PDA

View Full Version : Bigg Muff Deluxe



ReZp
1 december 2005, 12:20
Goedemiddag heren ik hebeven een vraag , ik ben geinteresseerd in het volgende apparaat :


http://i34.photobucket.com/albums/d117/ReZp/BigMuffDeluxe.jpg

wie kan mij vertellen of dit ook de originele is uit 1976 en met transistors is ipv ic's en of €140,- een acceptabele prijs is

alvast bedankt groeten manuel

Antal
1 december 2005, 12:31
Ik zie geen foto, dus dat wordt lastig :wink:

Antal
1 december 2005, 13:23
Ok, het is gelukt met die foto. Dat is mooi.

Ik ken het ding van de foto zelf niet. Maar dit is het 1e wat je tegenkomt als je in google 'bigg muff deluxe' intikt:


Warning: The Big Muff Deluxe is NOT NOT NOT NOT a vintage Big Muff! Don't buy one thinking you've got a nice cool vintage Big Muff sound. It uses ICs, not transistors, and sounds worse.

Maar goed, dat komt van HC, dus geen idee of dat betrouwbaar is natuurlijk.

Lucluc
1 december 2005, 13:32
Ik heb er zo een gehad en die klonk heel erg lekker. Ik weet ook niet meer waarom ik die verkocht heb :oops: , of... o ja, het was vanwege de prijs 150 euro.... Dat vond ik genoeg geld om me over de streep te trekken. :D

phx
1 december 2005, 21:12
Wat is er toch aan de hand vandaag de dag: koop je nou een pedaal omdat hij 'vintage, rare of most wanted is" OF omdat hij gewoon lekker KLINKT.

Ik heb liever een pedaal van 35 euro (mijn rocktron rampage bijvoorbeeld, 2ehands) die ik regelmatig gebruik omdat hij gewoon lekker klinkt, dan een peperduur MXR script logo distortion+ voor 100+ euro omdat hij zo boutique is.

Anyway, gooi je geld maar lekker weg allemaal...

phx
1 december 2005, 21:15
Anyway, weer ontopic: heb ze allemaal wel gehoord/ge-owned. Verschil volgens mijn oren:

Big muff deluxe is gewoon een reissue muff met compressor.
Big muff reissue is gewoon lekker en betaalbaar.
Big muff original klinkt net even wat romiger dan de reissue maar trek je portemonee maar open...