PDA

View Full Version : Zooitje Ibanezen



BLOK182
29 september 2002, 19:01
Ja hier ben ik weer met mijn vervelende vragen. Heb de Ibanez site eens doorgespit, en heb een paar leuke gitaren gezien:

-Jem 555
-JS 900
-RG3120 prestige
-RG2120 prestige met piezo

Ik vroeg me af, betaal je bij de JEM en JS nou ook voor de "signature"?
Welke van deze gitaren zijn aanraders? Zijn ze een beetje multifuncioneel?

Anders Destium
29 september 2002, 19:21
Ik raad je de Jem555 af vanwege de brug, die is kut en een absolute disgrace voor de gitaar (de rest is namelijk wel ok)

De JS heeft wél een goede brug en de rest van de gitaar is natuurlijk ook erg mooi, nadeel (persoonlijk) zijn de 22 fretten en de (voor een iBanesto) dikke nek, maar om dat nu een echt nadeel te noemen...

De RG3120 is echt een supermooie gitaar:
-prestige model (dus met veel extra zorg gemaakt)
-Lekkerste nek van deze vier gitaren
-ENG mooie lak (als je geluk hebt, er zit wel eens een iets mindere tussen)
-de beste brug die Ibanez heeft (de lo pro
-topelementen die de gitaar helemaal af maken
-twee hums en geen single coil (mijn favoriet qua speelcomfort)

Voor de RG2120 geldt feitelijk het zelfde als de RG3120, maar grote verschil de elementen, jammer dat het de V7/V8 zijn, dat zijn geen slechte elementen maar zeker geen Dimarzio's (dus een upgrade ligt in het verschiet als je er een tijd op speelt). Akoestisch kunnen spelen is natuurlijk wel erg gaaf :grin:

Mijn lijstje:
1: RG3120: Die heb ik zelf tot mijn spijt (nog niet :smile:
2: JS900: Erg mooie gitaar, signature heeft niet echt invloed op de prijs (volgens mij althans)
3: RG2120: Tenzij je specifiek voor de piezo gaat
4: Jem555: Duidelijk het minst (maar ook het goedkoopst), wordt niet voor niets de baby Jem genoemd vooral vanwege de brug...

Moonchild
29 september 2002, 19:23
Bij de Jem 555 betaal je iig wat meer voor de pickups (DiMarzio Evolutions, die overigens zeer goed zijn, Vai gebruikt ze trouwens ook) verder, voor de afwerking, monkey grip, vine inlay e.d.
De Jem is een opgevoerde RG als het ware

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2002-09-29 19:25 ]</font>

Moonchild
29 september 2002, 19:24
Vai gebruikt trouwens ook de Jem 555 neck

Moonchild
29 september 2002, 19:26
Verder skabouter, Ik zou nu niet voor een Jem 555 gaan, ik heb de mijne in Januari gekocht bij feedback voor 960 Euro, dat vond ik al duur voor een Ibanez zonder Lo-pro, maar de gitaar zelf is zoveel beter dan wat ik in me hele leven heb geprobeerd, de Jem-necks zijn echt super, de DiMarzio's adembenemend, het is gewoon een supergitaar, maar hij heeft geen edge trem.
Als ie nog steeds voor 960 ging zou ik zeggen ja, maar nu is ie 300 euro duurder, voor die prijs zou ik t niet doen.

Tis eigenlijk de brug die t m doet, ik heb de mijne op het moment gelockt.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2002-09-29 19:41 ]</font>

Anders Destium
29 september 2002, 19:43
Over die pickups: Die Evolutions zijn speciaal voor Steve Vai gemaakt :smile:

Neals
29 september 2002, 19:56
tvalt me op dat ibanezzen erg duur worden laatste tijd, mjah is ook weer een ibanezhype aan de gang.

BLOK182
29 september 2002, 19:56
Ik heb ondertussen die Jem laten afvallen, heb eens gekeken naar een goeie brug en das nog eens 300 euro extra. Nou zou ik wel een tweedehands kunnen kopen, maja je zult altijd zien dat ie er net niet is. Ik koop trouwens ook niezo graag tweedehands, of het moet ook een vette ouwe Gibson gaan, dat vind ik tweedehands nou weer net wel cool.
Verder laat ik die RG2120 ook afvallen, het prijsverschil tussen de 3120 en de 2120 is niezo groot en voor dat geld heb je wel een setje dimarzio's. Die piezo gebruikt ik ook niet echt denk ik. Blijft nog over de JS900 en de RG2120, iemand nog tips/commentaar/ervaringen?

Anders Destium
29 september 2002, 21:14
Je moet je niet al te veel richten op prijzen die je bij Serlui ziet, eerder op bijvoorbeeld musik-produktiv.
Die Ibanezhype had je een jaar of 5 terug al en is gewoon doorgezet, Ibanez heeft (vooral dankzij hun vele endorsement-deals) zoveel zieltjes gewonnen de afgelopen jaren dat ze bij de top drie zijn gaan horen (was eerst top 2 trouwens :smile: )

Ik weet niet hoe duur die RG3120 nu is, twee jaar geleden was hij geloof ik iets van 3300-3500 gulden... nu kon ik hem eindelijk betalen een half jaar terug, was hij moeilijk te bestellen, toen heb ik uit armoede een S-serie moeten kopen :smile:

BLOK182
30 september 2002, 17:28
Op 2002-09-30 17:25, schreef BLOK182:
ff een vraagje, het verschil tussen de JS100 en de JS900, zit dat alleen maar in de brug en de pickups? Mocht dat zo zijn dan zou je met een JS100 + Schaller Floyd Rose + Dimarzio PAF Pro / Fred 200 euro goedkoper uitkomen. En dan kom je toch al een stuk in de richting van een hele goeie JS toch?

lautje
30 september 2002, 17:32
Hey.. Ik kan een ibanez rg japan kopen voor € 589,00. Vinden jullie dat geen mooi ding? Of is het toch beter om een ibanez rg te kiezen uit de nieuwe serie?

Moonchild
30 september 2002, 17:33
Ja

Dat was overigens dezelfde redenatie achter mijn Jem555 aankoop

Alleen zijn de duurdere Jems duurder dan de duurdere Js's, dus is het misschien wat minder te rechtvaardigen in jou geval

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2002-09-30 17:34 ]</font>

Mac-F
30 september 2002, 17:45
Op 2002-09-29 19:01, schreef BLOK182:
Ja hier ben ik weer met mijn vervelende vragen. Heb de Ibanez site eens doorgespit, en heb een paar leuke gitaren gezien:

-Jem 555
-JS 900
-RG3120 prestige
-RG2120 prestige met piezo

Ik vroeg me af, betaal je bij de JEM en JS nou ook voor de "signature"?
Welke van deze gitaren zijn aanraders? Zijn ze een beetje multifuncioneel?


Jee! Dat is precies het lijstje gitaren dat ik op mijn verlanglijstje had...
Mijn keuze stond ook al bijna vast totdat ik een Musicman Axis in mijn handen kreeg.
Vergeet Ibanez, en probeer een Musicman.

BLOK182
30 september 2002, 18:00
zal ik doen, al ben ik bang dat ze net boven mijn budget liggen. Maar beste mensen, Sash had nog een goed idee, de Ibanez RG550EX. Heb hem gezien voor 835 bij musik produktiv, zal bij beyers nog wel iets goedkoper zijn.
Ik zag dat er een edge bridge opzat, waarschijnlijke zelfde als js900, er zat een super wizard neck op (is dat wat?), jumbo frets en hij ziet er wel bikkels uit. En het beste is dat ik dan nog genoeg geld overhoud op er een paar vette elementen in te zetten.

Anders Destium
30 september 2002, 18:51
Ja er zitten V7/V8 elementen op die 550, die worden (standaard eigenlijk) vaak vervangen door Paf pro's of tone zones....
Verder is de superwizard nek de BOM :grin:
Het is een wizard met een bubinga versteviging, dus een donkere band, en verder waarschijnlijk de dunste stevige hals die je gaat meemaken :smile:

En over die Musicman, een gitaar moet wel een mooie headstock hebben, hoe mooi de gitaar zelf ook kan zijn :wink:

Mac-F
30 september 2002, 19:06
...ik speel meestal niet op de headstock...

Casey
30 september 2002, 19:09
Ga die elementen niet gelijk vervangen maar speel eerst een tijdje , ik heb de elementen in m'n JS100 ook gelijk vervangen voor een Paf Pro en Fred maar die V7 ,S1 en helemaal de V8 van m'n RG blijven er lekker in , die klinken gewoon al bizar goed !

skabouter
30 september 2002, 23:05
moonchild, ik heb ook nooit gezegt dat ik een JEM wil. ik vind die jems maar nix.
nadelen van jems:
-handvat (gaat tenkoste van het geluid, doordat er als het ware een gat in de body zit)
- kut brug
- 2hums + 1 single coil. ik prefereer gewoon lekker 2 hums ! das pas versatality. Dan kan je ze tenminste ook nog coil tappen.

ik ga voor de S2120Xav ! jawel ! !

cheers

Anders Destium
30 september 2002, 23:27
Dit soort problemen worden opgelost bij de Jem7v Wh, met alder body en lo pro edge brug, dat is een gitaar die ik hoe dan ook koop als ik geld over heb, helaas ben ik student :wink: :grin:
Nu ga ik voor collector items, heb ik het idee dat ik investeer :grin:

skabouter
30 september 2002, 23:34
jij hebt, net als ik, nog al veel wensen, he.
nieuwe amp, boss GT-6 ff een JEM erbij.

kut is dat, die begeerte.

heb ik ook. ik wil perse een gT-6, een ibanez S2120xav. en als ut kan een draadloos systeem en nog een oude gibson Expl.

maar eigenlijk hebk nu al alles wat een man nodig heeft. gitaar + amp + effectenprocessor.

achja, wat zijn wij toch verwend !

Anders Destium
30 september 2002, 23:40
Verwend zijn heeft kennelijk ook zijn nadelen :grin:
Je merkt wel dat mensen op jemsite-forum redelijk veel verstand hebben van Ibbies toch....

skabouter
1 oktober 2002, 00:02
ja, zeker

bedankt voor die tip. ik forum daar ook nu, is ook leuk. iets minder reacties, en minder gezellig als hier, maar ik krijg wel goeie info van de meeste !

Outshine
1 oktober 2002, 14:08
Nee, Js900 klinkt onversterkt al beter, zit gewoon beter hout in, al zal dat wellicht wel exemplarisch zijn, zodat een goeie Js100 in de buurt van een slechte JS900 komt. Maar jou optelsom gaat in principe niet op.

Outshine
1 oktober 2002, 14:09
shit quote doet t niet, maar dit was t antwoord op je 3e vraag, Blok182.

Neals
1 oktober 2002, 14:27
Wat kost de RG570 eigenlijks bij feedback???

Ibanez
1 oktober 2002, 15:59
Jongens jongens wat een geile verhalen allemaal over die mooie ibanezzen, en dat terwijl ik zo erg niet rijk ben :sad: maarja dat komt later wel is. Het is idd een heel moeilijke keus tussen js900 en rg3210. Eigenlijk zou ik het zelf ook niet weten, waarom reageer ik dan? Ik zou het niet weten, maarja wat je ook koopt het zijn allemaal zeker vette en heerlijk spelende gitaren.

Moonchild
1 oktober 2002, 19:36
Op 2002-09-30 23:05, schreef skabouter:
moonchild, ik heb ook nooit gezegt dat ik een JEM wil. ik vind die jems maar nix.
nadelen van jems:
-handvat (gaat tenkoste van het geluid, doordat er als het ware een gat in de body zit)
- kut brug
- 2hums + 1 single coil. ik prefereer gewoon lekker 2 hums ! das pas versatality. Dan kan je ze tenminste ook nog coil tappen.

ik ga voor de S2120Xav ! jawel ! !

cheers


Sorry, ik kwam ff in de war met die andere thread, verder is dat handvat geen nadeel Vai: "The handle is for all kinds of crazy suff" :grin:
Is een coiltap zoiets dat je Hums tot sc kan schakelen? Dat hebben alle Jems ook.
En niet te vergeten de Jem neck, die superplat en breed is (handig voor mensen met grote handen zoals ik) En natuurlijk de DiMarzio Evolutions Kwijl...

lol klink wel als een of andere verkoper

Maar je hebt wel gelijk, die brug is slechter dan de lo-pro
Verder is die gieter op het moment wat overpriced

BTW Check me postcount :grin: :grin: :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2002-10-01 19:38 ]</font>

BLOK182
1 oktober 2002, 19:41
hehe strakke actie!