PDA

View Full Version : nieuwe amp:)



skabouter
30 november 2005, 21:08
jeej, een oude Musicman HD130 op de kop getikt! overgekocht van Bluegate :) 130 watt, 4x EL34, transistor preamp, maar heeft wel nog zo`n Phase Invertor (vraag lennart om uitleg). Verder Reverb, Vibrato, 2 channels, 2x2 inputs. zwaar ding, keihard, en heeeel stylish, wat een uiterlijk zeg! 8-)

sounds clean:
HEAVEN!!!!!!! dit komt richting "the Twin"! helemaal geweldig, kraakhelder, twang, belletjes, beetje glazig, met veel treble strak as hell. heel lekker voor funky slagjes, of stevig ska afterbeats!

sounds overdrive:
veel gain, voor zo`n oude bak. geluid is niet top, wel duidelijk te horen dat t transistor drive is (wat bij clean niet uitmaakt, die is WEL mooi). deze klinkt wel beetje solidstate achtig. maar wel redelijk wat gain voor zo`n ouwe bak, en met een booster ervoor helemaal. best ok geluid! en ik merk dat als je hem goed openzet, dat je ook eindbuizenoversturing krijgt, wat toch wel wat beter is. op laag volume klinkt t beetje zwak en fizzig. maar op hoog volume kickt er ineens van alles in. veel ballen, grommende gain, dan is het ineens net buizensound. ik neem maar aan dat dit komt door het oversturen van de EL34`s.
maar op hoog volume, met preamp op 10, en boostertje ervoor kan hij echt KEIHARD scheuren, speel je makkelijk zware metal mee!!! heerlijke punk sound ook!

paar mankementjes zijn de potmeters die kraken en soms geen contact maken (maargoed, ff sprayen en cleanen), en bluegate zei dat de eindbuizen aan vervanging toe waren. dit merk ik nog niet echt, ze lijken het wel goed te doen..........maargoed, dat ding kan in zn geheel wel een opknapbeurtje gebruiken. moet ik maar es gaan doen.

maar is superleuke aankoop, pracht-amp :) jeej 8-)

vreemd genoeg kan ik geen foto online vinden van het model dat ik nu heb, maar hij ziet er bijna tzelfde uit als deze! gaat ff om het algehele id dan, details kloppen niet:


http://www.brettallenstudiorental.com/Amps/121601pics/MusicManHD120_16.jpg