PDA

View Full Version : Stalen Picks?



AlterEgo
30 november 2005, 18:40
Gegroet,

Ik kwam zojuist een site tegen waar men stalen picks verkoopt. Wat voor effect hebben deze op je geluid? En vermoord je je snaren hiermee of valt dat wel mee?

http://www.colorsound.co.uk/product_range.asp?typeID=50&catID=16

robert-gitarist
30 november 2005, 19:04
Ik heb geen idee...
maar vind ze er wel cool uit zien :D

BassAgent
30 november 2005, 19:15
Solid Silver? :lol:
Ziet er pimp uit, maar lijkt me klote spelen omdat ze voor geen millimeter meegeven tijdens het spelen...

Stratman70
30 november 2005, 19:32
k heb er één en vind het maar niks qua spel. Qua klank krijg je eerder zo'n "tjiep" geluidje bij de aanslag. Je moet er van houden. Brian May gebruikt als plectrum een oude penny coin.

Iron Maiden
30 november 2005, 19:40
De bassist van the damned speelt ook met stalen plectrums

Snuiter
30 november 2005, 19:56
Straks relicen ze 'm ook nog voor je, dan ziet ie er 'nog gaver' uit.

bert k
30 november 2005, 20:02
Is geen staal. Is zilver. Als je van harde plectrums houd, is het mss wel wat. Ik heb zelf een stenen plectrum. Mooie klank, maar te dik.

schizo910
30 november 2005, 20:09
Ik had een vriendinnetje dat edelsmit was, ze maakte een zilveren plectrum voor me, speelde op zich niet verkeerd maar ze had haar naam erin gegraveerd en toen ging het uit... tsja...

Nu heb ik een plectrum met zo'n metalen punt maar dat speelt voor geen meter...

grayfink
30 november 2005, 20:21
Ik gebruik een baksteen als plectrum. Soms best lastig als je door het bovenblad van een akoestische gitaar slaat.

Herman
30 november 2005, 20:37
OMG :o
€30,- voor 1 plectrum?????????

robert-gitarist
30 november 2005, 20:39
OMG :o
€30,- voor 1 plectrum?????????

Engelse pond ;)

Dirk W
30 november 2005, 20:45
Ik heb er zelf eentje gemaakt. Gewoon om eens te proberen. Het heeft niet mega veel invloed op je klank (wel iets, het klinkt scheller). Je moet er wel rekening mee houden dat hij niet mee gaat geven (ik vond heavy plectrums te zacht en ze slijten te snel). Je moet dus de plectrum zelf heel losjes vasthouden zodat je vingers meegeven.
Ik vind het wel lekker spelen, er zullen er veel zijn die vinden van niet
Dirk

gloria
30 november 2005, 20:51
beschadigen die eigenlijk de snaar niet een beetje? Ik speel vaak met een euro ofzo, is er toch iets waardevols aan men gitaarspel (lees: ik ben al mijn plectrums kwijt en heb geen zin er nieuwe te kopen)

Noid
30 november 2005, 22:32
Ik heb er zelf eentje gemaakt. Gewoon om eens te proberen. Het heeft niet mega veel invloed op je klank (wel iets, het klinkt scheller). Je moet er wel rekening mee houden dat hij niet mee gaat geven (ik vond heavy plectrums te zacht en ze slijten te snel). Je moet dus de plectrum zelf heel losjes vasthouden zodat je vingers meegeven.
Ik vind het wel lekker spelen, er zullen er veel zijn die vinden van niet
Dirk

Ik heb ooit eens een metalen plectrum gekocht (ik zal hem vast nog wel ergens hebben). Dat leek me echt "the bomb", maar ik vond het 13 keer niks. Zoals Dirk hierboven beschrijft klopt het helemaal: schel geluid, met een scherp attack van de plectrum, maar vooral ook een plectrum die echt helemaal niets meegeeft. Paste totaal niet bij mijn aanslag en techniek.

Toch zijn mensen die mooie dingen kunnen doen met een ijzeren plectrum: Brian May's penny is hierboven al genoemd en ook Arjen Lucassen (Vengeance zie : http://www.popinstituut.nl/biografie/vengeance.425.html) speelde ook altijd met munten, ik dacht stuivers.

Noid
30 november 2005, 22:32
Ik heb er zelf eentje gemaakt. Gewoon om eens te proberen. Het heeft niet mega veel invloed op je klank (wel iets, het klinkt scheller). Je moet er wel rekening mee houden dat hij niet mee gaat geven (ik vond heavy plectrums te zacht en ze slijten te snel). Je moet dus de plectrum zelf heel losjes vasthouden zodat je vingers meegeven.
Ik vind het wel lekker spelen, er zullen er veel zijn die vinden van niet
Dirk

Ik heb ooit eens een metalen plectrum gekocht (ik zal hem vast nog wel ergens hebben). Dat leek me echt "the bomb", maar ik vond het 13 keer niks. Zoals Dirk hierboven beschrijft klopt het helemaal: schel geluid, met een scherp attack van de plectrum, maar vooral ook een plectrum die echt helemaal niets meegeeft. Paste totaal niet bij mijn aanslag en techniek.

Toch zijn mensen die mooie dingen kunnen doen met een ijzeren plectrum: Brian May's penny is hierboven al genoemd en ook Arjen Lucassen (Vengeance zie : http://www.popinstituut.nl/biografie/vengeance.425.html) speelde ook altijd met munten, ik dacht stuivers.

amon
30 november 2005, 23:05
Wel de mooiste/leukste winkel die ik ooit gezien heb.... :D

bass blom
1 december 2005, 09:40
ik heb heel vroegah een tijd lang met een stuiver gespeeld..
ja echt :D
ik kreeg wel een groene vinger en duim maar toen zei de drummer geef m maar ff mee en toen kreeg ik m terug met een klein gaatje er in en was ie verguld.
heel vet en gemeen geluid maakte ik er mee :D

Antoon
1 december 2005, 15:19
Ik ben er al een tijdje op overgestapt. Ik gebruik RVS duimplectrums, zelf gemaakt uit een ikea messenset. Eerst uitgeslepen en toen glad gepolijst met precies de juiste punt erop. Dat maakt heel veel uit in speelgemak. De oude celluloid duimplectrums sleten me te snel (soms al na 1 liedje onbruikbaar). RVS is wel harder dan de snaren: de snaren gaan er eerder aan, met name de D-snaar. Plectrum slijt nooit en blijft precies dezelfde punt en dus 'feel' houden. Met een al te stug plectrum kun je bijna geen slagjes spelen maar dat doe ik toch met mijn vingers.

SDMF_Lispel
1 december 2005, 18:07
u legt een munt op op de spoor rails , wacht op de trein nadat de trein erover heeft gereden beetje bij slijpen :-D

Dirk W
1 december 2005, 19:17
Ik vind het met lagjes ook nog makkelijk te doen. Dan moet je de plectrum wat losser (en wat schuiner) houden.
Dirk

Stitch
1 december 2005, 20:01
http://www.davapick.com/ --> metalen punt