PDA

View Full Version : Peavey Classic



Luke-wannabe
1 december 2005, 00:16
Heey hallo daar

Ik speel tegenwoordig over mijn vader's oude peavey classic uit 1976. Maar als ik daar mijn les paul op aansluit met een tube-screamertje er over, dan lijkt het wel alsof er een soort clean geluid mee komt.
Dus effe makkelijk: Dat ik een overdriven geluid én en de aanslag van het clean hoor, dus zeg maar bij powerchords vanuit de lage E.
Misschien is dit een soort gare waarinbeelding van mij (lijkt me niet), maar ik vind het wel een beetje gaar..
Dit hoor ik trouwens alleen als ik thuis speel, niet als ik met mn band speel..

Iemand enig idee?

Luke-wannabe
2 december 2005, 00:39
Iemand een ideetje..?

nielsduursma
2 december 2005, 15:25
Iemand een ideetje..?


maar ik speel op een nog oudere, uit 71 en ik heb daar geen las van, ik begrijp ook niet helemaal wat je bedoelt met: "er komt een clean geluid mee" :???:

Luke-wannabe
2 december 2005, 17:10
Iemand een ideetje..?


maar ik speel op een nog oudere, uit 71 en ik heb daar geen las van, ik begrijp ook niet helemaal wat je bedoelt met: "er komt een clean geluid mee" :???:


Ja t is ook een beetje moeilijk uit te leggen... Het gaat om de lage E snaar. Als ik zeg maar een accoord aan sla dan hoor je die E heel duidelijk als een soort cleane sound (samen met de overdrive). Beetje raar :???:

nielsduursma
2 december 2005, 17:29
Iemand een ideetje..?


maar ik speel op een nog oudere, uit 71 en ik heb daar geen las van, ik begrijp ook niet helemaal wat je bedoelt met: "er komt een clean geluid mee" :???:


Ja t is ook een beetje moeilijk uit te leggen... Het gaat om de lage E snaar. Als ik zeg maar een accoord aan sla dan hoor je die E heel duidelijk als een soort cleane sound (samen met de overdrive). Beetje raar :???:

dus je lage e is in volume hoger, die hoor je dus als hardst???

Luke-wannabe
2 december 2005, 17:47
Iemand een ideetje..?


maar ik speel op een nog oudere, uit 71 en ik heb daar geen las van, ik begrijp ook niet helemaal wat je bedoelt met: "er komt een clean geluid mee" :???:


Ja t is ook een beetje moeilijk uit te leggen... Het gaat om de lage E snaar. Als ik zeg maar een accoord aan sla dan hoor je die E heel duidelijk als een soort cleane sound (samen met de overdrive). Beetje raar :???:

dus je lage e is in volume hoger, die hoor je dus als hardst???


Ja, maar dan niet als od maar als een soort clean. dus dat felle van een brug humbucker (ik heb het voornamelijk met mn LP)

thisafternoon
2 december 2005, 22:40
Wellicht scheurt de peavey voornamelijk in het hoog?

Luke-wannabe
3 december 2005, 22:41
Wellicht scheurt de peavey voornamelijk in het hoog?


Ja dat zou kunnen... Ik zie alleen de relevantie niet.. :razz:

Squier4ever
10 december 2005, 11:20
harder aanslaan wil misschien ook wel eens helpen, of iig dikke snaren (0.11)

als ik zacht aansla op od geluid hoor ik ook een heel transparant geluid, wel mooi vind ik

Luke-wannabe
11 december 2005, 15:25
Hmm..
Ik zal eens kijken of dat helpt.

Jij zegt dat je het soms expres doet, maar dit is echt heel irritant.
Als ik dan power-chords sta te raggen hoor je dat fatsige geluid van als je met je cleane geluid powerchords sta te spelen (op t brug element). Heel vies dus....

Firebird
16 december 2005, 13:43
Hey Leon,

heb je dit probleem alleen als je met de TS speelt, of ook zonder?

Mocht ditzelfde ook zonder de TS voorkomen is het misschien handig om eens naar je buizen te kijken. Hoelang zitten ze er al in?

Ik had zoiets n hele tijd terug ook met n Fender 75, toen waren het de buizen die half verrot waren. Dus, give it a shot!!

theo!
20 december 2005, 17:30
ik heb dat gelukkig ook met mijn nieuwere peavey classic, lekker definïeerbaar:P