PDA

View Full Version : Powerbrakes, loadboxes



Dude
30 september 2002, 11:49
ok, wat is nou goed, en wat kost het ? werkt het

ik weet dat die loadboxes van koch onbetaalbaar zijn, ook de powerbrake van marshall is vrij prijzig..

geef advies ?

pimmetje
30 september 2002, 11:53
aadplagiaat heeft een keer een schemaatje voor zelfbouw van zo'n ding gepost... echt zwaar simpel. Als je ff de zoekfunctie gebruikt, moet je 'm wel kunnen vinden.

FragDaddy
30 september 2002, 12:44
ik ben ook op zoek naar een loadbox oid.

wie weet waar de marshall of de thd te koop zijn en wat ze kosten. koch weet ik:280euro

zelfbouw is geen optie.

dungekste
30 september 2002, 13:06
Ik gebruik een loadbox voor een 5150 om thuis het volume flink te reduceren. werkt uitstekend.

Dude
30 september 2002, 16:07
denk je dat zelfbouw wat is dan ??

Dirk_Hendrik
30 september 2002, 16:23
Ik heb jaren terug al eens zoiets gebouwd. Bestaat uit een hoop vermogensweerstanden die in parallel en serie worden geschakeld. Is echt natuurkundeles 1. Als je kunt solderen kun je zo'n ding in elkaar zetten. Als je niet kunt solderen is dit je kans om het te leren. Alle componenten zijn zo groot en zwaar dat je je best moet doen ze stuk te krijgen.

Dude
30 september 2002, 16:24
Op 2002-09-30 16:23, schreef Dirk_Hendrik:
Ik heb jaren terug al eens zoiets gebouwd. Bestaat uit een hoop vermogensweerstanden die in parallel en serie worden geschakeld. Is echt natuurkundeles 1. Als je kunt solderen kun je zo'n ding in elkaar zetten. Als je niet kunt solderen is dit je kans om het te leren. Alle componenten zijn zo groot en zwaar dat je je best moet doen ze stuk te krijgen.


is het goed ? niet slceht voor je versterker enzo ?? werkt het ?

FragDaddy
30 september 2002, 16:34
Ik kan best solderen (heb 8 jaar elektrotechniek gedaan) maar..

een goede loadbox bestaat niet alleen uit een paar weerstanden om het vermogen op te nemen, maar ook uit een aantal spoelen/condensatoren om het geluid niet al te veel aan te tasten.

alleen een paar weerstanden gebruiken, vernaggelt het geluid zodanig dat je beter geen loadbox kunt gebruiken en je geluid beter zacht kan zetten op je versterker

zolang je de juiste weerstand weet op te wekken is het niet slecht voor je versterker, alleen ga je je versterker flink open draaien en daardoor slijten je buizen harder.

ik zou alleen een 'echte' loadbox kopen. geen zelfgemaakte. bekijk dit schema: http://www1.korksoft.com/~schem/marshallamps/powerbrake.pdf maar eens. (schema is van de Marshall PowerBrake.) het is iets complexer dan een paar weerstandjes

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-09-30 16:37 ]</font>

Slowhand41
30 september 2002, 23:47
Met alle respect, zelfbouw is mogelijk maar haalt het natuurlijk niet bij b.v. een Koch Loadbox. Dit apparaat kun je op veel manieren gebruiken en bent verzekerd van een natuurlijke klank van je versterker zonder dat het echt 'minder' wordt. Da's natuurlijk niet voor iedereen het meest belangrijk maar is wel een feit.
Misschien eens op zoek bij de tweedehands spullen??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Slowhand41 op 2002-09-30 23:49 ]</font>

maestro_nl
1 oktober 2002, 12:18
Ik heb de Koch Loadboxen getest.
Een vintage30 speaker opgenomen met een Shure SM57, Sennheiser en AKG microfoon.
Tevens met de Palmer PDI-03 (EvH), Palmer PDI-09 en dus de Koch Loadbox.

Koch Loadbox klonk veruit het beste.
Waarom? Op de Mac-ProTools beeldscherm zag je aan de uitslag dat de Koch 2x zoveel uitslag heeft als de andere middelen.
OK, zal wel... maar je hoort gewoon dat de Koch super dynamisch is. Wat je speelt krijg je. En dan blijkt ineens dat een mic NIET geeft wat je op de buhne zelf hoort.
En dan alle voordelen van eindtrap volume aanpassen (dus wel voluit) en toch gradaties in volume van 0 naar 100% powersoak.
En dan nog s de speakersimulatie opties.

Wegens beindingen band heb ik de LB120 te koop. Voor 245 euro. Nieuw fl 750?

Ibanez RuleZ
1 oktober 2002, 13:08
wat kost een koch loadbox egenlijk? Ik speel voornamelijk thuis, en daarvoor is 50/50 van mesa als eindtrap nogal bot, ik kan hem in ieder geval nooit hard zetten, alhoewel dat natuurlijk wel klinkt :grin:

iemand een idee?

harrald

Dude
1 oktober 2002, 21:57
Op 2002-10-01 12:18, schreef maestro_nl:
Ik heb de Koch Loadboxen getest.
Een vintage30 speaker opgenomen met een Shure SM57, Sennheiser en AKG microfoon.
Tevens met de Palmer PDI-03 (EvH), Palmer PDI-09 en dus de Koch Loadbox.

Koch Loadbox klonk veruit het beste.
Waarom? Op de Mac-ProTools beeldscherm zag je aan de uitslag dat de Koch 2x zoveel uitslag heeft als de andere middelen.
OK, zal wel... maar je hoort gewoon dat de Koch super dynamisch is. Wat je speelt krijg je. En dan blijkt ineens dat een mic NIET geeft wat je op de buhne zelf hoort.
En dan alle voordelen van eindtrap volume aanpassen (dus wel voluit) en toch gradaties in volume van 0 naar 100% powersoak.
En dan nog s de speakersimulatie opties.

Wegens beindingen band heb ik de LB120 te koop. Voor 245 euro. Nieuw fl 750?


LB120 ?? wat is dat voor loadbox dan ?

FragDaddy
1 oktober 2002, 22:06
de LB120 is gewoon de loadbox van koch.
kijk maar op de site.

wat de verkoper vergeet te vermelden is hoeveel ohm zijn loadbox is. dat is wel belangrijk. die moet hetzelfde zijn als je speakerbelasting.

http://www.koch-amps.com/products_lb.htm

nou zie ik op deze site:
http://www.guitarman.nl/koch.html

de koch loadbox nieuw aangeboden voor 283euro. als die verkoper nou op de helft van de nieuwprijs gaat zitten (zoals normaal is bij 2ehands spul) dan heb ik misschien wel intresse. mits de loadbox 16ohm is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-10-01 22:07 ]</font>