
Hoef niet meer te kiezen tussen twee eindtrappen. Maakt alles, op het sjouwwerk na, toch weer wat overzichtelijker.

Veel plezier met je amp!

De Beer
8 december 2005, 14:00
En dat de frequency response verandert bij een niet omni-directionele microfoon spreekt voor zich en kan (zoals in dit geval) zelfs een gewenst effect zijn........ Al zet je hem achterstevooren met een plushen Pino d'r op, als het goed klinkt ben je klaar! :-D

Je kunt een 57 ook rondom aftapen en alleen de boven kant vrij laten, is ie ook een soort van omni. maar of het daar beter van word....

ieme
13 december 2005, 16:49
wat vind je van die Lexicon?