PDA

View Full Version : Switch voor ds-2 zelf maken?



rhcp_schipper
1 december 2005, 08:59
testje

rhcp_schipper
1 december 2005, 09:00
Is dat een beetje makkelijk!

En waar kan ik de tekeningen vinden van die switch?

rhcp_schipper
1 december 2005, 14:36
Kan niemand me hiermee helpen?

Nielsje
1 december 2005, 15:30
easy dude, je kan niet verwachten dat je om 9 uur sochtends iets post, dat je om 2 uur al antwoord hebt, er zijn ook mensen die studeren, of werken.


alles is mogelijk, wat wil je precies?

rhcp_schipper
1 december 2005, 17:51
easy dude, je kan niet verwachten dat je om 9 uur sochtends iets post, dat je om 2 uur al antwoord hebt, er zijn ook mensen die studeren, of werken.


alles is mogelijk, wat wil je precies?

Ik wil een switch maken, om de boss ds-2 te switchen van mode 1 naar mode 2! Is dit mogelijk?

Dirk_Hendrik
1 december 2005, 17:56
ik ben geneigd te zeggen dat dat bestaat uit een mono jackplug met daaraan een schakelaar die tip met sleeve verbind.

rhcp_schipper
1 december 2005, 18:16
ik ben geneigd te zeggen dat dat bestaat uit een mono jackplug met daaraan een schakelaar die tip met sleeve verbind.

Dus zeg maar net zoals een switch van een amp, die van clean naar boost switcht?

Dirk_Hendrik
1 december 2005, 18:41
jep

chennie
1 december 2005, 20:20
hey zo'n ding heb ik ook gehad!
Ik dacht dat het net als een midi schakelaar werkt. Dus daarop zou je kunnen richten, ach stand 1 had ik niets aan eigenlijk, stand 2 uiteindelijk ook niet meer. :)

rhcp_schipper
1 december 2005, 21:06
de channel switch van mijn marshall 8040 werkt niet op de boss ds-2, wat moet het dan zijn???? :???:

Dirk_Hendrik
1 december 2005, 21:38
In het kader van "weet ik veel wat je marhallswitch doet: :wink:
pak eens een gitaarsnoer (tje), prik dat in em maak sluiting tussen tip en sleeve op de andere kant. Als dat werkt laat je het weten. Als het niet werkt is je boss stuk....

want:
http://www.freeinfosociety.com/electronics/schematics/audio/pictures/bossds2.gif

dat is exact wat de bedoeling moet zijn. Turbo = verbinding met massa.

rhcp_schipper
1 december 2005, 22:13
mijn ds-2 doet het wel gewoon in beide standen! Dus kaopt is die niet!

Dirk_Hendrik
1 december 2005, 22:15
fine.

En nou dus die remote. Wat doet die tip-ring kotsluiting?

rhcp_schipper
1 december 2005, 22:33
heb ik nog niet naar gekeken, hoe kan ik dat het makkelijktst doen?

Nielsje
1 december 2005, 22:43
met een draadje

rhcp_schipper
2 december 2005, 21:37
is er echt niet iemand die me kan vertellen hoe ik een switch kan maken voor me ds-2?

Is er echt niet iemand die dit eerder heeft gedaan?

sonic_youth
2 december 2005, 21:42
volgens mij proberen ze je te helpen hoor

rhcp_schipper
2 december 2005, 21:45
volgens mij proberen ze je te helpen hoor

ja dat weet ik! Maar ik vroeg of niemand dit eerder had gedaan, dan waren we allemaal een stuk sneller klaar!

Dirk_Hendrik
3 december 2005, 10:28
Heb je die test met een snoertje nou al gedaan?

Ik heb het gevoel dat je het geheel als veel moeilijker beschouwd dat het in feite is.

Snoertje inprikken. Aan de andere kant van het snoertje de tip en de sleeve met elkaar kortsluiten. (neem b.v even een schaar). Klaar. Wat je zoekt is volgens mij even ingewikkeld als een stekker aan een snoer monteren.

Speeddemon
3 december 2005, 19:16
Ik kan een hele kleine voor je bouwen ( 5 x 5cm), kost je 20 euries,

maar in plaats van als een hangende plaat te klinken, PROBEER het nou zelf eerst eens wat D_H en Nielsje zeiden...

(en als aan die Marshall footswitch een stereo-jack zit, dan werkt ie idd niet nee)

Dirk_Hendrik
3 december 2005, 19:35
(en als aan die Marshall footswitch een stereo-jack zit, dan werkt ie idd niet nee)

Kijk.

daar komt de aap uit de mouw...


http://www.pluizuit.be/050509/de_aap_komt_uit_de_mouw.jpg

rhcp_schipper
4 december 2005, 00:42
Ik kan een hele kleine voor je bouwen ( 5 x 5cm), kost je 20 euries,

maar in plaats van als een hangende plaat te klinken, PROBEER het nou zelf eerst eens wat D_H en Nielsje zeiden...

(en als aan die Marshall footswitch een stereo-jack zit, dan werkt ie idd niet nee)

aan mijn marshall switch zit sowieso geen stereo-jack!

Dirk_Hendrik
4 december 2005, 01:00
Hoi Hoi. :roll: :roll:
Aan m'n Rivera Footswitch ook niet.

Hamvraag:
Heb je nou al eens een snoertje ingeprikt????

Fumi SG
4 december 2005, 01:09
Zeker weten dat daar geen stereojack aan zit?? Wat voor een footswitch heb je eigenlijk??

rhcp_schipper
4 december 2005, 11:04
Zeker weten dat daar geen stereojack aan zit?? Wat voor een footswitch heb je eigenlijk??

channelswitch! Er het is echt geen stereojack!

JoostBaksteen
4 december 2005, 11:42
Als ik jou was zou ik het gewoon laten doen!!!!

robert-gitarist
4 december 2005, 18:33
Voor kleine 20 euro ga je toch niet zelf bakken? :-?

chennie
4 december 2005, 22:52
misschien helpt het om niet elke zin te eindigen met een uitroepteken, maar met de ol'fashioned punt. <- zo'n punt dus =) Dan lijkt alles minder schreeuwend, paniekerig en wanhopig =)

rhcp_schipper
5 december 2005, 00:03
misschien helpt het om niet elke zin te eindigen met een uitroepteken, maar met de ol'fashioned punt. <- zo'n punt dus =) Dan lijkt alles minder schreeuwend, paniekerig en wanhopig =)

oooooohhhh sorry :) , doe ik gewoon een beetje standaard. <---------

Antal
5 december 2005, 15:04
volgens mij proberen ze je te helpen hoor

ja dat weet ik! Maar ik vroeg of niemand dit eerder had gedaan, dan waren we allemaal een stuk sneller klaar!

Waarom volg je DH's advies niet gewoon op. Nu lijkt het alsof je hem wel zelf wil maken, maar er geen moeite voor wilt doen!

Hier kun je d'r gewoon 1 kopen:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3440038&sid=!18121995&quelle=volltext

Robbert
7 december 2005, 13:07
Jesus hey! Waarom kan niemand nou gewoon niet zo'n ding maken!! Kopen is te duur!! EN zelf maken te moeilijk!


:P

rhcp_schipper
7 december 2005, 13:56
Jesus hey! Waarom kan niemand nou gewoon niet zo'n ding maken!! Kopen is te duur!! EN zelf maken te moeilijk!


:P

????? :???:

Robbert
7 december 2005, 13:59
????? :???:

:razz:

Speeddemon
7 december 2005, 15:28
Jesus hey! Waarom kan niemand nou gewoon niet zo'n ding maken!! Kopen is te duur!! EN zelf maken te moeilijk!


:P
Ja, waarom kan iemand 'm niet gratis maken?

Zo helpen onbekende forumites elkaar toch?! :roll:


:razz: