PDA

View Full Version : Nieuw plankje...



Michael AE
2 december 2005, 02:30
Na vandaag een tijdje gezeurd te hebben over hoe moeilijk het nu is een goede strat te vinden, gaf de verkoper me een CS '56 relic in handen. Meteen had ik door dat dit een strat was die ik moest hebben, dus na al bijna thuis te zijn, toch maar even een rechtsomkeerd gemaakt.

Dit is een strat zoals ik vind dat een strat moet klinken. Mijn altijd favoriete '71-er is nu met verdiend pensioen.

Oja, foto in mijn signature. (Beetje slecht wel, met homobiel genomen...:P)

VooDoo
2 december 2005, 07:29
Gefeliciteerd!

Ik vind hem dr een beetje plastic achtig uitzien (de kleur) maar dat zal waarschijnlijk door de foto komen?
Ik was voor rosewood gegaan :-D

Maar als jij em goed vind spelen, dan is het perfect :wink:

Veel plezier ermee dude

Michael AE
2 december 2005, 07:43
Hij is zeker niet van plastic hoor!

Ik heb al een aantal rosewood strats, dus een maple neck was een welkome aanvulling op het arsenaal.

Trouwens ook een geweldige CS Esquire geprobeerd, maar ik ben toch meer een stratman volgens mij.

Jax
2 december 2005, 07:59
Mooi ding man, gefeliciteerd!!

Michael AE
2 december 2005, 08:03
Bedankt!

Les Paul
2 december 2005, 09:22
Die relics zijn gewoon geweldig. Gefeliciteerd!
Waar heb je hem gekocht?

ieme
2 december 2005, 09:27
Die relics zijn gewoon geweldig. Gefeliciteerd!
Waar heb je hem gekocht?

bij jou vrienden van nederland muziek!

Les Paul
2 december 2005, 09:54
Die relics zijn gewoon geweldig. Gefeliciteerd!
Waar heb je hem gekocht?

bij jou vrienden van nederland muziek!

Dat vermoeden had ik al. Die rode Strat heb ik meerdere keren in m'n handen gehad. Hij speelt en klinkt fantastisch.
De Esquire waar Michael ook op gespeeld heeft is echt een ongelofelijke gitaar. Gelukkig ben ik nog steeds sterk genoeg om hem te laten liggen.....

Michael AE
2 december 2005, 11:40
Die Esquire is inderdaad geniaal, Wouter was er helemaal van ondersteboven iig. :D

Deze strat is echt monsterlijk goed. Ik kan er niet over uit hoe vet hij klinkt.

Stitch
2 december 2005, 11:50
wow super. Maple op een strat is moooooi!

dejohan
2 december 2005, 12:14
Alle respect hoor, maar wat ik niet begrijp is hoe je een CS strat (hoeveel kosten die dingen, 2000 en meer?) in haast een opwelling kunt kopen, nog even bedenken terwijl je naar huis gaat. Lijkt wel alsof je bij het aanschuiven bij de kassa nog snel een pakje kauwgun in je winkelwagen gooit. Nog een leuk thesis onderwerp denk ik: Impulsive shopping in higher price segments. :D

Naju, terzij je 2000€ per week verdient natuurlijk. Dan is het niet raar.

Michael AE
2 december 2005, 13:08
Dat is eigenlijk bedriegelijk simpel. Ik heb in mijn "carriere" als gitarist honderden stratocasters bespeeld, van de nieuwste modellen tot originele '56-ers.
Vreemd genoeg zaten er maar 2 of 3 tussen die ik echt heel goed vond en een stuk of 5 die gewoon goed waren. Als ik er dan 1 in mijn handen krijg die ik HE-LE-MAAL super vind, dan moet en zal ik hem hebben.
In mijn strat-collectie zitten uitsluitend instrumenten die ik echt goed vind en die voor mij het geld meer dan waard zijn, alhoewel ik als beginner ook vaak de fout gemaakt heb gitaren uit te kiezen op image/uiterlijk zonder te kijken of ze nu echt bij me passen. Tegenwoordig weet ik beter en kies ik dus ook veel zorgvuldiger uit. Vaak zijn de beste instrumenten kostbaar, maar geld is niets waard voor mij. Geld is een ontastbaar iets, gitaren zijn voor mij veel belangrijker. (Een rijke pa die gitaargek is wil ook wel eens helpen, hoor. :P)

Les Paul
2 december 2005, 16:18
Die Esquire is inderdaad geniaal, Wouter was er helemaal van ondersteboven iig. :D

Deze strat is echt monsterlijk goed. Ik kan er niet over uit hoe vet hij klinkt.

Een maandje geleden heb ik jouw strat nog in mijn handen gehad. Ik heb hem vergeleken met een Eric Johnson Strat. Er zat weinig tot geen verschil in kwaliteit. Persoonlijk vond ik de EJ iets mooiere elementen hebben, dus heb ik die maar meegenomen (1400 euro prijsverschil heeft ook wel meegeholpen :D )

Die Esquire hoort echt bij de beste gitaren die ik heb gespeeld. Dat 1 element zo veelzijdig kan klinken had ik niet voor mogelijk gehouden.

BTW heb je die handwired Marshall 40th anniversary JTM45 nog gehoord? Ik heb er gistermorgen even mee mogen spelen. Heel bijzonder zo'n ampje van rond de 7000 euro :P

Nicci
2 december 2005, 16:23
Vreemd genoeg zaten er maar 2 of 3 tussen die ik echt heel goed vond en een stuk of 5 die gewoon goed waren. Als ik er dan 1 in mijn handen krijg die ik HE-LE-MAAL super vind, dan moet en zal ik hem hebben.


zo gaat dat mij ook. iets bijzonders laten liggen is dom. kan je weer jaren naar op zoek. om het nooit meer te vinden.
je kan het ook bijna geen impuls noemen; je hebt er immers al een tijdje over lopen denken hoe die ideale strat moet zijn.

veel plezier ermee.

Superhero
2 december 2005, 18:46
Gefeliciteerd. Ik vind hem niet mooi. :-D

ieme
2 december 2005, 18:55
Gefeliciteerd. Ik vind hem niet mooi. :-D

niet mooi maar wel heel erg goed klinkend (das michael wel toevertrouwd)

glacius
2 december 2005, 21:11
ik blijf het proberen , kijken naar een strat ... maar blijf die headstock lelijk vinden.. die kleur net zo lelijk, maple neck vind ik ook niet mooi...
witte slagplaat bah,..

dit ligt niet aan jou gitaar, het is gewoon dat ik het std uiterlijk van een strat niet mooi vind..

smaken verschillen,

ik vind het wel fijn voor je dat je blij bent met wat je hebt aangeschaft ;)
veel plezier ermee !!!

Michael AE
3 december 2005, 00:55
:)

Ik vind het helemaal niet erg dat mensen dit niet mooi vinden, hoor. Ik vind hem zelf namelijk ook niet het toppunt van schoonheid, alhoewel ik moet zeggen dat je smaak wel richting zo'n gitaar gaat groeien na een tijdje. Op een gegeven moment ga je de klank van zo'n instrument met het uiterlijk associeren en dan ziet hij er op een vreemde manier best wat beter uit. Klank en bespeelbaarheid zijn voor mij echter een stuk belangrijker en dat zit bij deze gitaar wel snor.

Vreemd, ik moet gelijk denken aan dat Kisakeaskeiran (of hoe dat ook heet) topic, waar mensen hun droomgitaren voor mij, qua uiterlijk dan, echt gnomen zijn. :D

Michael AE
3 december 2005, 01:01
Gefeliciteerd. Ik vind hem niet mooi. :-D

niet mooi maar wel heel erg goed klinkend (das michael wel toevertrouwd)

:D

Ik ben wel eens benieuwd wat jij nu van zo'n gitaar als dit vind, Ieme. Het is toch wel anders dan zo'n Haar, hoor. Het is iig wel een neck die jou wel zal liggen, denk ik. :)

Wormaap
3 december 2005, 01:26
Oe :-D Niiice! Niet echt'n gitaar voor mij (de Strat-'magie' weet zichzelf altijd knap te verstoppen als ik zo'n plank vastheb, weet ook niet waarom. Doe mij maar'n LP :razz:) maar zeer zeker een knappe gitaar!

ieme
3 december 2005, 08:53
Gefeliciteerd. Ik vind hem niet mooi. :-D

niet mooi maar wel heel erg goed klinkend (das michael wel toevertrouwd)

:D

Ik ben wel eens benieuwd wat jij nu van zo'n gitaar als dit vind, Ieme. Het is toch wel anders dan zo'n Haar, hoor. Het is iig wel een neck die jou wel zal liggen, denk ik. :)
dikke hals dus, tsja, binnenkort maar eens bij je komen om eens te pingelen op dat ding!

ieme

Superhero
3 december 2005, 16:29
dit ligt niet aan jou gitaar, het is gewoon dat ik het std uiterlijk van een strat niet mooi vind..


Ik vind opzich strats wel mooi.. vooral in een mooi houtachtig kleurtje (lite ash ofzo).. maar dit ziet er zo goed koop uit vind ik. :)

Hij zal ongetwijfeld lekker klinken :-D