PDA

View Full Version : welke stille cpu-fan voor opnames



1959SLP
1 december 2005, 10:07
Ik heb het hier ergens gelezen maar kan het niet terugvinden. Ik wordt gek van die straaljager dus dan ook maar direct goed voor recording.

bvd.

Scali
1 december 2005, 11:09
Zalman heeft een aantal goede, maar vaak wel groot, dus past niet goed op ieder moederbord.
Er zijn ook waterkoelingssetjes te koop van allerlei merken, bv Thermaltake, dacht ik.
Die zijn ook redelijk stil als je ze niet voluit zet.

bert k
1 december 2005, 12:00
Ik heb die grote koeltoren van Zalman. Doodstil, dus nu heb ik weer last van mijn voeding...

http://lib1.store.vip.sc5.yahoo.com/lib/xoxide/zalman4.jpg

1959SLP
1 december 2005, 13:27
Thx mannen. Heb me een Zalman (37 euri)gehaald en ingebouwd. Is een stuk rustiger nu. Maar nu hoor ik die fan van de behuizing dus die ga ik me ook nog vervangen. Wel grappig dat blauwe licht in die cooler. Is ook fijn regelbaar maar op z`n hardst is ie al lekker stil. Dalijk ff temp. bekijken en bijregelen als dat nodig is. Thx again.

Scali
1 december 2005, 14:19
Zalman heeft ook goede (stille) casefans trouwens, dus daar zou je ook even voor kunnen shoppen.
Je zou ook zelfs de fan in de PSU kunnen vervangen, maar dan moet je wel handig zijn, en durven (vaak moet er wat gesoldeerd worden, omdat er andere connectors worden gebruikt in een voeding dan op het moederbord) ;)

bert k
1 december 2005, 21:52
Kan je beter een stille voeding kopen, die zijn er genoeg.

Ik heb die koeltoren, ik heb geen casefans, ik heb geen videokoeler (heatpipes zonder fan) als ik die voeding heb vervangen ga ik ewaarschijnlijk zitten piepen over de harde schijven...

Wormaap
1 december 2005, 23:42
Écht stille casefans zijn Papst, die staan erom bekend de stilste casefans te leveren :)

Frits van Mourik
2 december 2005, 01:59
Als je het echt stil wilt:
http://www.markusleonhardt.de/oelbilder.html
:razz:

harrie-beton
2 december 2005, 10:11
heb slechte ervaring met waterkoeling, condens en kortsluitingen.

Stille koelers van zalman is fijn inderdaad - ga het zelf ook doen.
Wat ook heel simpel helpt is de pc is een ruime kast met de deur dicht aan de voorkant. Achterkant open voor ventilatie natuurlijk

bert k
2 december 2005, 11:03
Ja, of een paar verlengkabels, en in een andere kamer zetten.

Ic3gl0vE
3 december 2005, 17:37
Kan je beter een stille voeding kopen, die zijn er genoeg.

Ik heb die koeltoren, ik heb geen casefans, ik heb geen videokoeler (heatpipes zonder fan) als ik die voeding heb vervangen ga ik ewaarschijnlijk zitten piepen over de harde schijven...

HDD's kun je ook wel in speciale dempingsbrackets zetten zodat ze stil zijn. waar ze dat verkopen weet ik niet maar ik heb het eens gezien

en ach als je je hdd al zo'n groot probleem vindt, ga je toch gewoon lekker alles naar je intern geheugen schrijven en gebruik je helemaal geen hdd meer! ;)

1959SLP
7 december 2005, 15:14
nou, ik ging voor een zalman casefan maar kwam met een effectenbak terug :D (zie rackgear). Morgen nog maar eens een poging :lol:

harrie-beton
7 december 2005, 19:07
GAS is een vervelende ziekte soms