PDA

View Full Version : Stelling: Di-rect was beter af geweest zonder Spike



ieme
2 december 2005, 22:37
De alom bekende en de hier niet populaire Spike is voor vele gitaristen een ergernis...
Tuurlijk had ik zelf graag in di-rect gespeeld op zijn plaats, en zeg nou niet dat jij dat niet wil... maar ik denk dat di-rect veel beter af was met een gitarist die wat minder irritant en wat minder popie-jopie doet..

dus de stelling: Di-rect was beter af geweest zonder Spike

guitarmonk
2 december 2005, 22:54
hier nog een stelling:

Di-rect was beter af geweest zonder.

(mijn mening he)

ieme
2 december 2005, 22:55
hier nog een stelling:

Di-rect was beter af geweest zonder.

(mijn mening he)

Wij zonder di-rect of direct zonder spike?

helleke
2 december 2005, 22:57
Mijn stelling: We waren beter afgeweest zonder Di-rect..... :wink:

ieme
2 december 2005, 22:58
Mijn stelling: We waren beter afgeweest zonder Di-rect..... :wink:

ben ik t niet mee eens, Tim akkerman is een goeie zanger songwriter...

helleke
2 december 2005, 23:03
Mijn stelling: We waren beter afgeweest zonder Di-rect..... :wink:

ben ik t niet mee eens, Tim akkerman is een goeie zanger songwriter...

Neuh, vink nie.
We zijn ècht beter af zonder Di-rect. :razz:

THW
2 december 2005, 23:13
Mijn stelling:
Boeit mij niet wat hun doen zolang ze er mij maar niet mee lastig vallen

Trocar
2 december 2005, 23:34
Tuurlijk had ik zelf graag in di-rect gespeeld op zijn plaats, en zeg nou niet dat jij dat niet wil...

Serieus, als er morgen een brief komt dat ik in Di-rect kan spelen ga ik daar niet op in. Echt waar, ik zou het niet willen.

Welnu, ik denk dat Di-rect zonder Spike juist sléchter af is. Hij is een lopende reclame zuil voor de band. Doet het goed bij de (al dan niet gewilde) doelgroep.

helleke
3 december 2005, 00:13
Kutzooi!! Een heel verhaal getypt en ineens is tie weg!! K ga echt niet weer opnieuw beginnen.... :(

Jax
3 december 2005, 08:19
Dobbel

Jax
3 december 2005, 08:20
Jullie zeuren wel veel zeg!! Ik heb Di-rect eergisteren nog op Leidseplein op zien treden. Ze kwamen daar aan met zo'n busje, was een niet bekend gemaakt optreden ter promotie van hun komende gigs. Dus ik stond daar met wat vrienden en ongeveer 30 andere mensen, en ik moet zeggen, er was helemaal niks mis mee! Tuurlijk probeert die Spike popi te zijn, dat is zijn rol in de band!! Di-rect is commercieel ingesteld, en ja, populariteit verkoopt nou eenmaal. Hoe dan ook klonk het allemaal wel goed (Had misschien ook met hun gear te maken. Shit man, zelfs die zanger die af en toe gitaar speelt speelde op een PRS singlecut over een Orange half-stack!! :o ) , en kon je na het optreden gewoon met die mensen praten. Als jullie erbij waren geweest hadden jullie dus Spike kunnen vragen waarom hij zo popi doet .... :wink:

Mufftin
3 december 2005, 11:30
Ik denk dat Spike een soort icoon is voor de band. Mede door zijn iri heid is de band groot geworden.
Maar idd als Spike uit de band zou gaan zou ik wel voor hem in de plaats willen gaan.

robert-gitarist
3 december 2005, 15:41
Nja ergens denk ik dat Spike in de band hoord..volgens mij is het ook meer een rol van hem...Jamie vind ik ook idem het zelfde als Spike.Kheb ze vorige week gezien.De muziek is opzich niet slech maarrr ze moeten iets minder popi jopie doen...Oja vorige week was er een technisch probleempje met die Orange van Tim :D :P

guitarmonk
4 december 2005, 17:13
hier nog een stelling:

Di-rect was beter af geweest zonder.

(mijn mening he)

Wij zonder di-rect of direct zonder spike?

wij zonder di-rect :razz:

jonathan
4 december 2005, 17:57
ik denk dat spike juist voor de reputatie zorgt..
als hij weg gaat.. (en de band blijft bestaan) dan zijn ze wel de gitarist kwijt die voor al die commerciële zooi zorgde..

Jax
4 december 2005, 18:03
ik denk dat spike juist voor de reputatie zorgt..
als hij weg gaat.. (en de band blijft bestaan) dan zijn ze wel de gitarist kwijt die voor al die commerciële zooi zorgde..

Di-rect IS commercieel! Ze proberen hun muziek te verkopen, ze proberen populair te zijn en aan de vele keren dat ze in de top40 gestaan hebben te zien, lukt het ze nog aardig ook! Voor hun band op zoek naar nationale roem, doen ze het uitstekend, dus iedereen kan wel blijven zeuren, zij verkopen hun platen toch wel aan gillende meiden en gastjes die Spike als hun rolmodel zien.

Vampire
4 december 2005, 18:46
Dat nieuwe nummer met Wibi is best te pruimen eigenlijk :o

Maar ja, Wibi is het juiste woord in die zin denk ik...

Anyway, ik mag Di-rect niet zo, maar zoals Jax al zei, hij is voor de band wel goed, omdat hij toch wel populair is...

Maareh, zitten ze nou in Amerika voor die wedstrijd ofzo? of is dat al weer voorbij?

Harry
4 december 2005, 20:00
dat is niet altijd live hoor, kan wel een half jaar geleden zijn opgenomen

Helter Skelter
4 december 2005, 21:52
Maareh, zitten ze nou in Amerika voor die wedstrijd ofzo? of is dat al weer voorbij?

Ik zag gisteren wat flarden op MTV, ze waren een wedstrijd aan het doen met een belgische band om zonder een cent op zak zo snel mogelijk van de west naar de oostkust van de VS te reizen en het benodigde geld bij elkaar te spelen op de meest vreemde plekken :-?

Jax
5 december 2005, 08:15
Maareh, zitten ze nou in Amerika voor die wedstrijd ofzo? of is dat al weer voorbij?

Ik zag gisteren wat flarden op MTV, ze waren een wedstrijd aan het doen met een belgische band om zonder een cent op zak zo snel mogelijk van de west naar de oostkust van de VS te reizen en het benodigde geld bij elkaar te spelen op de meest vreemde plekken :-?

Klinkt wel grappig eigenlijk. Toch maar eens kijken. :cool:

Kaboemba
5 december 2005, 09:54
Over popie jopie gesproken, hoeveel van jullie geven er niet af op Di-rect omdat ze hier popie jopie willen over komen. (neeuuhhh niet 1 van jullie he :roll: )

Maar goed, ik heb totaal geen problemen met Direct, soms is het nog leuk ook, en heb veel liever dat mijn kind(eren) later naar dit luisteren dan naar alle andere bagger op de radio.

tillens
7 december 2005, 19:27
Mijn stelling: We waren beter afgeweest zonder Di-rect..... :wink:

ben ik t niet mee eens, Tim akkerman is een goeie zanger songwriter...

Tim schrijft niet veel zelf geloof ik hoor. Eerder Alex Dirkse en consorten die de teksten en dergelijke doen..

Les Paul
7 december 2005, 20:28
In vergelijking met wat er verder op emptyV enzo voorbij komt vind ik Di-rect helemaal niet slecht. Het zijn geen wereldmuzikanten, maar het rockt lekker.
Persoonlijk vind ik Spike een beetje als een eikeltje overkomen, maar mensen die hem meegemaakt hebben vertellen me dat het een toffe gast is.

Kaboemba
8 december 2005, 08:58
Herstel, na het zien van Pop quiz a gogo moet ik mijn mening herzien.

Wat een domme inhoudsloze lul is dat zeg. Doet wel heel erg zijn best om als een rocker over te komen, alleen de Brood imitatie is wel erg slecht.

Harry
8 december 2005, 13:29
:-D die Brood-imitatie haalde ik er niet eens uit. Zo slecht dus!!

Mafkees
8 december 2005, 18:51
Doordat spike in Di-Rect zit is dit topic geopend, doordat dit topic geopend is heeft iedereen het toch weer over Di-Rect, meer reclame voor de band (positief, dan wel negatief), is het dus toch goed dat hij in Di-Rect zit :wink:

Tupelo
8 december 2005, 19:46
Ach dat de gemiddelde bakvis Direct goed vind kan ik volgen maar verder.. :-? Waarom nu net die bekendheid voor Direct? Snap er niets van NL heeft toch wel betere bands in de aanbieding. :-? Ik heb in ieder geval voldoende bands op kleine podia gezien die ik stukken & stukken beter vind.

Nee dus, Direct is dezelfde shitty kutband zonder Spike.

Ronald
9 december 2005, 12:54
de stelling moet eerder andersom, spike was beter af geweest zonder
di-rect

spike is de enige beetje "coole" gast van de band, de enige die nog een bietje wil flippen en die eigenlijk nie voor 14 jarige meisjes hoort te spelen.

maar ja ik vind di-rect sowieso zwaaaaar ruk, al worden ze laatste tijd wel wat volwassener als je anar blind for you kijkt

maar ja ik hoef hoe dan ook gewoon niks te maken hebben met di-rect ( al waren ze bij gotcha wel grappig trouwens :p)

LPplayer
9 december 2005, 18:12
Kijk het gaat niet om goedheid, het gaat ook om entertainment in de popwereld. Mensen willen niet meer alleen goede muziek worden. Tuurlijk er zijn "amateur"bandjes die nummers van bijvoorbeeld Toto beter spelen dan Toto zelf, tja maar waarom worden ze niet bekend. Tja je moet ook kunnen entertainen en de grote menigte letterlijk en figuurlijk 'bespelen' en dat doen ze nog goed ook als je naar hun kijkt geven ze echt een show. En tja Spike is wel echt een leadgitarist van Rockband: zijn meestal opvallendegastjes die altijd door andere gitaristen worden bekritiseerd, of het nou hun spel betreft hun voorkomen en alles.

IK zou bijvoorbeeld zelf wel als het niet om mijn levensovertuigingen ging best wel in Di-rect willen zitten.
Het klinkt lekker in het gehoor enzo....wel simpel dat wel....
Maar de sound van iedereen in de band past goed bij elkaar en dat is ook zo belangrijk als band....



Ach dat de gemiddelde bakvis Direct goed vind kan ik volgen maar verder.. :-? Waarom nu net die bekendheid voor Direct? Snap er niets van NL heeft toch wel betere bands in de aanbieding. :-? Ik heb in ieder geval voldoende bands op kleine podia gezien die ik stukken & stukken beter vind.

Nee dus, Direct is dezelfde shitty kutband zonder Spike.

Jax
10 december 2005, 08:32
Toch nog even hier op terugkomen. Wij hadden bij ons op school laatst wat optredens, was wel grappig. Ik was met een aantal mensen eerst de stad in gegaan, om vervolgens naar die optredens in de middag te gaan. Toevallig speelde Di-rect een onaangekondigd optreden op Leidseplein waar we dus even bleven staan. Ja kan zeggen wat je wil, maar het klonk zeker goed. De sound van spike en tim was gewoon goed, mede door de goede gear, maar ook door de geluidstechnicus achter de schermen. Maar ok, klonk gewoon lekker, ook volgens de mensen (niet-gitaristen) met wie ik daar was.

We gingen dus na dat kleine optreden naar school om wat optredens te horen van kinderen uit andere klassen. Was op zich wel grappig om te horen, ware het niet dat de gitaren niet goed gestemd waren, de gear die ze gebruikten crap was, ze niet helemaal gelijk met elkaar speelden, de zang relatief veel te hard stond en sommige dingen gewoon fout werden gespeeld. Daarnaast was het nummer dat ze speelden ook gewoon een nummer bestaande uit 2 akkoorden en een solo die geen structuur had. Gek genoeg vroeg ik toen aan dezelfde mensen met wie ik Di-rect had gezien wat ze ervan vonden. Gewoon erg goed, zeiden ze. Ik vroeg hun toen of ze niet hoorden dat de instrumenten gewoon niet gestemd waren, maar dat hoorden ze idd niet. Ook hoorden ze de fouten niet, de crappy sound, etc. Ze waren evengoed ge-entertaind door deze band als door Di-rect.

Het punt dat ik probeer te maken is dat mensen die een instrument bespelen veel kritischer luisteren naar muziek. Als je dit topic doorleest wordt er zo vaak gezegd dat Di-rect slecht is en als reden wordt er dan een technische reden gegeven, waarom ze, muzikaal gezien, niet goed zijn. Toch is het zo, dat mensen die geen instrument spelen (volgens mij) veel minder luisteren naar dit soort dingen, maar gewoon entertaind willen worden. En of het nou Di-rect is of een schoolbandje, het maakt niet uit. En als Spike besluit zo'n Busted-achtige sprong te maken, dan draagt dat bij aan de entertainment waarde.

Om een lang verhaal kort te maken, mensen die een instrument bespelen kijken en luisteren op een heel andere manier naar een band dan mensen die geen instrument bespelen.

Slotje? :)

EDIT: Ik zie nu pas de gelijkenissen tussen het stukje van LPplayer en mijn stukje. Volgens mij zitten we wel op één lijn :)

LPplayer
10 december 2005, 16:58
Ckrs weten ;)



Toch nog even hier op terugkomen. Wij hadden bij ons op school laatst wat optredens, was wel grappig. Ik was met een aantal mensen eerst de stad in gegaan, om vervolgens naar die optredens in de middag te gaan. Toevallig speelde Di-rect een onaangekondigd optreden op Leidseplein waar we dus even bleven staan. Ja kan zeggen wat je wil, maar het klonk zeker goed. De sound van spike en tim was gewoon goed, mede door de goede gear, maar ook door de geluidstechnicus achter de schermen. Maar ok, klonk gewoon lekker, ook volgens de mensen (niet-gitaristen) met wie ik daar was.

We gingen dus na dat kleine optreden naar school om wat optredens te horen van kinderen uit andere klassen. Was op zich wel grappig om te horen, ware het niet dat de gitaren niet goed gestemd waren, de gear die ze gebruikten crap was, ze niet helemaal gelijk met elkaar speelden, de zang relatief veel te hard stond en sommige dingen gewoon fout werden gespeeld. Daarnaast was het nummer dat ze speelden ook gewoon een nummer bestaande uit 2 akkoorden en een solo die geen structuur had. Gek genoeg vroeg ik toen aan dezelfde mensen met wie ik Di-rect had gezien wat ze ervan vonden. Gewoon erg goed, zeiden ze. Ik vroeg hun toen of ze niet hoorden dat de instrumenten gewoon niet gestemd waren, maar dat hoorden ze idd niet. Ook hoorden ze de fouten niet, de crappy sound, etc. Ze waren evengoed ge-entertaind door deze band als door Di-rect.

Het punt dat ik probeer te maken is dat mensen die een instrument bespelen veel kritischer luisteren naar muziek. Als je dit topic doorleest wordt er zo vaak gezegd dat Di-rect slecht is en als reden wordt er dan een technische reden gegeven, waarom ze, muzikaal gezien, niet goed zijn. Toch is het zo, dat mensen die geen instrument spelen (volgens mij) veel minder luisteren naar dit soort dingen, maar gewoon entertaind willen worden. En of het nou Di-rect is of een schoolbandje, het maakt niet uit. En als Spike besluit zo'n Busted-achtige sprong te maken, dan draagt dat bij aan de entertainment waarde.

Om een lang verhaal kort te maken, mensen die een instrument bespelen kijken en luisteren op een heel andere manier naar een band dan mensen die geen instrument bespelen.

Slotje? :)

EDIT: Ik zie nu pas de gelijkenissen tussen het stukje van LPplayer en mijn stukje. Volgens mij zitten we wel op één lijn :)

Tupelo
10 december 2005, 18:03
K vind Direct helemaal niet slecht, of althans inhoudelijk niet. Zijn zeker goede muzikanten maar ze maken -vind ik- gewoon geen spannende muziek. Met of zonder Spike..

Er zijn voldoende NL bands waarvoor ik liever 15 euro uit zou geven voor een optreden dan voor Direct. Btw. heb ze op Lowlands gezien nog voor ze echt bekend waren. Mijn indruk was toen: "strakke set, goed muzikanten, sympathieke jongens -ja dat zelfs!- maar shitty muziek. :)

Tupelo
10 december 2005, 18:04
Aan toe te voegen, ik zou zelfs met Jantje Smit spelen als ik hiervoor niet naar mijn normale baan toe hoefde om mijn centen te verdienen...

LPplayer
14 december 2005, 18:07
Precies net als spelen in Krezip Intwine of kane als sessiegitarist lijkt me echt wel cool ofzo hoor :)

Bl44t44p
14 december 2005, 20:07
Euhm, ik vind Krezip, Intwine en Kane toch wel even heel wat anders (en tachtig keer minder erg) dan Di-rect hoor :-? Da's appels met peren vergelijken :wink:

Kaboemba
15 december 2005, 09:34
Euhm, ik vind Krezip, Intwine en Kane toch wel even heel wat anders (en tachtig keer minder erg) dan Di-rect hoor :-? Da's appels met peren vergelijken :wink:

Want ? Okee misschien is Intwine en kane muzikaal iets beter.
Krezip ontstijgt wat mij betreft het schoolbandjes nivo niet.
En zolang je een laaf laat zingen moet je maar in het bos gaan optreden :wink:

Tupelo
15 december 2005, 18:33
:-D

Krezip ja... aaaaaaaaaaaiiiihhhh and I aaaaaaaaaaaiiiihhhh aaaaaaaaaaaiiiihhhh aaaaaaaaaaaiiiihhhh and I eeeeehhhheehhhh eeeeehhhheehhhh

:o Wat je zegt, snel terug het bos in.

Reel Big Fish
15 december 2005, 18:36
Krezip ontstijgt wat mij betreft het schoolbandjes nivo niet.

Jij zou beter wat meer tijd op school kunnen besteden i.p.v. hier :razz:

andy
16 december 2005, 21:21
Over popie jopie gesproken, hoeveel van jullie geven er niet af op Di-rect omdat ze hier popie jopie willen over komen. (neeuuhhh niet 1 van jullie he :roll: )

Maar goed, ik heb totaal geen problemen met Direct, soms is het nog leuk ook, en heb veel liever dat mijn kind(eren) later naar dit luisteren dan naar alle andere bagger op de radio.

Ik wil nog wel verder gaan. Di-rect is misschien commercieel, maar wel een toegankelijke manier om jonge kids met gitaar muziek kennis te laten maken. Soms krijg ik het idee dat die generatie alleen nog maar naar hip hop, rap ed crap luistert.

Trocar
16 december 2005, 21:38
Over popie jopie gesproken, hoeveel van jullie geven er niet af op Di-rect omdat ze hier popie jopie willen over komen. (neeuuhhh niet 1 van jullie he :roll: )

Maar goed, ik heb totaal geen problemen met Direct, soms is het nog leuk ook, en heb veel liever dat mijn kind(eren) later naar dit luisteren dan naar alle andere bagger op de radio.

Ik wil nog wel verder gaan. Di-rect is misschien commercieel, maar wel een toegankelijke manier om jonge kids met gitaar muziek kennis te laten maken. Soms krijg ik het idee dat die generatie alleen nog maar naar hip hop, rap ed crap luistert.

Dat is misschien wel waar ja. Maar als dát de manier is waarop jonge kids met gitaarmuziek kennis maken, mogen ze van mij naar rap blijven luisteren. Zul je zien: krijg je hip hop met gitaren... wacht... is dat niet nu-metal? :roll:

Satriani
17 december 2005, 12:23
Mijn stelling: We waren beter afgeweest zonder Di-rect..... :wink:

ben ik t niet mee eens, Tim akkerman is een goeie zanger songwriter...

+1 maar die andere dudes vind ik maar een bunch of fags. Maar die tim heeft wel een paar goede nummertjes geschreven en het verkoopt en zingen kan die ook wel . Niet dat ik het ooit zou kopen maja..

Mithrandir
17 december 2005, 12:26
Bunch of fags?? Het zijn jongens die zich goed weten te kleden, lekker vlot zijn, enthousiast zijn op het podium, volgens mij wel humor hebben, nog best een lekker riedeltje poprock kunnen spelen....wat is daar in godsnaam mis mee.

Satriani
17 december 2005, 13:44
Bunch of fags?? Het zijn jongens die zich goed weten te kleden, lekker vlot zijn, enthousiast zijn op het podium, volgens mij wel humor hebben, nog best een lekker riedeltje poprock kunnen spelen....wat is daar in godsnaam mis mee.

Ik vind gewoon die drummer en spike erg irritant overkomen, Paar keer langs die gasten gezapt en het zijn idd echt van die popi jopie mannetjes.
en die andere dude die zegt niet zoveel :razz:

MusicManMaestro
17 december 2005, 19:08
Over popie jopie gesproken, hoeveel van jullie geven er niet af op Di-rect omdat ze hier popie jopie willen over komen. (neeuuhhh niet 1 van jullie he :roll: )

Maar goed, ik heb totaal geen problemen met Direct, soms is het nog leuk ook, en heb veel liever dat mijn kind(eren) later naar dit luisteren dan naar alle andere bagger op de radio.

Ik wil nog wel verder gaan. Di-rect is misschien commercieel, maar wel een toegankelijke manier om jonge kids met gitaar muziek kennis te laten maken. Soms krijg ik het idee dat die generatie alleen nog maar naar hip hop, rap ed crap luistert.

Inderdaad ja , is er eindelijk een bandje die er voor zorgt dat "gitaarmuziek" weer een beetje in de picture komt bij de jeugd wordt deze band verkettert door de meesten forummers.
Persoonlijk vind ik sommige nummers van Di-rect best leuk zoals bv " She " en "Inside mij head".