PDA

View Full Version : NOS Marshall Guv'nor?



Jeanken
30 november 2005, 19:03
Ik kan in een winkeltje in de buurt een nieuwe Marshall Guv'nor kopen voor 94EUR, de eerste versie.
Ik vind hem echt wel lekker klinken en dat is totaal niet overdreven veel geld voor een deftige overdrive, maar is het wel een beetje een goeie prijs? Hij heeft hem gewoon nog staan van toen ze nieuw waren en stak ergens in een hoekje in een kast, zag per ongeluk de zijkant van het doosje achter zijn toonbank toen we naar een tremeloveer zochten in zijn oude rommel :D
Hij heeft omgerekend naar euros gewoon, misschien is hij wel meer waard, geen idee, misschien is hij gedaald..
Ik heb ook gelezen dat er een koreaanse en engelse versie is, hoe zie je het verschil?

phx
1 december 2005, 08:41
Sticker: made in ...

Als het de engelse is, zou ik hem kopen! Wel eerst ff luisteren of het jouw ding is natuurlijk (mits je gas hebt :wink: )

Speeddemon
1 december 2005, 11:24
beetje prijzig. Overigens was ie nieuw 149 D-Mark, dus dat zou in Euro's 74,50 zijn.

Hoe ik dat weet? Ik heb een Engelse, met doosje (overigens 2e hands voor 60 gekocht).

Gangbare prijs ligt rond de 60-85. Als ie echt NOS is, zou ik 'm kopen en verkopen aan een verzamelaar en zelf voor minder een 2e handse kopen.

Jeanken
1 december 2005, 14:02
Hij is echt NOS, staat in een gitaarwinkel op een km van mijn deur en ik ken de gast wel, plus, hij zit nog in de fucking plastic, nog nooit getest dus ook..
Je vindt hem prijzig maar je zou me aanraden hem te kopen en aan een verzamelaar te verkopen? En hoeveel zou ik dan kunnen vragen?
Ik heb al op een andere gespeeld, weet niet of die Engeland of Korea was, maar was wel lekker, alleen, heb ze nog niet gezien hier tweedehands.

Speeddemon
1 december 2005, 19:50
Hij is echt NOS, staat in een gitaarwinkel op een km van mijn deur en ik ken de gast wel, plus, hij zit nog in de fucking plastic, nog nooit getest dus ook..
Je vindt hem prijzig maar je zou me aanraden hem te kopen en aan een verzamelaar te verkopen? En hoeveel zou ik dan kunnen vragen?
Ik heb al op een andere gespeeld, weet niet of die Engeland of Korea was, maar was wel lekker, alleen, heb ze nog niet gezien hier tweedehands.
Ik vind 'm prijzig, aangezien je er zo 1 van Ebay plukt voor soms wel 40-50 euro.

Maar voor een verzamelaar, zou je 'm makkelijk kunnen slijten voor 125. Het komt niet vaak voor dat dit pedaal compleet met doos, in plastic enzo is. En ik vind 't verder 1 van de lekkerste distortions die ik ken. Hij zou alleen iets meer laag kunnen gebruiken.

Het verschil tussen de Koreaanse (heb er 2 gehad) en de UK versie is miniem... Koreaanse is iets helderder (of scheller, hoe je 't wil zien) en de UK heeft een iets rijker (buis-achtiger) mid-gebied. Maar hij ruist ook ietsje meer.

Ben in de gelukkige positie geweest er 2 LETTERLIJK naast elkaar te kunnen testen.

ketja
3 december 2005, 20:42
Gelukkig komt Speeddemon met verlossende woorden en ontstaat er niet weer een mythe over een "beter" klinkend pedaaltje.

Jeanken
4 december 2005, 15:01
Alvast bedankt, ik ga eens zien, probleem is, koop ik hem moet ik voor die paar euro winst, die ik misschien nooit maak als ik niemand vind die hem wil tegen die prijs, bijna 100EUR vastzetten die ik wel kan gebruiken voor andere dingen momenteel, langs de andere kant kan ik hem wel lekker uitgebreid testen, thuis weliswaar want als ik hem nieuw wil verkopen kan hij best nieuw blijven.. Dan kan ik ook even snel een schema'tje tekenen als ik hem niet snel vind tweedehands en bouw ik me een kopietje, kan ik eventueel nog wat mods aanbrengen voor dat verloren laag waar jij over spreekt of kijken wat er aan die ruis gedaan kan worden..
Hmmm.. Of heeft iemand hier een correct schema?

Punt
4 december 2005, 15:14
Ik heb pas twee gebruikte oude Marshall Bluesbreaker pedalen gekocht voor zo'n 50 euro per stuk (zijn denk ik vergelijkbaar met de guv'nor kwa prijs en verzamelwaarde). Twee omdat ik het zo'n gaaf ding vind dat ik een backup heb. Ik zou nooit 100 euro betalen voor een NOS maar ik ben ook geen verzamelaar.
Ik weet niet of er wel verzamelaars zijn voor dat spul, is mogelijk niet vintage genoeg...

Succes!

Edit: een vriend heeft de BB nagebouwd, maar die klonk toch niet zo goed als de orginele. Zal wel iets met onderdelen te maken hebben die niet exact gelijk zijn..

Jeanken
4 december 2005, 15:19
Welja, daar heb ik ook zo mijn twijfels over, kan ik hier 10 maand blijven zitten met dat pedaal en mag ik er niet teveel aankomen om hem NOS te houden of ik kan het al helemaal vergeten.
Voor een vierde van de prijs bouw ik er zelf gewoon eentje en face it, heb ik er nog meer pret aan door te klooien met allerlei variaties :D
Denk dat ik toch maar gewoon een schema'tje zoek.
Toch bedankt voor de raad, en nogmaals, als je een deftig schema weet, laat maar horen!

Speeddemon
4 december 2005, 15:30
Voilą!

http://www.generalguitargadgets.com/index.php?option=content&task=view&id=50&Itemid=89

Jeanken
4 december 2005, 15:38
Tsjah, die kende ik al maar heb nog nooit iets van hen in elkaar gebokst, een beetje betrouwbaar?

Antal
5 december 2005, 14:44
Tsjah, die kende ik al maar heb nog nooit iets van hen in elkaar gebokst, een beetje betrouwbaar?

Bij GGG kun je er wel redelijk van uitgaan dat het klopt.