PDA

View Full Version : Beste delaypedaal?



Angel
30 november 2005, 16:56
Welke is nu eigenlijk een heel erg goede delaypedaal als je niet echt moet kijken naar de prijs en hij moet voldoen aan 2 voorwaarden: true-bypass en tapfunctie?

robzilla
30 november 2005, 17:26
Welke is nu eigenlijk een heel erg goede delaypedaal als je niet echt moet kijken naar de prijs en hij moet voldoen aan 2 voorwaarden: true-bypass en tapfunctie?


diamond memory lane, trex replica

BramVersteeg
30 november 2005, 18:27
Welke is nu eigenlijk een heel erg goede delaypedaal als je niet echt moet kijken naar de prijs en hij moet voldoen aan 2 voorwaarden: true-bypass en tapfunctie?


diamond memory lane, trex replica

Replica is heel helder en de Diamond is veel donkerder. Ik vind het prachtig maar niet bruikbaar genoeg voor de prijs (IMO). Zelf gebruik ik een MemoryMan Deluxe en een Replica wat een geweldige combi is.

Antal
30 november 2005, 18:29
hij moet voldoen aan 2 voorwaarden: true-bypass

Waarom in hemelsnaam? Een delay lijkt me nou juist een pedaal wat je niet TB wil hebben, omdat de delay anders zo lelijk afgekapt wordt als je hem uitzet.

robert-gitarist
30 november 2005, 18:33
hij moet voldoen aan 2 voorwaarden: true-bypass

Waarom in hemelsnaam? Een delay lijkt me nou juist een pedaal wat je niet TB wil hebben, omdat de delay anders zo lelijk afgekapt wordt als je hem uitzet.

+1

Ik vind trouwens de Boss Delay;s wel vetjes.
Heb zelf net de DD-6 en die is onwijs vet..stereo in en outputs,2 kleuren ledje,tap tempo ingebouwd,warp delay reverse...wat niet...echt gaaf ding.
Zelf wil ik nog de DD-3 of als ik hem ooit nog vind de DD-2 erbij hebben...klinken namelijk ook erg vet..

Lucluc
30 november 2005, 18:52
DLS Echotap?

Mitch
30 november 2005, 19:36
Geloof dat alle mogelijkheden nu wel zijn opgesomd inderdaad. Maar als je je delay in de loop gaat plaatsen is die true bypass niet zo 'nodig' ?

Trouwens, de Memory Lane heeft wel wat toonregeling. Hoeft echt niet donker te klinken als je dat niet wil.

Bl44t44p
30 november 2005, 19:47
Line6 DL4?

Dirk_Hendrik
30 november 2005, 20:38
true-bypass

Want?
De aanname dat TB altijd beter is is zeer betwijfelenswaardig. Daar is in de afgelopen maanden genoeg over geleuterd op dit forum.

nielsduursma
30 november 2005, 21:31
digitech digi-delay.

ik heb m ook, ik zou niet eens weten of ie true bypass is. hij klinkt goed, en zuigt niet veel toon :D

dano
30 november 2005, 21:49
trex replica!


wat zoek je digitaal of analoog, memory man is ook zeer goed (heb ik) maar heeft geen tapfunctie. Dusss heb je ngo meer eisen? En anders de gevleugelde uitspraak:

"ga uitproberen in de winkel en kies wat je het mooist vindt klinken"

robert-gitarist
30 november 2005, 21:57
digitech digi-delay.

ik heb m ook, ik zou niet eens weten of ie true bypass is. hij klinkt goed, en zuigt niet veel toon :D

die staat ook nog keer op mijn verlanglijstje...die klinken inderdaad erg goed :)

ijff
30 november 2005, 22:06
Line 6 Echo Park.
Heb hem zelf op 100% wet in een parallele FX-loop staan, en dan klinkt 'ie prima.

edit: is uiteraard niet TB.. maar dat maakt bij parallele FX-loop m.i. al helemaal niet meer uit.

Jeee
30 november 2005, 22:11
Als je $675 te veel hebt: Toneczar Echoczar ...

--> http://www.toneczareffects.com/lg-pedals-echocz.htm

Don Olivier
30 november 2005, 23:01
Korg SDD 3000? Geen tap functie maar briljante sound!

phx
1 december 2005, 08:39
Boss dd-5, staat al jaren op mijn board (nadat ik mijn dd3 heb verkocht, ivm dd5 echoohohooot nog wel door als je hem uittrapt, dd3 niet). Met tapfunctie, maar helaas niet TB

duckman
1 december 2005, 10:23
tsja, ik vind de delay in de yamaha magicstomp errug goed.
Ik weet het het is geen delay pur sang, maar damn.

Nadeel is de interface, die is ruk.
Voordeel is de klank :D

Hij heeft mijn echopark van mijn pedalboard vervangen...

mazzel,
Arjan

john.3001
1 december 2005, 15:26
digitech digi-delay.

ik heb m ook, ik zou niet eens weten of ie true bypass is. hij klinkt goed, en zuigt niet veel toon :D

+1 een betaalbare optie (heb m zelf ook), maar betwijfel of dit de beste delay is die er bestaat (is trouwens niet tb)

Braindead
1 december 2005, 19:41
digitech digi-delay.

ik heb m ook, ik zou niet eens weten of ie true bypass is. hij klinkt goed, en zuigt niet veel toon :D

Die digidelay bevalt mij ook goed. Je moet hem alleen niet op batterijen draaien want dan mag je wel duracel met je achternaam heten....

vinni
1 december 2005, 21:23
Deze dan maar?

http://www.toneczareffects.com/images/pic-05echocz01-lg.jpg

Vinni

vinni
1 december 2005, 21:23
Oeps...is al genoemd! :-D


Nou....dan maar drie (zie topic Ieme)

Vinni

Mitch
2 december 2005, 22:03
Opvallend, dit soort topics waarvan de topicstarter gewoon niets meer van zich laat horen :-?

Ritch
3 december 2005, 13:17
Lexicon MPX of LPX!!! Erg goeie delay+reverb voor een zacht prijsje! (Chorus is ook erg oke)

Vampire
3 december 2005, 13:19
Opvallend, dit soort topics waarvan de topicstarter gewoon niets meer van zich laat horen :-?

Vervelend is dat...

Gelukkig leer ik er ook nog wat van :)

Angel
3 december 2005, 13:30
Opvallend, dit soort topics waarvan de topicstarter gewoon niets meer van zich laat horen :-?

Vervelend is dat...

Gelukkig leer ik er ook nog wat van :)

Niet echt, vind het heel erg leerrijk om te lezen welke meningen vele mensen hebben en terecht.

Ik ben gisteren een aantal delays gaan testen en vond de "echo park" toch de meest aangename en betaalbare. De replica vond ik heel goed, maar gezien zijn mogelijkheiden vond ik de prijs toch niet echt aanvaardbaar, dan zou ik gaan voor de DL4 van line6.

Tristan
5 maart 2006, 13:40
Hebben jullie die Vintage Delay van TC Electronics al geprobeerd?
Dat is toch wel een digitale delay? Ik zoek zelf eigenlijk een analoge delay met tap tempo en/of tempo via een expressiepedaal.

Speeddemon
5 maart 2006, 14:47
Hebben jullie die Vintage Delay van TC Electronics al geprobeerd?
Dat is toch wel een digitale delay? Ik zoek zelf eigenlijk een analoge delay met tap tempo en/of tempo via een expressiepedaal.
Dat schijnt dus een re-batched T-Rex Replica te zijn.

Zelfde guts, ander kastje.

Tristan
5 maart 2006, 15:21
Dat had ik inmiddels ook al begrepen. Niet echt interessant dus...
Veel te weinig features voor veel te veel geld, bovendien ook nog eens digitaal, geef mij dan maar de Memory Lane of iets dergelijks.

vinni
16 maart 2006, 13:33
Zijn die Memories eigenlijk te koop in NL?


Groet,
Vinni

Speeddemon
16 maart 2006, 14:28
Zijn die Memories eigenlijk te koop in NL?


Groet,
Vinni
www.gvees.nl 8-)

Tristan
16 maart 2006, 23:26
Ja, ik wil er binnenkort ook eens langsgaan...

fullorder
19 maart 2006, 13:03
Roland Space Echo, ook een mooi 'delaypedaal' ;)

kuch kuch...*onderschrift*...kuch kuch!

Smoky
19 maart 2006, 15:57
Roland Space Echo, ook een mooi 'delaypedaal' ;)

kuch kuch...*onderschrift*...kuch kuch!

Zijn reserve-tapes eigenlijk makkelijk vindbaar? Of kun je die ook zelf samen knutselen?

Tristan
19 maart 2006, 16:38
Roland Space Echo, ook een mooi 'delaypedaal' ;)

kuch kuch...*onderschrift*...kuch kuch!

Oh, vet! Wat wil je er ongeveer voor hebben en kan je daarvoor nog tapes krijgen?

patricia
19 maart 2006, 16:49
lexicon mpx1!!!

prachtige delay`s!!!!

vinni
19 maart 2006, 18:18
lexicon mpx1!!!

prachtige delay`s!!!!

Zal best wel (heb ook even de MPX1 gehad en ook een Space echo)....

Maarru....de Diamond Memory Lane is toch iets heel anders.
Als ik er twee had (vast in mn rack en verschillend afgesteld) denk ik niet
dat ik ooit nog iets anders voor delay zou moeten hebben.
Heb de geluidsfragmenten gehoord van de DML (oke....is slechts een indicatie) maar poeh!.....die modulated delays mogen er zijn!

Is dat ding eigenlijk wel eens langs geweest op een pedalendag?

Vinni

the feable
19 maart 2006, 20:39
MAXON AD 999 !!!!!!!!! zo geweldig mooie delay!

vinni
19 maart 2006, 22:25
Dat zal wel....

Maar het is geen DML.....

Denk toch dat het "the best" is.

Vinni

fullorder
19 maart 2006, 23:52
Oh, vet! Wat wil je er ongeveer voor hebben en kan je daarvoor nog tapes krijgen?

ja hoor, die kan je nog krijgen en zijn ook te maken van oude cassette-tapes. maar ik heb er sowieso nog een verse tape bij en degene die er nu op zit gaat voorlopig nog wel even mee.
maar als je interesse hebt moet je maar even mailen (zie ad.), niet zo netjes om onderhandelingen op het forum voort te zetten. ;)

Lucluc
20 maart 2006, 10:45
...DML...

Dat is een type delay van Ibanez, de modulatie delay. Dacht even dat je het daaar over had. Prima ding trouwens.


...de Diamond Memory Lane...Is dat ding eigenlijk wel eens langs geweest op een pedalendag?

Ja, de laatste keer had Gvees hem bij zich. Prima ding. Vergelijkbaar met de Memory Man, maar dan met iets meer mogelijkheden. Bedenk wel dat de Memory Man de helft van het geld is.

Mitch
20 maart 2006, 11:04
Hé hé ! De term DML is nog altijd voorbehouden aan de Ibanez DML hè :mad:
Waarvan binnenkort overigens binnenkort clips. Ik heb dit weekend geëxperimenteerd met opnemen en er zit al wel wat bruikbaars tussen, dus nog even geduld en dan ga ik met enige regelmaat clips online gooien. :)

Dirk_Hendrik
20 maart 2006, 13:12
Hé hé ! De term DML is nog altijd voorbehouden aan de Ibanez DML hè :mad:

+ nog 1.

Ik ben dus al de derde die automatisch aan een Ibanez DML:
http://www.dirk-hendrik.com/images/dml.jpg
denkt.

vinni
20 maart 2006, 22:13
Ok ok.....niet schieten!

DiMeLa dan?.....hmmmm.....doet me denken aan een gitarist....:???:

Vinni

Tristan
21 maart 2006, 00:33
Je bedoeld Aldi Meola? :)
Je kan hem ook de MemLa noemen. :)
Je hebt natuurlijk ook nog de ToneCzar EchoCzar en de DLS Echotap, dat zijn beide ook analoge tapdelays.
Hiwatt maakt tegenwoordig ook een nieuwe Tape Echo.
Ik ben op zoek naar de beste delay / tape echo die je voor een amp kan zetten zonder dat je toon naar de kloten gaat, dus dan denk ik gauw wel aan een analoge delay of een tape echo, want anders zit je dus met die AD/DA converters en dat klinkt niet (voor je amp) naar mijn mening.

Lucluc
21 maart 2006, 13:55
...de ToneCzar EchoCzar en de DLS Echotap, dat zijn beide ook analoge tapdelays.

DLS maakt geen analoge delay.

EH Memory Man is echt een prima delay die je voor je versterker kan zetten.

wimmeltje
6 juli 2006, 18:10
Boss dd-5, staat al jaren op mijn board (nadat ik mijn dd3 heb verkocht, ivm dd5 echoohohooot nog wel door als je hem uittrapt, dd3 niet). Met tapfunctie, maar helaas niet TB


echoohohooot de DD-6 ook door als je hem uittrapt??

Punt
6 juli 2006, 19:10
Ik heb de Diamond Memory Lane nou een week of twee en het is wat mij betreft een echte topper. Heel natuurlijke en een mooi modulatie effect als extra. Klinkt heel professioneel.

bluegate
6 juli 2006, 21:29
Zo is het maar net!

Ben er ook zeer tevreden over mijn DML :seriousf: (nee, niet de Ibanez...)

nielsduursma
6 juli 2006, 21:33
iemand ervaring met de "reel echo" van danelectro, ik heb al de springking en dat karakter van het pedaal bevalt me echt goed, maar die delay is nergens in nederland uit te proberen. ik kan natuurlijk de gok wagen voor 100 euro, maar toch. het lijkt mij namelijk echt een mooie (veelzeidige) delay. met S.O.S.!

Aimé
6 juli 2006, 21:47
Heb van eergisteren de DD-20 binnen, met één woord: zalig. Al moet ik nog véél leren, het is mijn eerste 'echte' modulatiepedaal

Joey Handsome
6 juli 2006, 22:25
iemand ervaring met de "reel echo" van danelectro, ik heb al de springking en dat karakter van het pedaal bevalt me echt goed, maar die delay is nergens in nederland uit te proberen. ik kan natuurlijk de gok wagen voor 100 euro, maar toch. het lijkt mij namelijk echt een mooie (veelzeidige) delay. met S.O.S.!

Heb hem gehad en ik zou zeggen niet kopen. De klank is nogal metalig en flets. Het leuke van het ding is dat je hem kunt laten loopen, zodat je over een klein stukje akkoorden kunt meespelen. Na een paar min. loopt het echter spaak en begint er een hik in te geraken. Er zit ook een soort chorus op, wel ok, maar niet om te juicen. Je kunt ook tussen solid state/tube kiezen, dwz tussen normaal en een eq in V shape geluid. Er kunnen ook batterijen in die na 1 uur leeg zijn, aangezien delays stroom vreters zijn. Ik heb hem verkocht, doe mij maar een Deluxe Memoryman.

vinni
6 juli 2006, 23:16
Heb onlangs de hele serie van Marshall getest.
Meeste was maar zo-zo....

Maar de Echohead stak er met kop en schouders boven uit!

Zou je eens moeten proberen.
Met name de tape- en analogmode klinken erg lekker.

Groet,
Vinni

ruezzz
6 juli 2006, 23:44
Ben inmiddels een behoorlijke delaykenner geworden.
Ik denk dat de vraag 'wil ik een analoge of digitale delay?' niet een kwestie is van wat is mooier of beter, maar meer van 'wat voor sound zoek ik?'.
Ik heb ook steeds meer het gevoel dat eisen als 'true bypass' sterk overgewaardeerd worden.
Voor mij is inmiddels functionaliteit en 'hoe vind ik het klinken?' belangrijker. Duurde bij mij ook even voor ik daar achter was....;)

De delays die ik momenteel in mijn bezit heb (en die ik ook allemaal regelmatig live gebruik):

- Korg SDD-3000 (rack)
Een van de eerste digitale delays met theoretisch gezien ruk AD/DA-convertors, apparaat is meen ik 12 of 18 bit terwijl de huidige delays 24 bit zijn. Het ding zou dus - theoretisch gezien - je geluid en tone helemaal naar de mallemoer moeten helpen, maar het tegendeel is waar: het klinkt warm en geeft een prachtig boostrandje op bijvoorbeeld (VOOR!) een VOX-amp.
Nadeel: geen midi, maar wel 10 presets.

- TC-2290 (rack)
Digitale delay die meer dan 20 jaar ongewijzigd in productie is geweest bij TC-Electronics. Sound is zeer transparant, tast mijns inziens je tone niet aan en is zeer uitgebreid te programmeren. Prachtige modulatie-delays.
(heb em VOOR! de VOX)

- EHX Memory Man Deluxe (pedaal)
Warme analoge delay, met mooie edoch lastig te controleren modulatie effecten. Delay klinkt wat donkerder dan de digitale broers en heeft zodoende een totaal ander karakter. Nadeel: geen presets te maken, geen tap.

- Boss DD-20 Gigadelay (pedaal)
Beste features van diverse delays verenigd in een pedaal, betaalbaar multifunctioneel pedaal. Prima modulatie-delays en handige tapfunctie.
Wat minder warm en dik dan een analoge delay. Ik hoor geen merkbare tonesuck. Mijn opinie: beste waar voor je geld wat betreft delaypedalen.

----------------------------------------------------------------------------------

- Alternatief: (ik ken em niet - hoewel ik de Tonecore Versie Echopark binnen 5 minuten helemaal naar de kloten heb geholpen...)
Line 6 DL-4

- Verdere delays die mij op zich wel interessant lijken als upgrade voor de EHX MMD: ToneCzar EchoCzar en Diamond Memory Lane

- T-Rex Replica moet ook OK zijn - nooit mee gespeeld
(Ik mis daarop de modulatie-functie)

peter_heijnen
7 juli 2006, 00:09
Ik ben op zoek naar de beste delay / tape echo die je voor een amp kan zetten zonder dat je toon naar de kloten gaat, dus dan denk ik gauw wel aan een analoge delay of een tape echo, want anders zit je dus met die AD/DA converters en dat klinkt niet (voor je amp) naar mijn mening.


De nieuwe Jacques Prisoner analoge modulatiedelay met max 300 ms voor om en nabij de 200 euro.
Volgens hun site is vooral gekeken naar de sound van zowel je delay als ook je droge signaal. Verder noemt Jacques oa een dynacord analoge studiodelay die als klankvoorbeeld is gebruikt. Ik heb die delay 20 jaar geleden wel eens mogen gebruiken en heb dat ding nog steeds in mijn herinnering als de allermooiste die ik ooit gehoord heb.

http://www.ts808.com/

ruezzz
7 juli 2006, 00:20
max. 300 ms lijkt me toch echt niet handig...

paulusdeBKB
7 juli 2006, 08:10
Ik mis in deze discussie wel de UD-Stomp, een multi-tap modulatiedelaypedaal van yamaha. Dat is een kast ter grootte van de DG-stomp met vier footswitches, in blauw.

ruezzz
7 juli 2006, 08:33
Nog even over die 300 ms

Bij 120 BPM zijn de volgende 'voor de handliggende' delaytijden:

kwartnoot: 500 ms
'dotted 8th': 375 ms
achste noot: 250 ms
16e: 125 ms

Bij 90 BPM heb je de volgende delaytijden:

kwartnoot: 666 ms
'dotted 8th': 500 ms
achste noot: 333 ms
16e: 166 ms

Gitaargek
7 juli 2006, 08:45
Ik heb de Digitech Digidelay.

http://www.instrumentguide.com/guitar%20effects%20pedals/digitech/digidelay%20x-series/big.jpg

Echt een goed pedaaltje.

peter_heijnen
7 juli 2006, 09:59
Nog even over die 300 ms

Bij 120 BPM zijn de volgende 'voor de handliggende' delaytijden:

kwartnoot: 500 ms
'dotted 8th': 375 ms
achste noot: 250 ms
16e: 125 ms

Bij 90 BPM heb je de volgende delaytijden:

kwartnoot: 666 ms
'dotted 8th': 500 ms
achste noot: 333 ms
16e: 166 ms

Ja, daar moet je zo'n jacques delay zeker ook niet voor kopen, maar ik zoek ook een delay voor echte ruimte en diepte, sound dus. Die lage delaytijd maakt een tapfunctie op het pedaal ook overbodig, en eigenlijk heb ik die op het podium ook niet echt nodig. Daarnaast is de Prisoner lekker klein en gaat ie gewoon op 9 volt. Geen gedoe dus met extra 12, 18 of zelfs 24 volt voedingen. Gewoon de daisychain vanuit die ene 9v voeding erop en gaan.

Helaas kun je die Jacques pedalen nergens in Nederland even proberen, maar sinds kort ben ik wel de gelukkige bezitter van een geweldige Jacques Meistersinger chorus en zal afgaande op de kwaliteit van dat pedaal en op basis van wat soundsamples van Jacques die Prisoner binnenkort gewoon blind bestellen.
Mijn huidige delaypedaal dat 800 ms kan vertragen mag dan in de verkoop. Wel hou ik mijn Lexicon G2 en intellifex even achter de hand.....

martinuz
7 juli 2006, 11:27
mijn droom delay-pedaal, voorlopig nog net ietsje te duur voor mij:
http://www.moogmusic.com/detail.php?main_product_id=39

http://www.moogmusic.com/product_images/MF-104Z_Right(100dpi).jpg

aart steekelenburg
7 juli 2006, 23:09
mijn droom delay-pedaal, voorlopig nog net ietsje te duur voor mij:
http://www.moogmusic.com/detail.php?main_product_id=39

http://www.moogmusic.com/product_images/MF-104Z_Right(100dpi).jpg

Daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar....

voorlopig ben ik de trotse bezitter van de volgende delaypedalen:

electro harmonix memory man deluxe> klassieker, doet zijn ding erg goed, ik heb er twee. Een uit de 70's en een nieuwe.. de oude klinkt beter maar gebruik ik alleen nog maar in de studio.

electro harmonix stereo memoryman> Leuk pedaal maar de repeat (feedback) is voor mij tekort daarom ook niet meer in mijn live setup.

ibanez dl10> mijn eerste delaypedaaltje en nog steeds een van mijn favorieten

ibanez ddl 20> uit dezelfde serie als de dl 10 en net aangeschaft, bevalt heel erg goed en heeft heel veel mogelijkheden mooie klank net als de dl10, het wordt echt een mooie zee van geluid als je de repeat open gooit. Zoiezo veel beter dan bijvoorbeeld een boss dd6 dan wel dd5

carl martin red repeat> leuk pedaal voor weinig geld maar wat ie doet doet de memoryman deluxe beter.. zit dus ook niet meer in mijn setup.. daar is de bassist van mijn band erg blij mee want die gebruikt hem nu met veel plezier

Line 6 dl4> heel veelzijdig maar klinkt niet zo goed als mijn ibanezjes en memorymans.

line 6 echopark> duidelijk de minste van het stel die trail on/off is wel handig maar hij vliegt er nu uit aangezien ik hem vrij waardeloos vind klinken..
zoek als vervanging iets dat een goede reverse delay heeft die door blijft gaan als je het pedaal uittrapt, dus mocht iemand suggesties hebben.. en nee ik ga de bypass van mijn line 6 niet veranderen;)

Swan
7 juli 2006, 23:39
werken die trails van de Line6 Echopark goed? dus stel ik speel n zware riff met distortion en wil een mooi overgang maken naar n clean stuk, kan ik dan dit doen;
(echopark met veel repeat)
distorted akkoord aanhouden, echopark aantrappen, distortion uittrappen, echopark uittrappen... zouden dan die trails nog voor n mooi uitdovend effect van het distorted akkoord zorgen onder de cleane gitaar?

aart steekelenburg
7 juli 2006, 23:46
jazeker... dat doet ie wel goed.... zo gebruikte ik hem ook ;) alleen vind ik de delaygeluiden niet erg overtuigend en is het vrij vervelend dat ie gaat brommen zodra je hem geen eigen aparte voeding geeft.

Swan
7 juli 2006, 23:51
dat is mooi van die trails..
ik gebruik nu een Ibanez DE7 en ben wel tevreden over de sound (in echo modus) hoe denk je dat de sound verhoudt tussen de Ibanez en de line6?
hoe is de oscillatie van de echopark?

aart steekelenburg
8 juli 2006, 09:39
die de7 smeert je geluid wat meer dicht en klinktdaardoor in mijn oren wat authentieker dan de echopark. Dat is alles wat ik je kan zeggen.

Swan
8 juli 2006, 11:17
ik denk dat het testen wordt ;)

peter_heijnen
11 juli 2006, 17:00
max. 300 ms lijkt me toch echt niet handig...

Ik heb de Jaques Prisoner toch maar besteld. Hij zal ergens volgende week hopelijk met niet al te veel vertraging, haha, binnenkomen.

the feable
11 juli 2006, 22:29
Ik ben nog altijd heel tevreden met mijn Maxon AD999. Heb hem getest en vergeleken met de T-rex Replica. Ik vond de maxon veel warmer en dieper klinken. Maarja die taptempo, ik mis dat toch wel. Dus miss komt er nog een keer een T-rex of een DL4 bij voor de tap tempo.

peter_heijnen
27 juli 2006, 10:51
Ik heb vanochtend mijn Jacques Prisoner analoge delay binnen gekregen en ben echt verbaasd hoe ontzettend goed deze klinkt. Als ik een powerchord aansla (op laag volume...) en deze laat uiklinken hoor ik eindelijk weer dat mijn gitaar leeft!!!

Ik heb de laatste 20 jaar met digitale delays/fx gespeeld en heb o.a. (-gehad): Roland SDE 1000, Alesis Quadraverb, Rocktron Intellifex, TC G-Force en Lexicon MPX G2. Allemaal prima shit dus, maar dit analoge pedaaltje van Jacques gaat er gewoon vet overheen. Niet op specs en/of mogelijkheden dus, maar wel op sound! Moet ik er dus na 20 jaar op deze manier eindelijk achterkomen dat analoog "the real thing" is en digitaal "not"! Beter laat dan nooit.

Ik ben nu helemaal overtuigd van analoog ipv digitaal voor je gitaar.
Wie analoog wil vertragen, maar meer dan 300 ms vertraging nodig heeft, kan natuurlijk de Maxon uitchecken, maar die heeft weer geen modulatie aan boord.

De Prisoner wordt voor 210 euro naar je opgestuurd vanuit Frankrijk en je kunt ook zonder creditcard bestellen. Ik heb Jacques op zijn advies 210 euro per aangetekend, in een verzegelde envelop met waardeaanduiding, toegestuurd en er maar op vertrouwd dat het allemaal wel goed zou komen.

http://www.ts808.com/

stratestic
27 juli 2006, 12:47
Zijn dat niet gewoon Exar pedalen maar dan met een andere naam..... :sssh:

Dirk_Hendrik
27 juli 2006, 12:56
Zijn dat niet gewoon Exar pedalen maar dan met een andere naam..... :sssh:


:sssh:
nee, andersom! ;)

timgte
27 juli 2006, 13:29
Ik heb eigenlijk een simpele (domme?) vraag.

Wat is True Bypass?

Alvast bedankt

Vonk
27 juli 2006, 14:13
http://www.jeverman.com/truebypass.html

Echt hoor, als je leert googlen gaat er een wereld van kennis open...

Tik gewoon "www.google.nl" in in de witte, lange balk bovenin je venster. Dan zie je (weer!) een witte balk (iets kleiner dit keer) in het midden met een knipperend zwart streepje, wat aangeeft dat als jij wat intikt in het toetsenbord, daar de letters komen te staan. Tik dan "true bypass" in en je hebt je antwoord in de eerste link die google geeft. Echt retehandig!

Gitaargek
27 juli 2006, 14:55
http://www.jeverman.com/truebypass.html

Echt hoor, als je leert googlen gaat er een wereld van kennis open...

Tik gewoon "www.google.nl" in in de witte, lange balk bovenin je venster. Dan zie je (weer!) een witte balk (iets kleiner dit keer) in het midden met een knipperend zwart streepje, wat aangeeft dat als jij wat intikt in het toetsenbord, daar de letters komen te staan. Tik dan "true bypass" in en je hebt je antwoord in de eerste link die google geeft. Echt retehandig!
Zo anders doe je ff niet lullig tegen een mede gitarist. Volgens jou is het Forum onnodig. Kan iedereen net zo goed alles ff "googlen".

timgte
27 juli 2006, 15:54
http://www.michael-prokop.at/google.png

Zo dan?

Nee, beetje flauwe reactie Vonk, ik kan proberen even zo flauw te reageren. Dat ligt echter niet in mijn aard en daarom bedank ik je dat je speciaal voor mij de moeite hebt genomen om het antwoord voor mij op te zoeken zodat ik me kon concentreren op m'n baan.

Tim

Punt
27 juli 2006, 18:55
Moet ik er dus na 20 jaar op deze manier eindelijk achterkomen dat analoog "the real thing" is en digitaal "not"! Beter laat dan nooit.


Is mij ook zo vergaan toen de Memorylane binnenkwam:)

Dirk_Hendrik
27 juli 2006, 19:22
Zo anders doe je ff niet lullig tegen een mede gitarist. Volgens jou is het Forum onnodig. Kan iedereen net zo goed alles ff "googlen".


Ik kan het cynisme van de poster eigenlijk best waarderen. Hij geeft geen "lullig" antwoord maar neemt daar netjes de tijd voor.

timgte
27 juli 2006, 21:58
Ik kan het cynisme van de poster eigenlijk best waarderen. Hij geeft geen "lullig" antwoord maar neemt daar netjes de tijd voor.

Wa'n onzin. Het was gewoon onaardig en niet cynisch, dat is wat anders (google maar).

Maar ach, ik vecht dit soort discussies niet graag anoniem uit.

Laten we dus niet verder het topic vervuilen met deze onzin.

X.A.D.
8 augustus 2006, 12:14
Ik heb me een tijdje geleden eens verdiept in de delay's.
Ik heb vanalles geprobeert waaronder de maxon ad999, de replica, en de memory man.

Ik ben op de replica uit gekomen. De maxon was ook wel o.k. Maar de replica is iets "eerlijker", maar dat komt ookl omdat de maxon een analoge delay is natuurlijk. Maar ik heb iig geen spijt van de aankoop van mijn replica! Super ding!! Dus als ik nu zou moeten kiezen wist ik het wel!!!

bieke
8 augustus 2006, 12:19
ikzelf ben erg tevreden met een combinatie van digitale en analoge delay pedalen, zo heb ik een pedalenbak met een Moogerfoogeer analoge delay en een Boss DD-2 met hi-cut mod en in een andere pedalenbak een Line6 DL-4 en Boss DM-3

gitarist17
8 augustus 2006, 12:30
zelf ben ik erg tevreden over de ibanez AD9. Net nieuw en hij klinkt verdomt fijn, IMO beter dan de memory man (deluxe and stereo)

erik

X.A.D.
8 augustus 2006, 16:10
Ik had de ibanez idd ook getest, alleen de replica kan een kortere en langere delay tijd. en de replica snoept niet zo veel van je geluid, als een ibanez!

Lucluc
8 augustus 2006, 16:17
.... de replica snoept niet zo veel van je geluid, als een ibanez!

Ik heb de Replica verkocht, omdat hij juist zoveel van mijn geluid wegsnoepte. In mijn ogen is die delay totaal onbruikbaar, door het verschil tussen je gitaarsignaal in bypass en in effectmode. Clean spelend viel het nog wel mee, maar als ik een fuzz aan had en dan de Replica inschakelde, viel mijn geluid in duigen. Gekgenoeg is mijn Deluxe Memory Man ook true bypass en die heeft daar totaal geen last van. Misschien had ik de Replica gehouden als deze niet true bypass was.

robert-gitarist
8 augustus 2006, 16:25
IMO beter dan de memory man (deluxe and stereo)

Beter?
Hij klinkt anders maar is niet beter,het is een kwestie van smaak ;) Ik vind ze beiden erg fraai klinken maar de een is niet beter als de ander.

gitarist17
8 augustus 2006, 16:39
In My Opinion (IMO) wel ; )

ik snap je verontwaardiging, zal volgende keer zonder afkortingen werken. Wat ik vooral erg miste bij de Electro Harmonix was de instelling voor de repeat rate van de delay. En ook vond ik de chorus en de vibrato niet zo mooi.

groeten
erik

Punt
8 augustus 2006, 18:59
Ik heb de Replica verkocht, omdat hij juist zoveel van mijn geluid wegsnoepte. In mijn ogen is die delay totaal onbruikbaar, door het verschil tussen je gitaarsignaal in bypass en in effectmode. Clean spelend viel het nog wel mee, maar als ik een fuzz aan had en dan de Replica inschakelde, viel mijn geluid in duigen. Gekgenoeg is mijn Deluxe Memory Man ook true bypass en die heeft daar totaal geen last van. Misschien had ik de Replica gehouden als deze niet true bypass was.

Zattie wel in de fx loop?
Mijn ML klionkt ook naar nix voor de amp, maar in de FX loop GEWELDIG

Lucluc
8 augustus 2006, 20:02
Zattie wel in de fx loop?
Mijn ML klionkt ook naar nix voor de amp, maar in de FX loop GEWELDIG

Tja, een effectloop had Leo F. in 1963 nog niet uitgevonden. ;)

Wat is ML? Memory Lane?

Punt
8 augustus 2006, 23:44
Wat is ML? Memory Lane?

Juist, klopt helemaal ;)

X.A.D.
9 augustus 2006, 12:43
Tsja, het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, en van proberen !
Gewoon je spullen inladen en naar de muziekwinkel gaan.
Het is maar net welke sound je zoekt, wat je aan geld uit wil geven, hoe je hem wil gebruiken en hoe de rest van je setup is.
En in de winkel kun je lekker op je gemakkie de boel testen!