PDA

View Full Version : Laptop upgraden voor audio opnames met 500 euro



Jesse v.d
1 december 2005, 17:52
Hallo, we doen hier al tijden niet meer aan sinterklaas. Alleen met het gezin hebben we besloten voor mijn vader een laptop te kopen. Dat is opzich geen probleem, maar hij zal door mijn vader voor 2 dingen worden gebruikt.

leren computeren :P, tekstverwerken en oudemuziek overzetten naar cd, en opnemen.

De hele set moet ongeveer 1000 gaan kosten.

Laptop wordt een 2e handsje rond de 500 euro. met wat zoeken moet een redelijke wel hiervoor te vinden zijn. Kheb nu op het oog een amd 64 3000+ met 512mb geheugen.
Nu moet hier nog een goede geluidskaart bij voor opname etc.
Ik zat aan verschillende dingen te denken
Emu 1616m, Terratec phase x24, Terratec phaxe 88 firewire. etc.
Maar ik heb hier zelf niet zo'n ervaring in.

Wat ik dus zoek inprincipe is voor rond de 500 euro. een goede audio opname geluidskaart voor een laptop. Het moet mogelijk zijn om iig bestaande dingen van lp's en casettes etc op te nemen en te plaatsen op cd. Maar ook gewoon voor nieuwe opnames in goede qualiteit. Daarbij zouden er dus ook goede microfoons moeten zijn. Dus moet er naast een geluidskaart iig een goede microfoon zijn (of 2) Het gaat om opnemen van accoustische gitaar en zang. Later komen er misschien meer dingen bij etc, maar dat zien we dan wel weer (maar de mogelijkheid om op te nemen met meerdere mics tegelijk is dus wel handig).

Er is dus ongeveer 500 euro (beetje meer of minder). Om een laptop tot een goedekwaliteit zang + acc git opname studiotje te maken.