PDA

View Full Version : Hulp gevraagd aanschaf classic gitaar



Remos
2 december 2005, 14:53
Hallo allemaal.
Ik ben aan het overwegen een classic gitaar aan te schaffen. Nu ben ik aan het rondneuzen geweest om ongelooflijk veel sites, en heb een hele leuke gevonden.
http://www.muziekinstrumenten.com/index2.html?id=2
Kan iemand mij vertellen of dit een goede aankoop zal zijn, (ervaringen etc).

Verder kwam ik nog een ander interressant gitaar tegen, helaas heb ik alleen vrijwel geen informatie over dit gitaar kunnen vinden. Dus als iemand er wat over zou weten te vertellen dan hoor ik het graag.
http://www.ksdb.nl/N_art_307.html
Hoe het daar geadverteerd staat lijkt het dat alle delen massief zijn, maar dan vraag ik me af, kan dat wel voor "maar"399€? En zou het wat kunnen zijn?

Mocht iemand verder nog tips of suggesties hebben, dan hoor ik het graag!
Bvd Remi

Picker
2 december 2005, 17:31
Hoi Remi,

Ik zou als ik jou was, gewoon eens langs een muziekzaak gaan. Voor dat geld kun je al een mooi klinkende en goed spelende klassieke gitaar vinden. Er is best veel keus, en vaak spelen simpele dingen als de kleur van het hout en het houtmotief immers ook een rol.

Via internet is het altijd moeilijk te beoordelen, tenzij je al precies weet wat voor gitaar het is. Toch sneu als je er een bestelt en het valt tegen...

Succes!

Picker.

Remos
2 december 2005, 17:39
Ik ga vanavond of morgen even langs bij melodie in Putten, die hebben een enorme showroom met megaveel gitaren. Ik heb ook alle tijd om een leuk gitaar te vinden. Maar was benieuwd of er misschien mensen ervaringen hadden met deze gitaren. Groeten Remi


Hoi Remi,

Ik zou als ik jou was, gewoon eens langs een muziekzaak gaan. Voor dat geld kun je al een mooi klinkende en goed spelende klassieke gitaar vinden. Er is best veel keus, en vaak spelen simpele dingen als de kleur van het hout en het houtmotief immers ook een rol.

Via internet is het altijd moeilijk te beoordelen, tenzij je al precies weet wat voor gitaar het is. Toch sneu als je er een bestelt en het valt tegen...

Succes!

Picker.

Remos
2 december 2005, 17:42
edit

Remos
2 december 2005, 17:43
edit

olaf reijnders
2 december 2005, 17:51
Ik heb zelf een Admira en die bevalt mij goed. Heeft een massieve bovenblad. 8-)

Remos
2 december 2005, 18:01
Ik heb zelf een Admira en die bevalt mij goed. Heeft een massieve bovenblad. 8-) een massief bovenblad wil ik zowieso. Maar dan nog is er vreselijk veel aanbod

Merc Wiersma
27 december 2005, 09:35
Op de site war de twede link naar verwijst staat vermeld dat de gitaar volledig van massief cederhout is. Nu heb ik nog nooit een gitar van volledig cederhout gezien. Waarschijnlijk wordt alleen het bovenblad bedoeld. Op de foto ziek ik echter een heel licht gekleurd bovenblad, dat kan geen ceder zijn, ik denj Sparrenhout (fichte). Voor de rest sluit ik me bij voorgaande adviezen aan. Gewoon een bezoekje brengen aan een gitaarwinkel.