PDA

View Full Version : Welke American Telecaster zou ik moeten kopen?



Mienmachine
30 november 2005, 22:31
Zijn de standaard American series Telecaster goede gitaren?

Muziek stijlen die ik wil spelen: Rolling Stones, Hendrix en Blues, is de standaard hier een goede start voor?

TX

olaf reijnders
30 november 2005, 22:45
Dan zou ik een '52 reissue nemen. 8-)

Neals
30 november 2005, 23:50
De American Standard is een goede Tele, alleen wat mij betreft niet de heilige graal meer. Zijn genoeg prima alternatieven zoals de Highway, de Mex-Classic en de Lite Ash (ik heb er zelf ook een, en ben er weg van)

Om Rolling Stones op te spelen, gaat PRIMA!
Blues, muddy waters speelde blues dus gaat ook prima.

Maar voor Hendrix schiet een tele wat mij betreft toch ietswat tekort.

olaf reijnders
1 december 2005, 00:05
Voor Hendrix heb je zo'n gammele vintage tremolo van een Strat nodig om de typische geluid te krijgen van Jimi.

FruscianteFan
1 december 2005, 07:52
Voor Hendrix heb je zo'n gammele vintage tremolo van een Strat nodig om de typische geluid te krijgen van Jimi.Belangrijker is dat je geweldige controle hebt over wat je vingers doen...

Raytheman
1 december 2005, 10:06
Er zijn zoveel verschillende telecasters..het is maar net wat je wilt en mooi vindt..
Zelf heb ik gekozen voor de Texas Highway1. Deze heeft alle looks en specs van de reissue '52 maar dan met een 12" radius hals.
Erg fijne gitaar :)

Dweezman
1 december 2005, 10:37
welke tele komt qua neck het dicht bij een strat? (afgezien van de DeLuxe)

Stratman70
1 december 2005, 10:53
Voor Hendrix heb je zo'n gammele vintage tremolo van een Strat nodig om de typische geluid te krijgen van Jimi.
Respect voor de vintage trem.
Ik daag je uit om eens langs te komen met een locking FR trem gitaar en dan doen we op beide gitaren dezelfde handelingen met trem, opdrukken, duikvluchten, wild tremologebruik etc. Eens kijken welke het eerst ontstemt.

Buiten die ene van Ibanez (lo pro edge ofzo?) ken ik geen enkele FR trem die zo stemvast is als de vintagetrem op mijn Tokai! Dat ding is ongelooflijk!

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik nog andere strats met vintagetremolo's heb, die helaas wel snel(ler) ontstemmen.

Maar van die Tokai....man!!!

Mienmachine
1 december 2005, 12:12
Waar kan ik het beste een Fender kopen ivm afstellen ed?