PDA

View Full Version : LED in Footswitch



the feable
2 december 2005, 18:27
Ik vroeg me af of het mogelijk is om in de volgende Footswitch Leds in te bouwen:


http://www.tonefactory.nl/shop/product_info.php?cPath=1_101&products_id=1777

Zoja: Is dit makkelijk, of wel kan ik dat zelf doen. Of wie kan het anders voor mij doen?

Dirk_Hendrik
2 december 2005, 18:34
Is een beetje moeilijk te zeggen van die foto alléén. Ten eerste moeten de schakelaars de extra contacten hebben om de leds op aan te sluiten. Ten tweede moet je nog ergens voeding voor die leds vandaan halen. Of een adapter, of met een batterijtje.

Pierz
2 december 2005, 19:49
Misschien heb je geen voeding voor die leds nodig. Ik zag laatst een fender combo waar een vergelijkbare footswich aan vast zat, maar dan dus wel met leds. Het zal denk ik een beetje afhankelijk zijn van hoeveel stroom de versterker door de footswitch stuurt.

the feable
2 december 2005, 20:11
Maar volgens mij moet het met een externe voeding wel lukken. Ik heb nog wat uitgangen over op mijn PP2 dus dat moet geen probleem zijn. Maar is het los van dat mogelijk of zijn er dan nog problemen die ik uit de weg moet?

the feable
2 december 2005, 20:17
Maar waarschijnlijk moeten er dan dus ook nog ander switches ( neem aan 3PDT) in maar die zijn toch niet zo duur? Is het danmogelijk?

Dirk_Hendrik
2 december 2005, 20:56
ja. Volledig.
Ik begrijp alléén je 3pdt aanname niet (en vermoed eerlijk gezegd een klok horen luiden bla bla klepel :wink: ). Wat wil je schakelen met het ding?

Speeddemon
2 december 2005, 21:06
Misschien heb je geen voeding voor die leds nodig. Ik zag laatst een fender combo waar een vergelijkbare footswich aan vast zat, maar dan dus wel met leds. Het zal denk ik een beetje afhankelijk zijn van hoeveel stroom de versterker door de footswitch stuurt.
Fender gebruikt een ingewikkeld systeem, waarbij er 2(!) stereokabels van versterker naar footswitch lopen. Hiermee kan je van kanaal wisselen en reverb aan/uit schakelen, incl. 2 LEDs.

Maar als je enkel kanalen wilt schakelen, met 1 monokabel, volstaat een DPDT schakelaar, 1 mono jack, behuizing, 9V voedingsjack, LED+weerstand.

the feable
2 december 2005, 21:52
Uhmz ik wil 1 kanaal switchen en het 2e mastervolume. Verder, veel verstand van dit soort dingen heb niet.
Maar het is dus wel mogelijk als ik het goed begrijp!? Kan iemand dat hier voor mij fixen voor een leuk prijsje?

Dirk_Hendrik
2 december 2005, 22:14
Pm speedemon of pm mij ofzo :wink:

up-guitarman
3 december 2005, 09:40
Een tijdje terug was er toch iemand die dit ook heeft gedaan?

Ff kijken of ik het terugvind !!!

Zoek zoeker zoekst GEVONDEN !!!
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=59471

crapton
3 december 2005, 21:56
Ik heb dit een keer gedaan met de footswitch bij de Peavey Bandit. De versterker zet spanning op de schakelaar (logisch). Door in serie met schakelaar een 1 kOhm weerstand en een ledje op te nemen werkte het perfect, ik dacht dat er iets van 9 of 12 V op stond. Overigens levert Peavey deze switch met LED's tegen forse meerprijs, terwijl het aan materiaal slechts 3 euro kost!

Dit geldt dus voor de Bandit. Bij andere versterkers kan dit helemaal anders werken. Je kan zelf de spanning opmeten, dan de weerstand bepalen. Evt proefondervindelijk dmv een 10k potmeter in serie, eerst op max. weerstand, dan terugregelen tot het werkt. Dan potmeter weerstand opmeten en een vaste weerstand kopen.

Bl44t44p
4 december 2005, 12:37
Dit geldt dus voor de Bandit. Bij andere versterkers kan dit helemaal anders werken. Je kan zelf de spanning opmeten, dan de weerstand bepalen. Evt proefondervindelijk dmv een 10k potmeter in serie, eerst op max. weerstand, dan terugregelen tot het werkt. Dan potmeter weerstand opmeten en een vaste weerstand kopen.

+1000

Bij Engl-versterkers wordt er 24 volt over de footswitch uitgang gestuurd, mocht je een Engl hebben ;)