PDA

View Full Version : Cort



SoE
29 september 2002, 23:21
hmmm ik zie iedereen altijd alleen maar lullen over ibanez en gibson enzo...

ikzelf heb een Cort.. maar ik weet er eigenlijk geen f*ck van af, behalve dat ie best lekker speelt dan.. maar weet iemand misschien wat de voor en nadelen ervan zijn enzo, en de prijs/kwaliteits verhouding?

en hoe lang het duurt voordat ik eindelijk eens een keer net zo snel kan spelen als bijvoorbeeld eddie van halen ofzo.. kword er best moe van dat ik nog steeds niet sneller ben :razz: ik speel nu iets langer dan 1,5 jaar dus ik snap wel dat het normaal is dak nie zo snel ben, maar na hoelang (gemiddeld dan) spelen kun je gewoon foutloos 32e en 64e noten spelen? op 100 bps ofzo.... iemand(en)? :grin:

Anders Destium
29 september 2002, 23:30
Het antwoord ligt al in je vraag gesloten, hoe langer je speelt hoe sneller je zou moeten kunnen spelen (heeft met techniek-ontwikkeling te maken). Mijn tactiek toen ik het allemaal wat vond duren was een heel dun plectrum gebruiken (<1 mm), actie nogal laag (boeien fretbuzz) en gewoon zoveel mogelijk Metallica mee spelen (of proberen in ieder geval). Een dun plectrum geeft je al snel het idee heel snel te gaan, en als je eenmaal de technieken onder de knie hebt ga je toch wel weer naar dikkere plectra toe (is mijn ervaring) :smile:
Maar bijna iedereen weet hoe je je voelt (behalve mensen die net beginnen :wink: )

SoE
29 september 2002, 23:33
ik gebruik nu juist de wat dikkere plectra (van 1 mm of meer) want die glijden makkelijker over de snaren heen zeg maar.. die blijven er nie zo achter hangen... en over da metallica.. neh, ik heb liever children of bodom en Sinergy, maar het probleem daar is dat het dus te snel gaat.... gvd he, waarom ben ik ook pas op mijn 17e begonne met gitaar :sad:

Anders Destium
29 september 2002, 23:42
Coole bands :grin:
Maar dat naspelen gaat nog jaren duren, of elke dag >5 uur... ik ben na 7 jaar gitaar al blij als ik een nummer van COB zonder fouten bij de ritme-gitaar (is ook een kunst) kan meespelen...
Tip: koop the Jester's race en Colony van In Flames, ontzettend coole muziek, maar de melodie is vaak niet extreem snel en moeilijk, gewoon de mineur toonladder op c uit je kop stampen :smile:

SoE
29 september 2002, 23:46
hehe ik ben nu bezig met Man made God... da vin ik ook een zwaar vet nummer, ik heb de tabs in .gp3 maar die kloppen nie helemaal, tis nie al te moeilijk dus met wat moeite heb ik da ding zo gecorrigeerd maar idd, in flames is echt superrelaxed om mee te spelen, het enige moeilijke is horen welke gitaar wat doet.

en brtw.. 7 jaar gitaar... dan kun je over 3 jaar alles van children of bodom spelen, als je net zoveel talens hebt dan.. alexi speelt 10 jaar. of 11 nu, als die site achterhaald is, dus ff oefenen, en dan ben jij mijn nieuwe god ipv alexi :grin:

maar.. van een Cort heb je nog nooit gehoord ofzo?

alhambra
30 september 2002, 08:07
Alhambra heeft ook een cort (S2600) en is daar zeer tevreden over zeker gezien de prijs die hij daar voor heeft betaald. Wil je meer weten over cort kijk dan is op http://www.cort.com (hoe kom je erop he :grin: ). De mijne (kep het nog steeds over de gitaar) heeft 3 hotrials duncan designed en die klinken echt niet verkeerd verder heeft hij een mooie zware body een min punt is wel de tremela die gebruik ik maar niet omdat die toch wat minder is. Tis idd geen heel bekend ( te duur) merk maar biedt wel erg veel waar voor zijn geld uiteraard moet je hem niet vergelijken met gitaren van 1000 euro en meer maar nogmaals niet verkeerd voor het geld.

Anders Destium
30 september 2002, 10:24
Tja maar hij oefent waarschijnlijk gericht :wink: Ik zet meestal cd aan en pak gitaar, zodat je je fouten minder snel hoort (en ik speel gewoon de hele cd achter elkaar, in plaats van 10x 1 nummer)

DOLBY
30 september 2002, 10:38
Ikzelf heb ook een Cort (een CL-200), waar ik heel tevreden over ben. Hij speelt heerlijk en klinkt best wel aardig. Dat laatste kan wel beter dus ik ga er andere elementen in zetten. Ik hoop een stel Seymour-Duncans te bemachtigen via een kennis in de States voor ca 120 Euro. Als die erin zitten wordt een hele goeie all-round gitaar en met de prijs van 220 Euro in gedachten (plus dan nog 120 voor de elementen) heb je heel veel waar voor je geld.
Trouwens, ik heb de Cort in de winkel vergeleken met andere gitaren die allemaal wat duurder waren (bv. Epiphone SG en LP) en dan steekt de Cort er met kop en schouders boven uit. Je moet hem inderdaad niet met gitaren van 1000 Euro of meer gaan vergelijken, maar ja, je vergelijkt een Nissan Micra toch ook niet met een BMW?

Neals
30 september 2002, 16:27
zelf es op die X modellen gespeeld, en is zeer leuke gitaar als alternatief voor een ibanez.

SoE
30 september 2002, 16:39
ja, ik heb zon X model

Stefan16384
30 september 2002, 21:04
Ik heb ook een Cort, een G serie, lijkt op strat. Zeer leuke gitaar, beter als de squiers naar mijn mening. Ik heb er een paar tweedehands seymour duncan's ingehangen want de elementen waren waardeloos. Nu dus een mooi geluid een een prima bespeelbaarheid. Kortom: Een hoop gitaar voor weinig geld!!

Neals
30 september 2002, 21:23
die X zou ik eerst ook kopen, maar vond de ibanez toch ietsjes lekkerder spelen persoonlijk.