PDA

View Full Version : Bouwer gezocht



Rock&Roll
1 december 2005, 20:23
Dit is misschien een vreemde vraag, maar is er iemand van de meer technisch ervaren mensen onder jullie, die eventueel een Red snapper clone voor mij zou kunnen bouwen? Ik ben op zoek naar deze overdrive, maar ik vind geen 3-knops ptp versie meer. Zelf ben ik niet echt handig in die dingen, maar mocht je interesse hebben...

Nielsje
1 december 2005, 20:37
genoeg bouwers hier die het kunnen..

of ze het willen, is wat anders, aangezien dergelijke 'boetiek' effecten soms gevoelig liggen, omdat hier mensen van moeten leven..

op die manier haal je dus hun brood onder hun snufferd vandaan..

discussie is al vaker geweest..

Negative K3 fan
1 december 2005, 20:47
heb je er een schema van dan?

Rock&Roll
1 december 2005, 20:57
nee niet echt, maar ik vermoed dat het wel te vinden moet zijn...
als niemand het kan/wil bouwen, dan geeft dat niet hoor.

Dirk_Hendrik
1 december 2005, 21:48
Ik kan zo een tubescreamer clone voor je bouwen. Dat is tenslotte in essentie waarover je praat. Ik zie alléén niet in wat de toegevoegde waarde is van het bouwen van een clone van een clone? Liever een MJS tubescreamer clone? Prima. Dan neem je een grotere doos, doe je de belettering met een dymo en gebruik je een 1.5 mm houtboor om de gaten in je print te boren. T' blijft uiteindelijk een tubescreamer.

dus,
Met liefde maar weet waarnaar je vraagt. Daarnaast krijg je er de mening van de bouwer bij dus verwacht niet dat ik dat point to point ga zitten klooien (met niets anders dan toegevoegde mojofactor) terwijl ik een kant en klaar printontwerp heb liggen :razz:

Dirk_Hendrik
1 december 2005, 21:50
genoeg bouwers hier die het kunnen..

of ze het willen, is wat anders, aangezien dergelijke 'boetiek' effecten soms gevoelig liggen, omdat hier mensen van moeten leven..

op die manier haal je dus hun brood onder hun snufferd vandaan..

discussie is al vaker geweest..

Inderdaad nog afgezien van deze meer dan ware argumenten. Ik ga ook geen MigBoost clones lopen bouwen.

Rock&Roll
1 december 2005, 21:57
D_H: Ik ben op zoek naar een pedaal dat net hetzelfde klinkt als zo'n snapper. Het maakt mij niet uit hoe je het wil noemen, mag gerust een ts clone genoemd worden ook. Ik wil enkel dezelfde transparantie, geen mid-hump en deftig behoud van bas. Ik heb de snapper al een aantal keren bespeeld en naar mijn oren klinkt hij niet erg meer als een tubescreamer. Eerder een ander soort drive... Het is juist daarom dat ik ernaar vraag. Ik kan zelf niets van electronica, maar dit is dus het pedaal dat ik zoek. Als jij zoiets kan maken, dan zou ik daar heel blij om zijn...

Nielsje
1 december 2005, 21:58
ik bedoel maar..

maar ik zou zeggen, PM eens met D_H of speedy, zij zijn degenen die hier op meest reguliere basis effecten bouwen (er zijn er hier wel meer) ik kan het ook wel doen, zij het dat ik absoluut geen tijd ervoor heb :razz:

maar goed, er zijn legio mogelijkheden :)

Nielsje
1 december 2005, 22:04
ah okeej, ik was net wat te laat :razz:

ik zou zeggen, D-H, maak hem gelukkig :wink:

Dirk_Hendrik
1 december 2005, 22:21
Als jij zoiets kan maken, dan zou ik daar heel blij om zijn...

PM is the magic word :wink:

Lucluc
2 december 2005, 15:00
D_H, vergeet je dan niet de extra schelle boventonen toe te voegen en een toonknop met een volstrekt onzinnig bereik?

Speeddemon
3 december 2005, 19:20
Inderdaad nog afgezien van deze meer dan ware argumenten. Ik ga ook geen MigBoost clones lopen bouwen.
Op zich was het gebruik van het Godfather-lettertype op je TS-clone al 'crossing the line', na mijn Don Corletone-idee, maar het zij je vergeven... :wink:

Ik weet trouwens ook wel een cool project: Ik heb thuis een DOD FX60 Chorus liggen (schijnbaar stereo zelfs), hij's nog subtieler en sprankelender dan een CE-2, maar de originele switch en behuizing laten te wensen over. Als iemand DAAR nou eens een schema van tovert en die nabouwt...

er zijn nog steeds te weinig boutique chorussen...

Dirk_Hendrik
3 december 2005, 19:33
Inderdaad nog afgezien van deze meer dan ware argumenten. Ik ga ook geen MigBoost clones lopen bouwen.
Op zich was het gebruik van het Godfather-lettertype op je TS-clone al 'crossing the line', na mijn Don Corletone-idee, maar het zij je vergeven... :wink:

Ik weet trouwens ook wel een cool project: Ik heb thuis een DOD FX60 Chorus liggen (schijnbaar stereo zelfs), hij's nog subtieler en sprankelender dan een CE-2, maar de originele switch en behuizing laten te wensen over. Als iemand DAAR nou eens een schema van tovert en die nabouwt...

er zijn nog steeds te weinig boutique chorussen...

Ten eerste is dat corleone een beetje jou woord tegen het mijne. Dat daar ik nooit de intentie heb gehad dat lettertype van je te pikken. Gaf dus een beetje een "damn da's waar ook" effect toen je dat opmerkte.

Ten tweede heb je gelijk. Met die chorusses dus. De hele boetiekmarkt lijkt overspoeld met boosters, fuzzes, overdrives en meer boosters. De één nog cleaner dan de ander maar allen veel beter dan de ander. Een paar dito modulatie effecten zou dus een welkome aanwinst zijn.

Ik ga eerst wat meuk afmaken. :oops:

Speeddemon
4 december 2005, 22:05
Ten eerste is dat corleone een beetje jou woord tegen het mijne. :
Mijn woord is ook dat van Windows Explorer;
Details van dondriveone.jpg:

laatst gewijzigd op donderdag 13 mei 2004, 1:27

:cool:

JoostBaksteen
4 december 2005, 23:03
Ten eerste is dat corleone een beetje jou woord tegen het mijne. :
Mijn woord is ook dat van Windows Explorer;
Details van dondriveone.jpg:

laatst gewijzigd op donderdag 13 mei 2004, 1:27

:cool:

Datum zegt niks, mbt het 'jatten'. Het geeft alleen aan wie het idee als eerste bedacht heeft.

Als 2 mensen onafhankelijk van elkaar een idee krijgen zou de persoon die het idee als laatste bedacht heeft het 'afgepakt' hebben van de andere persoon. Maar dit hoeft helemaal niet.... en is dus ook niet het geval als de 2e persoon het zelf heeft bedacht.

Speeddemon
4 december 2005, 23:45
Datum zegt niks, mbt het 'jatten'. Het geeft alleen aan wie het idee als eerste bedacht heeft.

Als 2 mensen onafhankelijk van elkaar een idee krijgen zou de persoon die het idee als laatste bedacht heeft het 'afgepakt' hebben van de andere persoon. Maar dit hoeft helemaal niet.... en is dus ook niet het geval als de 2e persoon het zelf heeft bedacht.
Veel succes als je een liedje schrijft wat al blijkt te bestaan dan.

Denk niet dat de rechter jou gelijk gaat geven.

"Ja maar, ik KENDE de Beatles helemaal niet..." :roll:

JoostBaksteen
5 december 2005, 13:47
Datum zegt niks, mbt het 'jatten'. Het geeft alleen aan wie het idee als eerste bedacht heeft.

Als 2 mensen onafhankelijk van elkaar een idee krijgen zou de persoon die het idee als laatste bedacht heeft het 'afgepakt' hebben van de andere persoon. Maar dit hoeft helemaal niet.... en is dus ook niet het geval als de 2e persoon het zelf heeft bedacht.
Veel succes als je een liedje schrijft wat al blijkt te bestaan dan.

Denk niet dat de rechter jou gelijk gaat geven.

"Ja maar, ik KENDE de Beatles helemaal niet..." :roll:

Het gaat er niet om wat de rechter zegt. Maar of iets gejat is of niet. Wat ik wil zeggen is dat de tijd waarop je het bedenkt er helemaal niets toe doet.

Pythagoras heeft voor ons de chromatische toonladder bedacht, of in ieder geval een groot deel. Dat terwijl de Chinezen dat al ver voor christus hadden bedacht. Dit is bewezen doordat bij opgravingen in china kerkklokken zijn gevonden die perfect gestemd waren in de, zoals wij die nu kennen, chromatische toonladder. Heeft Pythagoras het dan ook gejat van de chinezen?

Speeddemon
7 december 2005, 15:32
Heeft Pythagoras het dan ook gejat van de chinezen?
Die kende elkaar niet en woonde een losse 9000 km uit elkaar.

Quink heeft op dit forum een plaatje van mijn ontworpen Don Driveone (later Don Corletone) al een jaar of wat geleden geplaatst, waarop dit lettertype te zien was.
En verder zijn D_H en ik geen onbekenden van elkaar en wonen ook geen 9000 km uit elkaar zonder internet. :roll:

Ik neem D_H niks kwalijk, maar je moet geen appels met peren vergelijken.

JoostBaksteen
7 december 2005, 17:36
Ik neem D_H niks kwalijk, maar je moet geen appels met peren vergelijken.

Niet dat ik water op het vuur wil gooien, maar jij zegt dat D_H jouw idee heeft 'geleend'. D_H zegt dat dit niet zijn intentie was en dat hij dat dus ook niet gedaan heeft. Vervolgens kom jij met het argument "Ja, maar ik was eerder!".

Wat ik hier dus probeer te zeggen is dat ik dat een heel zwak argument vind omdat dat niks hoeft te zeggen. Maar dat komt niet helemaal over volgens mij :roll:.

Ik kan nu ook op internet gaan zoeken naar een pedaaltje met Godfather letters die eerder dan jouw pedaaltje is gemaakt om vervolgens te zeggen dat jij het van hem hebt gekopieerd. Het is vast wel eens eerder bedacht. Niet dat ik dat ga doen, maar you get my point.

Begrijp me niet verkeerd: ik zeg dus niet dat D_H het wel of niet heeft 'geleend', dat laat ik in het midden, en kan ik ook niet weten. Maar je moet het ook eens van de andere kant bekijken. Stel dat nu iemand naar jou toekomt en die 'bewijst' dat jij het Mig-idee van hem gekopieeerd hebt. Hij had hem immers al in 1990 ontworpen.... dan is dat toch krom?

Het argument "wij zijn niet onbekend, we hebben internet" vind ik ook niet al te sterk. Voor deze discussie was ik helemaal vergeten dat D_H een pedaaltje had gemaakt met het GF lettertype. Terwijl dat ook nog niet zo lang geleden is geweest. Nu blijkt dat jij dat ook nog gedaan hebt.
Aangezien ik het zelf ook een erg gaaf lettertype vind was de kans groot geweest dat ik dat ook had gebruikt op een pedaaltje. Zonder dat ik het idee van iemand gejat zou hebben. Ook al waren zelfs 2 mensen op gitaarnet me voor gegaan! Nu laat ik het trouwens wel uit mijn hoofd :wink:

nicoverduin
7 december 2005, 19:13
Ik neem D_H niks kwalijk, maar je moet geen appels met peren vergelijken.

Niet dat ik water op het vuur wil gooien, maar jij zegt dat D_H jouw idee heeft 'geleend'. D_H zegt dat dit niet zijn intentie was en dat hij dat dus ook niet gedaan heeft. Vervolgens kom jij met het argument "Ja, maar ik was eerder!".

Wat ik hier dus probeer te zeggen is dat ik dat een heel zwak argument vind omdat dat niks hoeft te zeggen. Maar dat komt niet helemaal over volgens mij :roll:.

Ik kan nu ook op internet gaan zoeken naar een pedaaltje met Godfather letters die eerder dan jouw pedaaltje is gemaakt om vervolgens te zeggen dat jij het van hem hebt gekopieerd. Het is vast wel eens eerder bedacht. Niet dat ik dat ga doen, maar you get my point.

Begrijp me niet verkeerd: ik zeg dus niet dat D_H het wel of niet heeft 'geleend', dat laat ik in het midden, en kan ik ook niet weten. Maar je moet het ook eens van de andere kant bekijken. Stel dat nu iemand naar jou toekomt en die 'bewijst' dat jij het Mig-idee van hem gekopieeerd hebt. Hij had hem immers al in 1990 ontworpen.... dan is dat toch krom?

Het argument "wij zijn niet onbekend, we hebben internet" vind ik ook niet al te sterk. Voor deze discussie was ik helemaal vergeten dat D_H een pedaaltje had gemaakt met het GF lettertype. Terwijl dat ook nog niet zo lang geleden is geweest. Nu blijkt dat jij dat ook nog gedaan hebt.
Aangezien ik het zelf ook een erg gaaf lettertype vind was de kans groot geweest dat ik dat ook had gebruikt op een pedaaltje. Zonder dat ik het idee van iemand gejat zou hebben. Ook al waren zelfs 2 mensen op gitaarnet me voor gegaan! Nu laat ik het trouwens wel uit mijn hoofd :wink:
Heb jij onder stroom gestaan met die marshall?? :-D :-D :-D :-D rustig....genuanceerd......structureel.....Ben je nog veel te jong voor :-D :-D :-D :-D