PDA

View Full Version : Probleempjes met Dean



Wormaap
3 december 2005, 00:34
Heyo,
Zoals sommigen van jullie misschien weten ben ik de trotse eigenaar van'n Dean USA Professional Hardtail. Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer eens serieus gebruikt (in bandverband dus) en toen vielen me 2 probleempjes op.
1. Toen we begonnen stemde ik de gitaar, speelde er een nummer een paar keer mee en zette'm weg. 2 uurtjes later ongeveer pakte ik'm weer op voor een ander nummer, en klonk het dusdanig kut dat we overwogen hebben het nummer te schrappen. Een controlebeurtje leerde dat ik ongeveer een kwart noot ernaast zat op alle snaren. Dat is toch niet helemaal de bedoeling!

2. Ernstige feedback, zelfs als ik de snaren afdemp. Het is op beide elementen, al is het op het halselement wat erger (lijkt het)
Verder van de amp af gaan staan maakt weinig uit. Het volume een klein stukje dichtdraaien helpt wel. Ook wegdraaien van de amp helpt, onder bepaalde hoeken is er geen feedback. M'n andere gitaren hebben er geen last van, dus verder weg gaan staan of minder gain gebruiken zijn niet echt opties.

Iemand ideeën/wijsheid hierover, want ik word er een beetje krankjorem van dat ik elke noot in m'n solo's moet laten doorklinken omdat elke stilte verandert in een vreselijke *FIEEEEEP*

gerrekat
3 december 2005, 07:52
Heyo,
Zoals sommigen van jullie misschien weten ben ik de trotse eigenaar van'n Dean USA Professional Hardtail. Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer eens serieus gebruikt (in bandverband dus) en toen vielen me 2 probleempjes op.
1. Toen we begonnen stemde ik de gitaar, speelde er een nummer een paar keer mee en zette'm weg. 2 uurtjes later ongeveer pakte ik'm weer op voor een ander nummer, en klonk het dusdanig kut dat we overwogen hebben het nummer te schrappen. Een controlebeurtje leerde dat ik ongeveer een kwart noot ernaast zat op alle snaren. Dat is toch niet helemaal de bedoeling!

2. Ernstige feedback, zelfs als ik de snaren afdemp. Het is op beide elementen, al is het op het halselement wat erger (lijkt het)
Verder van de amp af gaan staan maakt weinig uit. Het volume een klein stukje dichtdraaien helpt wel. Ook wegdraaien van de amp helpt, onder bepaalde hoeken is er geen feedback. M'n andere gitaren hebben er geen last van, dus verder weg gaan staan of minder gain gebruiken zijn niet echt opties.

Iemand ideeën/wijsheid hierover, want ik word er een beetje krankjorem van dat ik elke noot in m'n solo's moet laten doorklinken omdat elke stilte verandert in een vreselijke *FIEEEEEP*


Dat zijn vreede zaken, ik heb er iig gene last van op een van mijn gitaren, ach ja feedback af en toe wel natuurlijk maar dat heb ik met elke gitaar, gebruik nogal was gain. Maar ja misschien moet je hem eens laten intoneren, al moet ik zeggen dat ik op geen van mijn 8 DEANs dat probleem heb.....

Wormaap
3 december 2005, 10:25
Nadat ik de gitaar weer gestemd had, was het voor de rest dik in orde. Ze ontstemde dus alleen vreselijk snel... Een uurtje later toen ik nog's een akkoordje speelde om te testen was't weer raak, weinig van de stemming over :o Ben ik niet gewend van m'n Dean :'(

andoni
3 december 2005, 10:58
Snaren die in je topkam blijven gekneld zitten? -> Topkam laten uitvijlen (en eventueel grafiet in de gleuven doen). Was iig de oplossing voor mijn ontstemmingsprobleem. Gebruik je dikkere snaren zonder een afstelbeurt gedaan te hebben?

Mattia
3 december 2005, 13:05
Goede setup beurt geven? Snaren die wel/niet knellen, en zeker zijn dat je snaren goed op/om de tuning machines zitten. Lekker strak. Verder...is de gitaar veel van warm naar koud naar warm geweest? Is ook niet behulpzaan. Nieuwe snaren? Idem ditto.

Feedback...tja. Volume, beetje bewegen, verder...