PDA

View Full Version : 1x12 Cabinet van Glasvezel



FJ1200
2 december 2005, 12:01
Ik vroeg me af of er wel eens nagedacht is over het bouwen van een cabinet van een ander materiaal dan hout. Ik kan het via de search niet vinden. Ik heb in de schuurnog een lading glasvezel liggen.

De voordelen (denk ik)
- Mal is zo gemaakt
- Lekker licht
- makkelijk te bewerken

De nadelen (?)
- Star materiaal
- verder weet ik niet.

Wie heeft er ervaring of een mening over dit eventuele project??

Random_hero
2 december 2005, 12:28
Ik zou zeggen, doe eens gek en probeer het gewoon! Ik vind het wel interessant klinken en ben wel benieuwd wat voor effect dit heeft op je sound.

schwalbe
2 december 2005, 13:37
Volgens mij is glasvezel niet zo goed in omgaan met vibraties... dat gaat problemen opleveren met de montage van de speakers. Maar wellicht is daar nog wel wat aan te doen. Er zijn in ieder gaval wel hifi luidsprekers met kunststof kasten.

schwalbe
2 december 2005, 13:40
Volgens mij is glasvezel niet zo goed in omgaan met vibraties... dat gaat problemen opleveren met de montage van de speakers. Maar wellicht is daar nog wel wat aan te doen. Er zijn in ieder geval wel hifi luidsprekers met kunststof kasten. En tegenwoordig trouwens ook steeds meer PA-topjes van kunsstof.. maar die lijken me meer van PU/PVC

birt
2 december 2005, 20:41
Volgens mij is glasvezel niet zo goed in omgaan met vibraties... dat gaat problemen opleveren met de montage van de speakers. Maar wellicht is daar nog wel wat aan te doen. Er zijn in ieder geval wel hifi luidsprekers met kunststof kasten. En tegenwoordig trouwens ook steeds meer PA-topjes van kunsstof.. maar die lijken me meer van PU/PVC

als de topicstarter bedoeld dat hij een mal maakt en dan gaat werken met polyester en glasvezelmatjes dan zijn vibraties geen probleem hoor. als je 1mm dik gaat kan je er al zonder problemen op staan springen

aad
3 december 2005, 00:23
Zelf heb ik het gevoel dat kunststof behuizingen niet ideaal zijn voor speakers, tenzij je de behuizing idd erg star maakt. Dat zou je kunnen oplossen door verstevigings balkjes/profielen in je mal te verwerken.
Daar moet je goed over nadenken uiteraard, anders krijg je een en ander niet meer uit elkaar. :-D

Zo'n mal wordt dan behoorlijk ingewikkeld lijkt mij, maar als je handig bent kom je daar wellicht wel uit.

Dirtypool
4 december 2005, 16:11
Er zijn van die coole Gibson GA5 ampjes van plexiglas, dus naar ander matriaal wordt zo nu en dan wel gekeken

Heus
4 december 2005, 18:58
Op de DVD `Show` van Matchbox 20 gebruiken alle bandleden amps en cabs van plexiglas. Allemaal Badcat amps.
e.e.a ziet er cool uit,mede door de verlichting.
En het klinkt ook nog eens goed.
Alleen het publiek staat constant te juichen ?
Shut up,Folks

Jeroenvanhulsteijn
8 december 2005, 08:17
Doen ze bij Pimp my ride geloof ik ook wel eens. Glasvezel behuizingen voor de speakers.

Er is ook een forum voor het maken van dit soort boxen:

http://www.fibreglast.com/phpBB2/index.php

FJ1200
8 december 2005, 09:31
Moet ik weg hier ;)