PDA

View Full Version : EHX Poly Chorusje komt eraan... EDIT: is gearriveerd!!!



Anavrin
3 december 2005, 01:09
Ik heb 'm net betaald, dus aankomende week zou ie binnen moeten komen.
M'n nieuwe ElectroHarmonix Stereo Poly Chorus.
Het is nog ff een gok hoe ie gaat bevallen, want ik heb er nog nooit 1 bespeeld, of zelfs maar in het echt gezien, maar adhv de soundfiles op de site van EHX en adhv de sound van de diverse bands die dit pedaal gebruiken denk ik me niet heel druk te hoeven maken :)
Ik kan bijna niet wachten :wink:

Oh ja, een uitgebreide review volgt natuurlijk als ie binnen is (of het moet zijn dat jullie daar totaal geen behoefte aan hebben)

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/00/34/52/003452009xl.jpg

Vampire
3 december 2005, 10:43
Ik zou af zijn gegaan op de positieve reviews over dit ding, aangezien sounds van internet meestal nogal bijgewerkt zijn, maar ik denk dat je hier geen miskoop aan hebt gedaan :D

*Meldt zich aan voor de review*

Sliver
4 december 2005, 20:37
ik wil die ook! alleen jammer dat zo'n ding bijna 200 euro moet kosten. Maar een recensie met soundbites zou erg tof zijn!

Pat85
4 december 2005, 22:00
ik heb ém ook. Een erg gevarieerd ding, waar je zeker even mee moet stoeien om de bruikbare sounds te vinden. toch vind is de naam ietwat misleidend vind ik, de flanger is veel beter dan de chorus.

zorg wel dat je je settings opschrijft ofzo, een kleine verdraaiing van een van de knoppen kan je sound echt helemaal veranderen.
maar iig, veel plezier ermee, en laat maar horen hoe ie je bevalt :)
(misschien is het voor mij ook weer een impuls om er nieuwe sounds mee te zoeken)

Anavrin
7 december 2005, 16:11
Kl**tzakken van de bank!!! :evil:

Heb ik vrijdagavond dat geld overge-internetbankierd, hebben ze het gisteren pas overgemaakt naar die winkel... Altijd hetzelfde gezeik, beetje rente gaan zitten trekken van mijn geld :evil: Nou kan ik nog langer wachten. :cry:

Anavrin
7 december 2005, 16:16
ik heb ém ook. Een erg gevarieerd ding, waar je zeker even mee moet stoeien om de bruikbare sounds te vinden. toch vind is de naam ietwat misleidend vind ik, de flanger is veel beter dan de chorus.

zorg wel dat je je settings opschrijft ofzo, een kleine verdraaiing van een van de knoppen kan je sound echt helemaal veranderen.
maar iig, veel plezier ermee, en laat maar horen hoe ie je bevalt :)
(misschien is het voor mij ook weer een impuls om er nieuwe sounds mee te zoeken)
misschien wel interessant voor jou, Kurt Cobain's settings op de polychorus:

http://www.kurtsequipment.com/pictures/kurtspolyset.jpg
HSB zal wel HeartShaped Box zijn.

ivm die Jagstang van je ga ik er nl vanuit dat jij wel van het Nirvana-geluid houdt... :wink:

Pat85
7 december 2005, 19:23
Bedankt,ik kende hem al...
maar de nirvana sound is niet meer DE sound voor me...
maar vind de jag-stang gewoon een lekkere gitaar (de nirvana sound zit er ook niet echt in)

en de polychorus zit meer in dan alleen nirvana :)

Anavrin
8 december 2005, 13:33
Ok dan, ze zijn toch sneller dan verwacht :P

TPG heeft 'm net gebracht, en ik heb 'm gelijk ff aan de tand gevoeld. Ik moet zeggen dat die plaatjes op internet nogal misleidend zijn, aangezien ik dus dacht dat het een schuin pedaal was. Zeg maar dat de bovenkant niet horizontaal liep. Dat is dus wel het geval, en dat is niet zo makkelijk moet ik zeggen. Ik moet dus m'n voet optillen om 'm aan/ uit te kunnen zetten, terwijl ik dus dacht dat ik gewoon m'n hak op de grond kon houden, en 'm dan met m'n tenen aan kon zetten (net als bij Boss-pedaaltjes). Maakt verder ook niet heel veel uit, daar maak ik nog wel iets op (leuk pedalboardje, waar ie dan toch schuin in staat).

Die zgn Kurt Cobain-effecten zijn totaal nutteloos, of ze zijn gewoon niet duidelijk opgeschreven. De Feedback-knop kun je bij die standen het beste maar dichtdraaien, want als je voor je versterker op de grond zit om aan de knopjes te draaien, dan zijn je oren niet blij met de feedback en harde zoem die er ineens uit dat ding komt :wink:
Het enige Cobain-effect dat wel mooi is, is de tekening rechtsboven, maar ja, dat is een regelrechte kopie van de "Vibrato"-stand, die ook in de gebruiksaanwijzing van het pedaal staat.
De gebruiksaanwijzing bestaat uit 1 dubbelzijdig bedrukt velletje, maar meer heb je ook niet nodig. De voorbeeld-standen van de manual zijn allemaal heel bruikbaar, en dan met name de "super-flanger"-stand, die met wat distortion erbij precies klinkt als het intro van "Break Out" van de Foo Fighters. De "Vibrato"-stand is ook wel bruikbaar, maar klinkt net iets tè erg naar flanger. De "Rotary-speaker"-stand is wel geinig, maar is wel heel subtiel. Het double-track-effect geeft een leuk delay-effect, maar hier moet ik nog wel ff mee experimenteren om alle extra flanger-achtige bijgeluiden eruit te halen, en om een goede duidelijke delay te krijgen. Het Filter-matrix-effect varieert de overall toon van je sound van een fel helder, metalig geluid, naar een wat wollig, maar nog steeds helder, metalig geluid. Heeft wel iets weg van net nieuwe snaren, door een reverb van een Fender-amp :)
Ok dan, het laatste knopje op het pedaal is ook wel geinig, nl de sweep-filter aan/uit-knop. Met dit knopje kun je van een wat gematigd flanger of chorus-geluid, direct naar een overdreven geluid (waar het effect er lekker dik op ligt).
Het totaalgeluid wordt totaal niet beïnvloedt door het pedaal (of iig niet merkbaar), en ik heb dan dus ook totaal geen last van zgn tone-suck, of ruis of brom-geluiden.

Totale conclusie van mij is dus dat het een zeer bruikbaar pedaal is, wat na nadere inspectie/ experimenten zeker vaak gebruikt zal worden, en waarschijnlijk zal er vaak een distortion bij gebruikt worden, want hoe ik het tot nu toe gehoord heb, klinkt dat echt goed.
Ik ben er dus blij mee :wink:

Anavrin
8 december 2005, 13:38
oh ja, ik heb 'm zo getest:
Fender Jaguar--->Boss Metal Zone---> EHX-Polychorus--->Boss ME33 (stond neutraal)--->Fender Roc Pro 1000 (top)(distortion niet van gebruikt)--->Trace Elliot 1048H (basspeakerkast, 4x10", met hoorns)

Pat85
8 december 2005, 18:01
cool dat ie bevalt :)

ik vind em erg lekker klinken in combinatie met mn big muff, maar met mijn ds-1 en BB2 wat minder. je maakt me wel weer nieuwsgierig naar meerdere standen enzo, gebruik laatste tijd alleen de flanger ervan, al dan niet om herrie te maken met de feedback knop :-D

soup
7 april 2006, 20:29
heeft er iemand een link met soundclip van deze poly chorus (en waar ik meerdere soundclips van verschillende pedalen kan vinden)

Joey Handsome
7 april 2006, 21:54
de flanger is veel beter dan de chorus.



:???: :???: :???:

Ik zou eerder zeggen dat het andersom was, de flange is mij wat aan de metalige kant, dan liever een Electric Mistress. Ik kan prima uit de voeten met de chorus en vind het echt de fijnste die ik tot nu toe in m'n handen gehad heb, zeker de extreme settings.

Joey Handsome
7 april 2006, 21:57
misschien wel interessant voor jou, Kurt Cobain's settings op de polychorus:

http://www.kurtsequipment.com/pictures/kurtspolyset.jpg
HSB zal wel HeartShaped Box zijn.

ivm die Jagstang van je ga ik er nl vanuit dat jij wel van het Nirvana-geluid houdt... :wink:

Kurt Cobain gebruikte een Echoflanger, zelfde pedaal, maar de knoppen zitten anders, deze settings kun je dus niet zomaar op de polychorus gebruiken.

Pat85
7 april 2006, 23:40
:???: :???: :???:

Ik zou eerder zeggen dat het andersom was, de flange is mij wat aan de metalige kant, dan liever een Electric Mistress. Ik kan prima uit de voeten met de chorus en vind het echt de fijnste die ik tot nu toe in m'n handen gehad heb, zeker de extreme settings.

ik heb liever m'n small clone chorus, maar smaken verschillen nou eenmaal. ben laatste tijd weer wat aan het experimenteren met mn pedalen, en dit ding is toch wel erg veelzijdig!

Pat85
7 april 2006, 23:41
Kurt Cobain gebruikte een Echoflanger, zelfde pedaal, maar de knoppen zitten anders, deze settings kun je dus niet zomaar op de polychorus gebruiken.

toen eenmaal de echoflanger kapot was gebruikte ie wel degelijk een polychorus. (alleen was er toen nog geen stereo polychorus)

Pat85
7 april 2006, 23:42
heeft er iemand een link met soundclip van deze poly chorus (en waar ik meerdere soundclips van verschillende pedalen kan vinden)


http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F14%5FModulation%2F14%5FStereo%5FPol ychorus

Joey Handsome
8 april 2006, 13:30
ik heb liever m'n small clone chorus, maar smaken verschillen nou eenmaal. ben laatste tijd weer wat aan het experimenteren met mn pedalen, en dit ding is toch wel erg veelzijdig!

Is er veel verschil in klank tussen de small clone en de poly chorus?

Het is zeker een veelzijdig pedaal, van alle pedalen die ik gebruik gebruik ik de polychorus het meest (op distortions na dan). Wel jammer dat als je tegenwoordig EHX pedalen koopt dat er van die lelijke knoppen op zitten, ook op de polychorus.

zjanke
8 april 2006, 19:45
Ik heb er vandaag een gekocht als vervanger voor mijn Boss DC2 (Naar aanleiding van een soundclip: GAS! en twee was teveel van het goede) ik heb even op een small clone gespeeld en ik kon niet meteen heel veel verschil ontdekken tussen de poly en de small stone.

Maar, niet mijn eigen versterker, niet mijn eigen gitaar, eigenlijk maar heel kort in de winkel getest, dus of het heel objectief is....:hippie:

Enneh....., zou iemand misschien de gebruiksaanwijzing willen inscannen? (Mocht daar nog iets bruikbaars instaan)

Phyrexian
10 april 2006, 10:42
vette pedaal. jammer dat ze zo groot zijn.