PDA

View Full Version : Nieuwe gitaarversterker ( maximaal 300 euro )



marcelca
1 december 2005, 16:44
Hallo

Ik heb sinds heel kort een elektrisch gitaar aangeschaft en moet nog een gitaarversterker hebben......

De gitaar is een london city spitfire II ( die bijzonder goed is afgesteld door de winkel )

Ik wil een versterker hebben van max. 30 W ( dat moet voldoende zijn voor huiskamergebruik )

Wat ik erg belangrijk vind is dat ie zo min mogelijk ruist, ik heb op een marshall 15crd geprobeerd van een vriend en daar viel me op dat als je de gain iets opendraaide dat er een ruis in kwam..

Ik zal hoofdzakelijk clean willen spelen, met hoogstens een klein beetje distorion ( dus geen zware metal muziek )

Het maximale bedrag dat ik wil uitgeven is 300 euro ( en het liefste nieuw )

de winkel waar ik mijn gitaar heb gekocht en hij is afgesteld rade mij KUSTOM aan, met name dit model :

vind het persoonlijk wel een mooi model

http://www.kustom.com/products/guitar_amps/dual35dfx.asp


Als ik zoek op kustom op het forum zie ik niet zo heel veel positieve geluiden, heeft iemand dit model werkelijk gehoord en getest....????

Het is niet zo dat de winkel dit perse wilde verkopen want hij gaf ook aan dat er dichtbij huis hij ook te krijgen was ( dus niet bij hem )



wat zou iemand nog meer aanraden voor wat ik wil

Ik hoor veel positieve geluiden over het merk VOX

dan zouden de volgende binnen mijn prijsklasse vallen

VOX AD30 239,- euro
VOX VR30 R 285,- euro


kan iemand me het evrschil tussen deze twee kunnen geven

\

alvast bedankt voor de tips

skabouter
1 december 2005, 18:24
jezus tering marcella, waar ben je in godsnaam mee bezig? :o

deedee
1 december 2005, 18:35
1 topic is genoeg hoor :roll:

en zoek gwoon effe, is al genoeg over geschreven

gerrekat
1 december 2005, 18:45
Holy FUCK deleten die hap!

marcelca
1 december 2005, 18:53
1 topic is genoeg hoor :roll:

en zoek gwoon effe, is al genoeg over geschreven

wat denk je zelf dat ik dit express doe, dacht het niet


krijg je als het forum zo lekker soepel werkt en de melding krijgt dat de sevrer niet gevonden word..


als ik zo`n melding krijg dan post ik opnieuw

ik probeerde ze nu te verwijderen maar dat lukt niet dus dat mag een mod doen

deedee
1 december 2005, 19:04
kijk dan eerst eens rond op een forum, dan had je de FAQ gelezen!
Daar staat een manier om zoveel dubbelposts tegen te gaan.

marcelca
1 december 2005, 19:20
kijk dan eerst eens rond op een forum, dan had je de FAQ gelezen!
Daar staat een manier om zoveel dubbelposts tegen te gaan.


Ik kijk al een hele tijd rond op het forum, en dit is niet het enige forum waar ik kom, ik heb alleen nog nooit een forum meegemaakt die een "server niet gevonden pagina geeft" maar wel gewoon de posting doet....

Over het SERVER NIET GEVONDEN staat ook niets in de FAQ


heb de rest van de posts verwijderd...:

dit is ook vreemd, als ik dit doe dan krijg iik de melding dat het niet verwijderd kan worden omdat het niet een eigen post is terwijl dit dus wel zo is, sterker nog hij verwijderd het ook terwijol hij zegt dat ik GEEN toegang heb..

volgens mij spoort de software niet helemaal lekker......

Ik kom ook op forums waar het echt vele malen drukker is als hier ( gaat niet over gitaren ) maar heb dit daar nog nooit meegemaakt en ik computer toch al knap lang



wat mij betreft mag 1 van deze twee topics gesloten worden dat we er in 1 verder gaan, ik kan dit niet en als er reacties al in geplaatst zijn dan kan ik een ook niet verwijderen

dejohan
1 december 2005, 20:05
kijk dan eerst eens rond op een forum, dan had je de FAQ gelezen!
Daar staat een manier om zoveel dubbelposts tegen te gaan.

Hang toch niet zo de arrogante betweter uit. Hoeveel mensen lezen nu in godsnaam een hele FAQ door voordat ze op een forum posten.

@Marcella: Welkom.

marcelca
1 december 2005, 21:32
kijk dan eerst eens rond op een forum, dan had je de FAQ gelezen!
Daar staat een manier om zoveel dubbelposts tegen te gaan.

Hang toch niet zo de arrogante betweter uit. Hoeveel mensen lezen nu in godsnaam een hele FAQ door voordat ze op een forum posten.

@Marcella: Welkom.

dank je wel voor het welkom, ik voel me hier prima op mijn plaats.....

Ik snap eigenlij niet waarom ik in het vorige bericht het heb uitgelegd, moet er eigenlijk gewoon overhee kijken maarja

ONTOPIC GRAAG WEER

Nielsje
1 december 2005, 21:53
welkom hier,

ach ja, das het forum probleem, niets van aan trekken, gewoon keertje back, en dan F5...

eh.. waarom zou je beginnen met een nieuwe amp?

veel gemaakte 'fout' van de beginner.. aangezien dit zeker geen meerwaarde met zich meebrengt.. kan me voorstellen dat je niet echt 'kennis' hebt van amps, koop dan gewoon 2e hands bij een gitaarboer, die zijn wel duurder van particulier, maar zullen je echt niet zo snel een poot uitdraaien,

de Voxjes zijn erg goed vind ik! dan mag je alweer opzoek naar een nieuwe gitaar :)

succes!

vester86
1 december 2005, 23:49
ik denk dat ik, in jouw geval, ZEKER voor de VOX AD 30 VT zou gaan, een versterker die prima in het clean is, niet tot in high gain gaat (kan wel alst echt moet) maar vooral met de overdrive's HEERLIJK klinkt...

het is natuurlijk altijd een kwestie van proberen en lusiteren, amar ik denk dat die Vox je best goed kan bevallen

de custom vind ik zelf niet zo geweldig, t is het allebei net niet vind ik. net geen strakke lekkere clean (beetje plat vind ik um) en de distortion vind ik wat te fizzy

marcelca
2 december 2005, 07:55
ik denk dat ik, in jouw geval, ZEKER voor de VOX AD 30 VT zou gaan, een versterker die prima in het clean is, niet tot in high gain gaat (kan wel alst echt moet) maar vooral met de overdrive's HEERLIJK klinkt...

het is natuurlijk altijd een kwestie van proberen en lusiteren, amar ik denk dat die Vox je best goed kan bevallen

de custom vind ik zelf niet zo geweldig, t is het allebei net niet vind ik. net geen strakke lekkere clean (beetje plat vind ik um) en de distortion vind ik wat te fizzy

Kijk met dit soort reacties kan ik wat mee...

Als ik reviews op internet lees over de ad30vt komt ie over het algemeen erg goed er uit, het enige waar ik van schrok was dat ik nogal veel ruisproblemen hier op het forum er over had gelezen....

ja ik had echt de zoekfunctie er al voor gebruikt :o :-D :-D

Het proberen zal het lastigste zijn, ik heb namelijk pas 2 maanden akoustische ervaring dus om dan een versterker goed te kunnen testen heb ik ben ik bang niet het talent voor :D :-D

Kan misschien wel iemand meenemen die wel kan spelen


nog meer info is zeker welkom



is er ook nog iemand die me meer info kan geven wat het verschil is tussen de twee VOX verterkers die ik genoemd heb

dejohan
2 december 2005, 09:35
Als je ruis echt een probleem vind moet je hem niet kopen, maar haast alle gitaarversterkers ruisen als je de gain/overdrive/master ver openzet, voor de meeste gitaristen is dat niet echt een probleem hoor.
Trouwwens: de ruis kan ook van je gitaar komen. Als je bijvoorbeeld in de buurt van een TL lamp of een computermonitor speelt.

Ik persoonlijk zou me niet veel aantrekken van ruis.

Scali
2 december 2005, 10:57
Qua clean en lichte distortion wil ik de Hughes & Kettner Edition Blue 60 even noemen (275e bij Feedback).
Daar zit een heel mooi donker en warm geluidje in (luister ook naar de soundsamples op http://www.hughesandkettner.com), en het geluid is wat dynamischer en meer 'open' dan van de AD30VT vind ik zelf. Natuurlijk is de versterker niet zo heel veelzijdig, maar er zit wel een effectloop op, dus met wat pedaaltjes of een multifx kun je ook een eind ermee komen.
Ik hou persoonlijk meer van dit soort 'pure' versterkers dan van die modeling-bakken... ik vind deze versterkers in de basis beter (vol, dynamisch geluid), en als je later toch modeling wilt, kun je er altijd nog een Tonelab of Pod oid aan hangen. Ik denk dat je dan een beter resultaat hebt dan met zo'n Vox, al ben je natuurlijk wel duurder uit.

moretel
2 december 2005, 11:20
De Roland Cube is altijd goed, zit een goede clean op, effecten zijn prima.
ook te overwegen is een fender Gdec, veel mogelijkheden, drumcomputertje met verschillende stijlen, perfect voor oefenen en thuisgebruik. Ook kun je kleine loopjes opnemen, handig voor solo zaken.
Ook als je later groter gaat blijven dit handige versterkertjes voor erbij i.v.m. thuisopnames e.d.
Ga voor thuisgebruik in ieder geval niet te groot.

RedBuell
2 december 2005, 18:19
kijk dan eerst eens rond op een forum, dan had je de FAQ gelezen!
Daar staat een manier om zoveel dubbelposts tegen te gaan.

Hang toch niet zo de arrogante betweter uit. Hoeveel mensen lezen nu in godsnaam een hele FAQ door voordat ze op een forum posten.

@Marcella: Welkom.

Wat mij ook opvalt is dat veel mensen WEL de moeite nemen om te zeggen dat je de zoekfunktie moet gebruiken of zelfs een link naar de zoekfunktie plaatsen maar geen antwoord op de vraag geven, terwijl dat netzoveel of zelfs minder moeite is dan dat geneuzel over de zoekfunktie of de FAQ.

BTW Dit forum zuigt bigtime als het gaat om posten, wijzigen of verwijderen.

marcelca
4 december 2005, 21:16
nadat ik veel gelezen op het net heb over de VOX ad30vt denk ik dat deze me niet teleur zal stellen, ik ga natuurlijk wel eerst luisten of het "mijn " geluid is...

misschien nog even een raar vraagje:

kan je met zo`n versterker ook zacht spelen ???? ( ja ik weet het hard is leuker ) of komt er dan helemaal geen geluid meer uit en begrijp ik goed dat er een buis in de preamp zit, moet deze dan eerst warm worden, en hoe lang duurt dat...

misschien domme vragen maar hier ben ik nog echt een leek in

alsvast bedankt

marcel

Scali
4 december 2005, 22:19
Er zit geen buis in de preamp, maar tussen de preamp en de poweramp.
De poweramp is transistor, en is variabel regelbaar. Zacht spelen is dus absoluut geen probleem.
Het opwarmen van de buis duurt een paar seconden, niet echt hinderlijk.

marcelca
5 december 2005, 04:28
Er zit geen buis in de preamp, maar tussen de preamp en de poweramp.
De poweramp is transistor, en is variabel regelbaar. Zacht spelen is dus absoluut geen probleem.
Het opwarmen van de buis duurt een paar seconden, niet echt hinderlijk.

bedankt voor dit snelle antwoord, dan weet ik genoeg, superrr

ajverbeek
5 december 2005, 10:04
AD30VT heb ik ook sinds een maand. Is echt een mooie versterker met goeie effecten. Maar hij is wél gevoelig voor ruis. Vooral het gebruik van dimmers ergens in huis, of de aanwezigheid van monitoren en TL-lampen/halogeenverlichting werkt redelijk verstorend. Ook in de winkel bleek dat deze versterker daar gevoeliger voor is dan de Roland bijvoorbeeld. Maar: prima versterker!

Mr.Bluesbreaker
7 december 2005, 15:41
Mijn ervaring is dat elke versterker bij een dimmer/monitor gaat ruisen.
Als je alle ruis er uit wil, kun je beter dwarsfluit gaan spelen.

marcelca
7 december 2005, 17:24
nou ik heb er 1

een VOX AD30VT

ben zeer tevreden over het geluid en de mogelijkheden ( erg mooi geluid )....

Ik heb eigenlijk bijna geen last van ruis, alleen als ik een zeer hard zet en de gain ver opendraai..

bij gewoon spelen als ik dan stop met spelen hoor je zelfs helemaal niets..

Hij zit bij mij wel in een geaardstopcontact, staat wel vlak naast de computer en de monitor ( wel een lcd scherm )

bedankt voor alle info die jullie gegeven hebben

spanky_franky
7 december 2005, 18:22
Hij zit bij mij wel in een geaardstopcontact, staat wel vlak naast de computer en de monitor ( wel een lcd scherm )
Nou een LCD heeft geen invloed op de ruis, alleen CRT`s. Veel plezier met je amp 8-)