PDA

View Full Version : dof geluid.. nieuwe buis nodig?



Ic3gl0vE
29 september 2002, 19:36
hallo,
ik heb een hybride versterker (H&K Attax 100) en normaal heb ik altijd een boss gt3 op het clean kanaal aangesloten, maar die heb ik er voor de gein eens tussenuit gehaald en ik gebruik de distortion uit de versterker. maar ik vind 'm nu erg dof klinken, zou er een nieuwe buis in moeten? de versterker is inmiddels al een jaar of 6 oud dacht ik

BLOK182
29 september 2002, 19:46
dan zou ik idd de buis vervangen. Trouwens, een enkele voorversterkerbuis is toch niet zo duur en dan kan je er weer een hele tijd tegenaan.

sash
29 september 2002, 19:53
Het kan ook zijn dat het aan je GT3 ligt. Dat je GT3 veel beter is dan de distortion die in je amp zit. Dan klinkt ie sowieso dof.

Ic3gl0vE
29 september 2002, 19:57
ja die gt3 heeft een veel sterkere distortion, maar ik dacht dat die van de versterker zelf ook altijd wel redelijk scherp was..
maar ja ik kan wel eens een nieuwe buis proberen, wat kost dat en is het moeilijk om die erin te zetten?

sash
29 september 2002, 20:26
Ik zou het laten doen, buisje is niet zo duur, max. eurootje of 15.

Phizer
29 september 2002, 20:42
hmm waarom laten doen, zo moeilijk is dat toch niet?

BluesJR
29 september 2002, 21:10
Ik ben bang dat het gewoon aan de distortion van de versterker zelf ligt. Ik heb precies dezelfde versterker als jij en er is echt een wereld van verschil tussen de distortion van de amp en de distortion uit een box ervoor zetten.
Ik gebruik voor de overdrive nu een Equalizer pedaal van Boss.. hiermee fok ik mijn versterker gewoon tot op het randje en het geluid is veel meer aanwezig dan de distortion van de versterker zelf.
Ditzelfde heb ik als ik mijn Rat ervoor zet.. alleen trekt de versterker mijn Rat niet... hij gaat heel vies zoemen... echt een soort Fuzz op steroidz, maarja.
Je kan er naar laten kijken, maar ik ben bang dat de distortion van de versterker gewoon bagger is. Probeer het eens in combinatie met de Chorus.. die geeft het wat meer Presence...
Trouwens.. weet iemand waar die buis voor wordt gebruikt die in die versterker zit? Is het voor alle kanalen (of is het maar 1 kanaal met verschillende modes)..?

Ic3gl0vE
29 september 2002, 21:37
ik dacht dat die buis voor alle kanalen is. en als de dist. in die versterker niet lekker is, is er iets heel erg veranderd in mijn oren sinds ik die GT3 heb :smile: