PDA

View Full Version : die Roland cube is dat wat??



IJzerbroot
29 september 2002, 21:48
Ben aan een iets betere oefenversterker toe, aangezien mijn huidige een eigen leven begint te leiden. Ding denkt dattie een grasmaaier is ofzo....Ik zag bij feedback een nieuwe versterker van Roland, de cube 15 en 30. Weet iemand of dat wat is en zo nee wat is beter in dezelfde prijsklasse (grofweg rond de 150-170 pleuro)

@iro
29 september 2002, 23:20
ik heb de 30, echt doen deze versterker is echt de beste in z'n prijs klasse !

@iro
29 september 2002, 23:21
ooh ja hij kan echt hard genoeg hoor!

en de modelings die er in zitten zijn dezelfde als die in de gt-6.

echt zalig

Guinness
30 september 2002, 16:09
Zaterdag de cube 30 en de cube 15 geprobeerd in de muziekzaak. Vooral de 30 is heerlijk voor thuis. Dus ik ga hem wel aanschaffen. Waanzinnig lekker dingetje.

Dogma
30 september 2002, 16:30
De Vox Pathfinder kan je ook rustig kopen...heel goed en heb je wat xtra pleuro´s over neem dan de cambridge met buis en celestion speaker!

IJzerbroot
1 oktober 2002, 00:48
Bedankt voor de reacties. Zat inderdaad te twijfelen tussen die Voc en die Rolands...ga wel ff testen.

@iro
1 oktober 2002, 13:35
ik heb ook die cabridge 15 gestest met z'n buisje en celestion speaker, maar die kon mij echt niet overtuigen, hoewel ik toch vox fan ben, heb ik de cube-30 toen gekocht.

IJzerbroot
2 oktober 2002, 23:21
Mmmm...ga morgen ff naar Vox Humana, volgens een maat van me hadden ze daar een vox staan voor wenag...kweenie wat voor een maar ik zie wel. Als ze die kjoep 15 of 30 er hebben zal ik die gelijk ff bekijken.

Ibanez2001
3 oktober 2002, 11:34
Volgens een test in het blad "gitarist" van september als ik het goed heb komt de cube 30 als beste in zijn prijsklasse uit de bus. ik vind het zelf altijd wel goede tests, dus ik denk dat je met deze amp er wel goed mee zit. Het enige minpunt dat zij konden bedenken was dat 2 simulaties (acoustic en nog iets) niet onder clean vielen. Boeiend? Niet echt als je het mij vraagt. Heeft niet echt invloed op het geluid of iets anders bijzonders.

Rutger
3 oktober 2002, 13:24
k Heb nog wel een werkeloze Vox Pathfinder staan. Half jaar oud, alleen thuis gebruikt. Interesse?

IJzerbroot
3 oktober 2002, 23:19
moettie kosten? Kjoepje kost 125 eurootjes (de cube 15) ziet er wel tof uit en klinkt goehoed...)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: IJzerbroot op 2002-10-03 23:20 ]</font>

IJzerbroot
5 oktober 2002, 22:12
Heb toch maar de cube 15 gekocht....tering, dat ding gaat HARD! Geweldig en dat voor 125 eurootjes....geen spijt van, ikke blij gelijk aap met zeven lullen.

alcyoon
18 november 2002, 17:36
zit er veel verschil in de 15 en 30?? kben beginnend gitarist die voornamelijk thuis gaat spelen (in een kamerke). dus het volume gaat niet echt heel hoog staan.
zit het verschil alleen in hoe luid hij kan spelen of ook in de klank? als de 30 een veel mooiere klank geeft koop ik die, anders de 15.
of komt een versterker echt pas tot zijn recht als hij luid kan spelen (in vergelijking met wat hij kan)?

lars
18 november 2002, 19:13
en droom vooral verder



Op 2002-09-29 23:21, schreef @iro:
....
en de modelings die er in zitten zijn dezelfde als die in de gt-6.
....

Ic3gl0vE
18 november 2002, 22:07
het is allebei COSM techniek maar dat zegt dus gewoon helemaal NIETS :smile:

lars
18 november 2002, 22:31
in mijn (soon to be) sony digitale camera zit een cosm sensor JAWEL DEZELFDE TECHNIEK ALS DE GT6!!!

eh nee dus

Ic3gl0vE
19 november 2002, 22:20
COSMopolitan is zelfde techniek als GT6

ok nou is't nie leuk meer

Guinness
22 november 2002, 11:50
Ik heb dit weekend een roland cube 30 gehaald, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Heel indrukwekkend wat dit dingetje kan. X versterkers voor de prijs van 1:

- roland jc clean (warm zeer clean / jazzy - maiden gebruit dit voor de cleane partijen)
- accoustic (zou moeten klinken als een steelstring gitaar maar blijft klinken als een elektrische gitaar, of dit zou een kanaal moeten zijn om met piezo elementen te spelen? Staat niet in de handleiding....
- fender twin reverb (surfpunk - rock 'n roll)
- vox ac30 of zoiets (beatles? - queen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">)
- fender bassman (alto - beetje punk vind ik het klinken)
- marhall JTM (rock / metal - slayer / maiden)
- peavey 5150 (echte metalversterker - band?)
- mesa boogie (moderne metal versteker, lekker zwaar - metallica)

Effecten:

- aparte reverb &amp; delay
- chorus / flanger / phaser / tremelo
- 3 bands toonregeling

- aux in (kunt er een cd speler op aansluiten of als monitor gebruiken)
- line out ( koptelefoon of naar de PA mocht je dat willen)

Voordelen:
Een heel ovetuigend dingetje voor dat geld en voor thuis meer, ik zeg meer als voldoende. Je hebt verschillende geluiden en dat is leuk om ook eens een keer dingen te spelen die normaal niet zo snel speelt. Erg goed om met cd's mee te spelen, je komt redelijk in de buurt van de orginelen.

Nadelen:
30Watt blijft toch erg hard voor alleen maar thuis, hij kan echt loeihard. Sommige effecten liggen er te dik op met name de chorus mocht voor mij iets subtieler. Als je de line out inplugt werkt de speaker niet meer, handig voor een koptelefoon maar niet als je hem wilt gebruiken om met de computer op te nemen of aansluit op een PA.

Conclusie:
Al met al voor weinig geld een zeer lekkere versterker met goede tot zeer goede geluiden. Gaat van zuurstok rose clean tot diep donkerzwarte scheur.

Ik ben een tevreden mens.

IJzerbroot
23 februari 2003, 22:31
Ik speel nu al een tijdje met de 15 en geloof mij, voor die centen mag je cht niet klagen. Vergeet niet dat het een oefenversterker is, die en passant de vloer aanveegt met alles waar in die prijsklasse Park, Fender of Ibanez op staat!!Hell, it even stood up to a Fender champ 30!! Okee, qua volume trok ie het net niet, maar toch een zeer dapper kjoepje!!