PDA

View Full Version : mooi effect.. quadraverb?



Balthazar
29 november 2005, 23:01
hallo!
ben op zoek naar een mooi effect. delaytje, chorusje, reverbje zoiets, voor de solotjes en de cleane introtjes. is de alesis quadraverb goed? of zal ik toch de duurdere rocktron intelliflex/repliflex kopen? ik wil zo min mogelijk ruis en toonverlies van mn jmp-1 ( en daarnaast wil ik zo min mogelijk geld kwijt zijn ) 100 euro voor die quadraverb is niet veel toch? en er staan echt goede recensies op harmony central. help me a.u.b.
groeten
wieger

morris
29 november 2005, 23:28
Je kunt veeeeeel beter een Intellifex kopen, zeker als je hem in serie wil hangen. De quadraverb klinkt als een drol. Geen vergelijk met de intellifex.

Morris

jw009
30 november 2005, 10:22
onze andere gitarist heeft icm zijn jmp-1 een replifex en ik moet zeggen dat het erg lekker klinkt

piezo
30 november 2005, 11:51
Ik ken de intellifex niet. Gebruik zelf een Quadraverb+ (PLUS uitvoering of ge-update gewone Quadraverb is gelijk).

Afwegingen QV:
- Klankmatig bepaald niet hifi, maar daarom juist voor gitaar wel lekker omdat ie wat "gruizig" klinkt, vind ik.
- Inputniveauregeling komt nogal kritisch
- Zéér ruime MIDI control mogelijkheden
- De PLUS levert een aantal bijzondere/smerige effectmogelijheden die andere FX processors niet hebben, behalve de veel betere en veel duurdere TC FireworX

Ibanez RuleZ
30 november 2005, 16:29
als het serieel is dan zou ik idd gaan voor de intellifex, die split het geluid in een analoog signaal en een signaal dat ge-effect wordt. wordt dan eigenlijk een soort van parallele effectsloop (voor zover ik kan nagaan). die alesis zet alles om naar digitaal en dan weer terug, dat gaat je iig tone kosten. ik heb de intellifex icm een mesa quad (ook serieel) en dat klinkt gewoon super en toneverlies... niet voor zover ik kan horen.

Harrald

Rewind
30 november 2005, 21:55
als die quadraverb voor 100 gaat, voor hoeveel gaat een repliflex of intelliflex 2de hands? en nieuw?

Ibanez RuleZ
1 december 2005, 10:57
een intellifex en replifex gaan volgens mij gemiddeld voor 200+ (zeker de replifex, daar die nieuwer is).

als je mazzel hebt, heb je de intellifex ook voor weinig. ik had de mijne voor 125 euro (ok, mazzelaar, dat wel)

Harrald

Nocki
2 december 2005, 16:14
als het serieel is dan zou ik idd gaan voor de intellifex, die split het geluid in een analoog signaal en een signaal dat ge-effect wordt. wordt dan eigenlijk een soort van parallele effectsloop (voor zover ik kan nagaan). die alesis zet alles om naar digitaal en dan weer terug, dat gaat je iig tone kosten. ik heb de intellifex icm een mesa quad (ook serieel) en dat klinkt gewoon super en toneverlies... niet voor zover ik kan horen.

Harrald


Hebben de intellifex en de replifex beide dat het signaal wordt gesplits en weer wordt samen gevoegd?
als dat zo is heb ik keus. anders niet natuurlijk en wordt het de intellifex en ga ik er een kopen!

bluegate
2 december 2005, 17:42
Zowel de Intellifex als de Replifex hebben een analoog pad naar de
uitgangen.
Tenzij je de Hush functie gebruikt, dan gaat alles door de A/D converter.

Nocki
2 december 2005, 18:12
dankjewel voor de tip.. nouy eens kijken of im mn 1960A of bedrock kwijt kan en dan zo[n ding aanschaffen...

Nocki

BeeJee
2 december 2005, 22:56
Nu alweer uitgekeken op je bedrock nocki?
Gas-aanval!!! duck en kuvver... :wink:

Balthazar
5 december 2005, 13:35
ok bedankt allemaal ik ga proberen een intellifex te scoren.

1959SLP
8 december 2005, 07:14
Wat een bullshit dat de QV als een drol klinkt. Dit klopt wel als je je niet de moeite neemt om em 100% uit te spitten en hier is wat spitwerk. Een uitgebreidere modulatie-unit ben ik nog niet tegengekomen. Bovendien is de QV effectenbak van het jaar geweest (ik meen in `88 ). Voor 100 euri kan je je er zeker niet aan miskopen. Ik heb hier nog een handleiding van de QV liggen. Daar is de handleiding van rocktron een stripverhaal bij.

Ibanez RuleZ
8 december 2005, 13:58
die handleiding van rocktron is meer een handlijding... er staat idd bijzonder weinig zinnigs in... en het is echt niet een simpel ding om wat mee te kunnen, afstellen is lastig zat

Harrald

Balthazar
20 december 2005, 20:22
oke dan . heb een intellifex op de kop weten te tikken ! een oude zwarte. zwaar chill ding, combinatie met mn jmp-1 is zeer flex. nu nog er achter komen hoe die werkt dan kan ik die shit zelf instellen... listige handleiding ja.

Balthazar
20 december 2005, 20:23
oke dan . heb een intellifex op de kop weten te tikken ! een oude zwarte. zwaar chill ding, combinatie met mn jmp-1 is zeer flex. nu nog er achter komen hoe die werkt dan kan ik die shit zelf instellen... listige handleiding ja.

Ibanez RuleZ
20 december 2005, 20:27
gefeliciteerd, ze zijn zeer dik OK, ben zeer tevreden met mijne.

het instellen is niet zo heel moeilijk, maar je moet weten wat je moet doen en je moet bijvoorbeeld in de gaten houden dat bijvoorbeeld de delay en de chorus met vergelijkbare parameters werken en in hetzelfde algoritme zitten: de 8 stemmige chorus is als je het op een bepaalde manier instelt gewoon een delay.

de handleiding zuigt apenballen, dus dat wordt een stevige klus met instellen en voornamelijk het uitzoeken.

veel plezier drmee. ik neem aan dat je de handleiding hebt, zo niet, dan kan ik m wel ff opsturen

harrald

vinni
21 december 2005, 14:20
Tip van Vinni:
De Ensoniq DP/2

Er staan er nu een aantal te koop in NL.
Bediening is niet eenvoudig maar heel veel effecten en een
uitstekende geluidskwaliteit.

Vinni