PDA

View Full Version : Recording apparatuur, goeie keuze? Iemand ervaring?



Scip
1 december 2005, 19:10
Hallo,

ik ben van plan om binnenkort nieuw opname apparatuur te gaan kopen.
Het hoeft niet helemaal perfect ma ik wil wel dingen tegelijk op kunnen nemen(zang, drums en gitaar).

Nu lijkt mij de Phonic Helix met firewire interface wel handig. Phonic is nou niet gelijk het beste merk, maar toch wel redelijke kwaliteit lijkt me?

Nu had ik dit in gedachten:
Phonic Helix Firewire 18 of 24
samson resolve 65a monitors
Behringer B1, C1 microfoons


en dan nog een nieuwe pc/laptop

heeft er iemand ervaring met de Helix Firewire? en heeft iemand suggesties voor de gear? Niet te duur, maar wel redelijke kwaliteit

groet,

harrie-beton
2 december 2005, 10:06
Nu had ik dit in gedachten:
Phonic Helix Firewire 18 of 24
samson resolve 65a monitors
Behringer B1, C1 microfoons


en dan nog een nieuwe pc/laptop

Dit plan lijkt me in een pril stadium maar ik zou zeker investeren in een cursus geluidsopname.

Die phonic is vrij nieuw - ken het nog niet.

bert k
2 december 2005, 11:00
De Firewiretafel is best wel een voordelige manier om te multitracken van en naar je PC.

Scip
2 december 2005, 15:21
Nu had ik dit in gedachten:
Phonic Helix Firewire 18 of 24
samson resolve 65a monitors
Behringer B1, C1 microfoons


en dan nog een nieuwe pc/laptop

Dit plan lijkt me in een pril stadium maar ik zou zeker investeren in een cursus geluidsopname.



Hoezo dat? :???:

harrie-beton
2 december 2005, 19:53
muziek opnemen is een vak maar daar kom je wel achter :-D

Even over die lijst, een nieuwe pc. Absoluut niet nodig denk ik, als je huidige pc sneller is dan 700 mhz en beetje harde schijf dan zit je goed.

Firewire kaart in je huidige pc en je kunt makkelijk die 8 a 10 sporen opnemen. (19 euro)
Audio opnemen is niet een zware toepassing.

Scip
2 december 2005, 21:30
muziek opnemen is een vak maar daar kom je wel achter :-D

Even over die lijst, een nieuwe pc. Absoluut niet nodig denk ik, als je huidige pc sneller is dan 700 mhz en beetje harde schijf dan zit je goed.

Firewire kaart in je huidige pc en je kunt makkelijk die 8 a 10 sporen opnemen. (19 euro)
Audio opnemen is niet een zware toepassing.

Hahah daar ben ik wel achter hoor. En ik wil er ook mee gaan experimenteren enzoo. Heb al eens wat opgenomen hoor.

Maar ik wil een eigen PC want die heb ik nog niet.

harrie-beton
3 december 2005, 14:58
ok, over wat voor soort pc is al een topic over.

Scip
5 december 2005, 15:04
daar had ik ook geen vraag over;) .. Maar heeft iemand ervaring met de Helix Firewire serie?