PDA

View Full Version : Gibson SG Classic



Bobbel
30 november 2005, 23:42
Ey

zoals sommige wel weten heb ik een Gibson SG classic. Ik speel over een Fender Twin Reverb. En nou gebruik ik een Boss DS-1 en een Big Muff (niet tegelijk natuurlijk) en bij beide pedalen klinkt het alsof ik zo in een death metal band kan... terwijl ik bij de bigmuff sustain op zijn laagst heb en de overdrive bij de ds-1 ook.... ik wil dus een distortion als Pete Townshend (zoiets) en niet dat heavy gedoe... wat doe ik verkeert...

Orpheo
30 november 2005, 23:50
ik denk haast t verkeerde pedaal? wellicht kan je een treblebooster gebruiken? probeer dat eens.... ik doe maar een gok...

ieme
30 november 2005, 23:53
en zonder pedaal? check de Xotic pedals eens...

Bobbel
1 december 2005, 00:17
ja, maar ik heb altijd begrepen dat een bigmuff niet zo ruig was... tenminste niet ruig hoefde te zijn, want het is toch te gek voor woorden dat ik met een sg classic en een twin reverb een metal sound krijg... terwijl met mijn strat krijg ik dan wel een mooi bescheiden geluid... ligt het misschien aan die p-90 pickups?

Bobbel
1 december 2005, 00:18
en zonder pedaal? check de Xotic pedals eens...

ooh en zonder pedal klinkt het gewoon mooi clean...

Orpheo
1 december 2005, 00:19
ja, maar ik heb altijd begrepen dat een bigmuff niet zo ruig was... tenminste niet ruig hoefde te zijn, want het is toch te gek voor woorden dat ik met een sg classic en een twin reverb een metal sound krijg... terwijl met mijn strat krijg ik dan wel een mooi bescheiden geluid... ligt het misschien aan die p-90 pickups?

de p90s hebben, en dat weet ik wel bijna zeker, meer output dan je stratpups. ze hebben bijna even veel als een normale humbucker! soms meer dan een normale... dus wellicht is t dat.

d'oh
1 december 2005, 19:54
hmm, ik zou als ik jou was eens kijken naar een vox cooltron britboost
http://www.voxamps.co.uk/products/pedals/cooltron.htm

screamindemon
1 december 2005, 20:26
hmm, ik zou als ik jou was eens kijken naar een vox cooltron britboost
http://www.voxamps.co.uk/products/pedals/cooltron.htm

wow, die big ben overdrive klinkt cool, dingen zullen wel onbetaalbaar zijn...

d'oh
1 december 2005, 20:39
nouja als je een gibson sg classic met p90's kan betalen dan kan zo'n ding er ook wel af dacht ik :-D

nee ze zijn behoorlijk duur dacht ik (200 euro ofzo)

Daniël_san
1 december 2005, 21:27
179 euro bij feedback. Misschien in duitslang goedkoper.....