PDA

View Full Version : SNEL HULP GEVRAAGD!! LINE 6 SPIDER II



skabouter
2 december 2005, 17:10
ik speel vanavond op een gig (over een uur moet ik de deur al uit), maar we hebben ff geen grote auto ter beschikking, dus mn framus halfstack en peavey classic (van 2e gitarist) kunne nie mee

nou hebben ze daar 2 line 6 spidertjes II staan. nie echt bruut dus ofzo. wie heeft er ervaring met die dingen? ik vroeg me af of je de speakers los kan koppelen van het amp gedeelte, en dat ik allen mn framustop meeneem!
kan dit? top is 100 watt. combo is 60 watt...................
hoeveel watt kunnen die speakers hebben van de 2x10 modellen? geloof dat t daarom ging. ............

skabouter
2 december 2005, 17:11
ow en hebben die dingen midi?

skabouter
2 december 2005, 17:14
ow, en een effectloop? ik kijk al op de line6 site, maar ik vind er maar bar weinig. niet wat ik zoek!

kokeleko
2 december 2005, 17:19
ik speel vanavond op een gig (over een uur moet ik de deur al uit), maar we hebben ff geen grote auto ter beschikking, dus mn framus halfstack en peavey classic (van 2e gitarist) kunne nie mee

Dan zou ik niet eens willen spelen.

skabouter
2 december 2005, 17:22
ja, vind ik dus ook, grrrr. spelen met paar lokale kidsbandsjes :D kvind t altijd prachtig om the look on their face te zien als ik met mn framus+rack aankom zetten :) staan ze met hun VS100tjes :D

maargoed, deze avond dus gelijkheid, alle bands over line-6! maar ik zoek een manier om toch mn top over die combo`s te gebruiken, of mn rackspul in de loop te hangen enzo...............

ach, t komt wel goed. maar je probeert er toch het meeste uit te halen he :D

kokeleko
2 december 2005, 17:25
Ska ik heb eeen POD 2 en een PODPRO, klinkt best aardig hoor , enne met die Spider redt je het wel.

Succes.

skabouter
2 december 2005, 17:37
thnx:) komt ook wel goed! we staan er voor de lol, wordt evengoed te gekke show. gear of geen gear! en stiekem ben ik ook wel benieuwd naar hoe zo`n modeling amp nou live bevalt, nooit live mee gespeelt. stel dat t nou echt heeeeel vet is, en ik het goed vind...........oeiii, dan heb ik een probleem. dan blijkt dat die 3 kanaals buizen midi top en 6he rack helemaal nie nodig zijn, en dat alles ook uit een computer kan komen voor 10x minder geld :D

ik ben benieuwd :)

Satriani
2 december 2005, 18:19
thnx:) komt ook wel goed! we staan er voor de lol, wordt evengoed te gekke show. gear of geen gear! en stiekem ben ik ook wel benieuwd naar hoe zo`n modeling amp nou live bevalt, nooit live mee gespeelt.
ik ben benieuwd :)

Maar dan heb je het wel over de kutste modeling amp die er is he :wink:
Flextone 3, podxt of vox klinkt echt 10000x beter.
Ben benieuwd whehe :D

Philippe
2 december 2005, 22:20
@ska, als hij weer terug is 8-)

En, hoe is het bevallen?

Wormaap
3 december 2005, 01:34
@ska, als hij weer terug is 8-)

En, hoe is het bevallen?
+1, ben toch wel enorm benieuwd :-D

skabouter
3 december 2005, 17:14
zo, ben terug hoor. net geoefend met mn bandje in de oefenruimte, gewoon over de eigen backline. en goddamn, wat was ik daar blij mee! HAIL FRAMUS, HAIL FRAMUS!!!!!!

ok, die line 6.......het was een spiderII 1x12 combo weet nie hoeveel watt (30??). werd niet doorversterkt, stond de hele tijd op 10 (maar was opzich wel hard genoeg denk ik.)
het geluid was minder slecht dan ik dacht, nie heel digitaal en fuzzy, maar het miste gewoon alle levendigheid en warmheid van een buizenamp. maar met de t0ne viel te leven, en het publiek is toch geen fijnproever.

maar waar ik vreselijk van baalde, was dat ik t halve optreden bezig ben geweest met programmeren enzo. vreselijk irritant , dat digitale geneuzel.ik heb liever gewoon directe draaiknoppen, kan je gelijk je geluid bijstellen. maar daar moet je alles afstellen, en opslaan. probleem wat vaak was, vooral met sologeluid: als ik alleen ff wat speelde voor het instellen was het hard zat. dus sla je het op ( dit alles kost 10sec.) maar als de band gaat spelen, valt ineens het hele geluid weg, blijft niets van over. dus zet ik hem iets harder. probleem is alleen dat dat 10sec duurt ofzo, voor het zover is. en ALs het dan eindelijk gebeurd is, dan blijkt het weer ineens veeeel te hard. dus zet je hem in de eerstvolgende gelegenheid daarvoor weer zachter. maarja, dan issie weer te zacht!

enfin, hoop gekut, vreselijk! echt erg. had ik met mn GT-6 toen ook. thuis is alles prima af te stellen, helemaal goed. maar in de oefenruimte klinkt alles heel anders, en op t podium helemaal. GEEN DIGITALE MENUUTJES OP EEN GIG, DAS DODELIJK!!!

maargoed, verder was de gig heel leuk, enthousiaste zaal, iedereen uit zn bol, ik heb een roos gehad van een jongedame, en aan het eind van het optreden lag er op mn keyboard een bierviltje met de tekst "you rock hard, kus van diane". dus das wel goed :) 8-)

Squier4ever
3 december 2005, 22:42
alle dingen die je vroeg hebben ze niet ska :-D
geen midi, fx-loop oid.

Stitch
4 december 2005, 00:09
goed opgelost zo toch?? weer een hele ervaring rijker :)

Nocki
4 december 2005, 14:40
Hierbij roep ik Ska out tot "Held van de dag!!!"


Hail Ska!!!

Ritch
4 december 2005, 15:37
Hierbij roep ik Ska out tot "Held van de dag!!!"


Hail Ska!!!

Tsja... iedereen die met een Spider überhaupt durft op te treden is een held! :roll:

Neals
4 december 2005, 17:08
Hierbij roep ik Ska out tot "Held van de dag!!!"


Hail Ska!!!

Tsja... iedereen die met een Spider überhaupt durft op te treden is een held! :roll:

Ooit trad ik ook op met een Spider II :oops:

Spiders zijn leuk als 'my first amp' maar in de budgetklasse (iets wat voor mij een eis is met mijn punk/crust-bands) zou ik eerder gaan voor een Marshall 8100.

Verder is er wel een acceptabele tone uit een Spider te trekken. Tis een kwestie van aan je EQ-draaien. Ik begin zelf ook steeds meer te geloven dat mensen die alles wat goedkoper is als kut/klote/waardeloos bestempelen van het slag zijn die nauwelijks de EQ aanraken.

Mitch
4 december 2005, 19:11
Sinds ik zelfs met een Peavey Bandit een vette sound heb neergezet durf ik alles :D
Anyway, eerst maar eens sparen voor een beetje goed vervoer ska, anders heb je nog niks aan je half stack ! Muzikanten rijden busjes :wink:

skabouter
4 december 2005, 20:16
ach, ik had wel met de auto kunnen gaan, maar dan moesten we met 2 auto`s, en moest ik terugrijden. wilde ik nie, liever zuipen, en dan maar over een spider spelen :D dus met ze alle in 1 auto, geen plek voor veel gear. achja, top avond gehad zoals ik zei :) kwam allemaal goed!

amon
4 december 2005, 20:22
Op school staat een Line6 amp (weet even niet meer welke 2x12 iig) die (bijna) iedereen gebruikt wanneer ze een gitaar op moeten nemen...

Heb er zelf ook al mee gespeeld, maar ik ben echt iemand die draaiknoppen etc moet hebben: analoog!
Die Line6 klinkt opzich voor in een studio niet onaardig, aangezien je gemakkelijk allerlei amps kunt 'nabootsen', maar ik moet er neit aan denken om met dat ding ergens live te staan! :o

wytz
4 december 2005, 22:02
Hierbij roep ik Ska out tot "Held van de dag!!!"


Hail Ska!!!

Tsja... iedereen die met een Spider überhaupt durft op te treden is een held! :roll:

Ooit trad ik ook op met een Spider II :oops:

Spiders zijn leuk als 'my first amp' maar in de budgetklasse (iets wat voor mij een eis is met mijn punk/crust-bands) zou ik eerder gaan voor een Marshall 8100.

Verder is er wel een acceptabele tone uit een Spider te trekken. Tis een kwestie van aan je EQ-draaien. Ik begin zelf ook steeds meer te geloven dat mensen die alles wat goedkoper is als kut/klote/waardeloos bestempelen van het slag zijn die nauwelijks de EQ aanraken.

moet jij maar eens aan mn boogie gaan draaien.......

skabouter
4 december 2005, 22:36
raaaarrrrrrrrrr

Nocki
4 december 2005, 22:56
Preices... aan een boogie blijf je draaien... :-)

SimonS
4 december 2005, 23:30
Preices... aan een boogie blijf je draaien... :-)
prachtig :razz:

Han S
4 december 2005, 23:48
Op school staat een Line6 amp (weet even niet meer welke 2x12 iig) die (bijna) iedereen gebruikt wanneer ze een gitaar op moeten nemen...

Heb er zelf ook al mee gespeeld, maar ik ben echt iemand die draaiknoppen etc moet hebben: analoog!
Die Line6 klinkt opzich voor in een studio niet onaardig, aangezien je gemakkelijk allerlei amps kunt 'nabootsen', maar ik moet er neit aan denken om met dat ding ergens live te staan! :o

Net wat je zegt Amon, niet onaardig, maar eerlijk gezegd moet ik de eerste modelling versterker nog tegenkomen waarvan het geluid ook in de mix goed of zelfs geweldig klinkt.

Als je zo'n ding helemaal los hoort lijkt het wel wat, maar er blijft weinig van over in een dense mix, terwijl een goede buizenbak dat met gemak overleeft.