PDA

View Full Version : iemand ervaring met ESP gitaren?



andoni
30 september 2002, 11:38
Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar (ik speel vooral metal, punk, grunge en hardcore met wat vrienden in een band). Deze vrienden raden mij aan een ESP (ltd of zo) te kopen. Mijn eerste keus was een Epi G-400 Goth. Nu is mijn vraag: loont het de moeite wat meer uit te geven aan een ESP? Mijn budget bedraagt 800 euro. Ik vind zo'n ESP Viper (in het groen)ook wel mooi... Ik heb wel de indruk dat ESP (of LTD) veel beter elementen in zijn gitaren stopt dan Epiphone, daarom vind ik dat hun prijs wel meevalt,maar is de rest ook van goede kwaliteit? (mij interesseren wel vooral de LTD's met duncan-designed elementen). Dus: iemand ervaring met de LTD's van ESP?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: andoni op 2002-09-30 10:48 ]</font>

signsofzodiac
30 september 2002, 12:35
Ik vind ze eigenlijk best wel kicken. En ze zijn definitely beter dan de Epi's. Ze spelen goed, zien er goed uit, en klinken best OK. Zet er een paar echte Duncan's in en gaan! Wil niet zeggen dat die Duncan Designed ruk zijn. Verre van dat, ze klinken best wel cool. Maar met die LTD's heb je gewoon een erg goed gebouwde gitaar die je nog veel beter kunt maken met een paar andere pups. Zeker doen!

Raffel
30 september 2002, 12:48
mja he seymour duncan... Daar zet je dan natuurlijk EMG elementen in...

michielv
30 september 2002, 16:41
Is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik zou gelijk alle EMG eruitslopen en de Seymour Duncans erin zetten...

Maar goed, ik probeer dan ook geen metal geluid te krijgen, in tegendeel :smile:

Raffel
30 september 2002, 17:28
maja, meneer gaat wel metal punk en hardcore spelen :smile:

andoni
30 september 2002, 21:27
okee geen epi dan. We gaan voor een esp'tje.
Thx voor de reactie. Nu, zo'n esp klinkt toch ook nog wel als je iets kalmer speelt, à la kalmere grunge, of een stukje clean in een metalsong...

signsofzodiac
30 september 2002, 22:01
Tuurlijk klinken ze clean wel goed. Luister maar naar Metallica...

Ic3gl0vE
30 september 2002, 22:30
maar als je naar Iced Earth luistert (live) is dat argument ook weer weg (dood clean geluid..)

Neals
30 september 2002, 22:31
speelde meneer schaffer dan niet op warlocks en gibsons?????

Ic3gl0vE
30 september 2002, 22:34
jawel maar daar heeft 'ie wel EMG's ingestopt hoor, klinkt distorted supergaaf maar het clean geluid vind ik niets

Neals
30 september 2002, 22:48
hmmmz, gaat dus over de pups..

anyway, welke pups in welke gitaar maakt al een hoop uit

Anders Destium
30 september 2002, 23:03
De bands die ik ooit live mooi clean heb horen tellen zijn met twee handen te tellen, live klinkt meestal toch snel modderig...

Patrick M.
1 oktober 2002, 13:55
Voor zo'n 800 euro kun je ook een Carvin krijgen. Daar zitten veel opties op die andere merken allen op hun veel duurdere topmodellen leveren: splitsbare humbuckers, doorlopende hals, ebbehouten toets, Sperzel locking stemmechanieken. Check de Carvin website. http://www.carvin.com

Lacrymosa
1 oktober 2002, 14:01
Ik speel al weer bijna 3 jaar met extreem veel speel en luister genot op mn Esp/LTD M-100

onlangs heb ik er wel nieuwe elementen in gezet (Dimarzio Evolution Neck en Double Whammy)

ik zou zeggen: go for it

CheerS!!