PDA

View Full Version : wie gaat binnenkort nog GFS pickups bestellen?



ieme
29 november 2005, 22:54
http://store.guitarfetish.com/

http://store1.yimg.com/I/yhst-50206111187217_1861_17471179

die wil ik graag hebben de Nashville Vintage Filtertron-style humbucker
Nashville All of the vintage warmth with a crisp, clear high end

Misschien kunnen we samen bestellen...

JvD.
30 november 2005, 00:18
ik woon in amserdam, niet erg handig dus, word het zo veel duurder als je het appart doet?

ben er nog niet over uit wat ik ga bestellen.

zat te denken aan twee van deze:
http://store.guitarfetish.com/v59clalpazeh.html

ieme
30 november 2005, 00:22
ik woon in amserdam, niet erg handig dus, word het zo veel duurder als je het appart doet?

ben er nog niet over uit wat ik ga bestellen.

zat te denken aan twee van deze:
http://store.guitarfetish.com/v59clalpazeh.html

daar woont mn zwager ook en ik kom er regelmatig! geen probleem dus!

Franc
30 november 2005, 07:26
Volgens mij rekenen ze zowat verzendkosten per element dus als je er 4 bestelt ipv van 2 betaal je gewoon 2x zoveel verzend.
En die verzendkosten zijn niet zo hoog, waarschijnlijk ook door deze contructie.
Misschien dat je een switchtip zo voordelig mee kunt laten verzenden, maar voor pickups helpt het denk ik niet?
(Tenzij je natuurlijk echt een dealtje hebt gemaakt met Jay, dan heb ik niets gezegd).

E-J
30 november 2005, 08:23
Ik dacht misschien binnenkort (mocht ik mijn EMG set verpatsen) een setje GFS Premium Texas dingen te kopen...

JvD.
30 november 2005, 08:56
ik moet nog zien, ik moet eerst financieel sinterklaas overleven =P

almarvk
30 november 2005, 10:17
Ik wil wel mee doen. De GFS "Crusader" pickup lijkt mij wel wat :)

Ik woon in de buurt van Ieme (leeuwarden) dus dat moet ook wel goedkomen toch? :)

ieme
30 november 2005, 10:37
tuurlijk

Speeddemon
1 december 2005, 00:22
Jay rekent $9 verzendkosten voor 1 element, en $14 voor 2 (en ik geloof iets van rond de $18-21 voor 3. (USPS Air Mail, en zijn pakketjes zijn vaak binnen 3-4 dagen binnen.

Mattia
1 december 2005, 01:34
Jay rekent $9 verzendkosten voor 1 element, en $14 voor 2 (en ik geloof iets van rond de $18-21 voor 3. (USPS Air Mail, en zijn pakketjes zijn vaak binnen 3-4 dagen binnen.

Mja, beetje erg veel gedoe om die paar eurotjes te besparen, lijkt me zo.

RS-Rik
1 december 2005, 10:11
Ik heb wel eens wat van GFS besteld maar dat was pas na 10 dagen binnen.

Franc
1 december 2005, 10:17
Ach ja, 4 dagen, 10 dagen...voor 9 dollar kun je het moeilijk gaan halen toch? :-D

almarvk
1 december 2005, 10:24
Daarom!

Ieme, maak jij een lijstje met diegene die wil bestellen? En bestel jij dan ook daarna alles in 1 keer?

waix
1 december 2005, 13:12
ik wil ook een setje bestellen + potmeters en condensator

Dirtypool
2 december 2005, 10:56
Wat is de qualiteit van dat spul jongens?
Zitten we nu in de Hondo/Squire hoek, zonder af te geven op degenen die hierbij zweren?
Ik zag komplete sets voor zon 15$$?? :o
Ben zelf geintresseerd in de lipsticks, waarmee ze op Ebay staan, wil alleen weten of het goed geconstrueerd is en dat niet de parkieten van de buurman dood in de voliere liggen, zodra ik mn versterker een beetje opendraai :-)

Random_hero
2 december 2005, 10:58
Jay rekent $9 verzendkosten voor 1 element, en $14 voor 2 (en ik geloof iets van rond de $18-21 voor 3. (USPS Air Mail, en zijn pakketjes zijn vaak binnen 3-4 dagen binnen.

Mja, beetje erg veel gedoe om die paar eurotjes te besparen, lijkt me zo.

Precies, want je moet ze ook nog binnen nederland versturen.

Mattia
2 december 2005, 11:08
Wat is de qualiteit van dat spul jongens?
Zitten we nu in de Hondo/Squire hoek, zonder af te geven op degenen die hierbij zweren?
Ik zag komplete sets voor zon 15$$?? :o
Ben zelf geintresseerd in de lipsticks, waarmee ze op Ebay staan, wil alleen weten of het goed geconstrueerd is en dat niet de parkieten van de buurman dood in de voliere liggen, zodra ik mn versterker een beetje opendraai :-)

Ik heb zelf een tweetal setjes (Strat+Tele), moet ze nog testen, maar werkelijk iedreen die ik erover hoor is best wel enthuisiast. Het zijn geen Duncans, Van Zandts, DiMarzios, noem maar op, maar ze zijn errug goed voor je geld. De sets die ik heb zien er wel degelijk gebouwd uit. Stukken beter dan goedkope 'import' pickups zoals je die op squiers en dergelijke vind.

frekie
2 december 2005, 11:50
+1 zoals men dat hier zegt :-D
Kwaliteit is prima voor het geld, net een setje crunchy PAFs op een simpele Richwood LP gezet, klinkt prima. OK als bruin het kan trekken bestel ik misschien toch ooit een SD setje Jazz/JB maar dan ben ik wel bijna 3X zoveel kwijt! Vzk was 14$ vanuit de USA voor de 2 PAFs, niet duur vind ik.

Speeddemon
2 december 2005, 12:59
Wat is de qualiteit van dat spul jongens?
Zitten we nu in de Hondo/Squire hoek, zonder af te geven op degenen die hierbij zweren?
Ik zag komplete sets voor zon 15$$?? :o
Ben zelf geintresseerd in de lipsticks, waarmee ze op Ebay staan, wil alleen weten of het goed geconstrueerd is en dat niet de parkieten van de buurman dood in de voliere liggen, zodra ik mn versterker een beetje opendraai :-)

Ik heb zelf een tweetal setjes (Strat+Tele), moet ze nog testen, maar werkelijk iedreen die ik erover hoor is best wel enthuisiast. Het zijn geen Duncans, .
Mijn ervaring is dat ik de Crunchy PAFs beter vind (in m'n Burny LP Custom) dan de Duncan '59/JB set die ervoor in zat.

En voor de rest heb ik een flink stel Duncans en DiMarzio's in 3 andere gitaren, dus 't is niet alsof ik niet weet hoe goeie elementen moeten klinken.

guvnor
2 december 2005, 15:53
Fat PAFs zijn ook aan te raden. Qua sound neigen ze naar SD AlniCo Pro's.

almarvk
7 december 2005, 14:24
Wie gaat er nu bestellen? Ik heb zelf geen paypal account enzo...

Random_hero
7 december 2005, 14:54
Paypal is binnen no time aangemaakt (en zeker met online bankieren is dat easy peasy)

frekie
7 december 2005, 17:06
Het geniale van Paypal is dat je geen creditcard meer nodig hebt om iets uit het buitenland m.n. de USA te bestellen via Ebay. Gewoon voor dat je gaat bieden geld overmaken vanaf je Nl bank/giro rekening naar je Paypal account, dat gaat via de Bank of America die een rekening nr in NL heeft. Je maakt dus gratis geld over BINNEN NL. Als je saldo hebt op je paypal account kan je gewoon je Ebay veiling daarmee betalen, gaat met de snelheid van een E-mailtje. Voor de koper is Paypal gratis, voor de verkoper niet.

Speeddemon
7 december 2005, 22:07
Voor de koper is Paypal gratis, voor de verkoper niet.
Als de verkoper een Personal account type heeft (dat geen creditcard betalingen accepteert), is het voor hem ook gratis.

Verder vind ik paypal ook heel fijn enzo, maar het blijkt wel dat (tenminste bij de postbank) dat je alleen maar op maandag tot woensdag een overschrijving naar Paypal kan doen, wil je 't binnen 1 à 1,5 dag op hun rekening hebben.
Als je donderdag t overmaakt, zit t weekend enzo ertussen en wordt
t maandag.

Verder, zonder creditcard wertkt t allemaal wel, maar je hebt wel ineens sending en withdrawal limits.
Wat ik zo kut vind, is dat je een creditcard (vaak slachtoffer van fraude op internet, dus risico etc.) nodig hebt om 'verified' te worden (=zogenaamd keurmerk voor dat je een 'veilige' handelspartner bent).

Ja, ik weet het, creditcard maatschappijen verzekeren de boel, maar het probleem is dat dan Paypal ook indirect toegang heeft tot DAT krediet, wanneer ze een chargeback willen doen.
Nu als je zonder CC geen geld meer op je account hebt, dan kan Paypal je niks maken.

Ze hebben namelijk ook niet 100% de rechten die een officiële "bank instantie" wel heeft en/of nodig heeft.

Axelll
10 januari 2006, 20:34
Heeft er iemand al eens besteld op deze site?? (hoeveel heb je er uiteindelijk voor betaald, van wat er op de site staat dus plus verzendkosten enzo)

Zit zwaar te gassen op die GFS elementen.

Franc
10 januari 2006, 20:43
Ja heb er besteld en ga dat binnenkort weer doen.
Verzendkosten zijn heel redelijk en worden online berekend
Klik maar eens op de Order knop van een item.
Je krijgt dan een shopping cart en als je Netherlands invult onderaan geeft ie precies aan wat wat kost.

Erg netjes en goede pups (en zo te zien nog meer goeie onderdelen - goedkoop!)

almarvk
11 januari 2006, 13:13
Ik hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt. Ik wilde eerst een Seymour Duncan Invader en GFS heeft daar gewoon een rip-off van voor een belachelijk lage prijs. :)

Franc
11 januari 2006, 15:19
Ik ga zeer waarschijnlijk vanavond bestellen :D

Franc
13 januari 2006, 19:00
Gisteren besteld, nu maar wachten :)

Dirk W
13 januari 2006, 19:42
Dan moet je zeker eerst geld overmaken naar je paypal acount voor je kunt bestellen?
Dirk

Franc
13 januari 2006, 19:43
Nee hoor, credit card is the magic word ;)

Dirk W
13 januari 2006, 19:51
:(
Naja ik heb dus geen credit card, ik begreep dat ik eerst geld over moest maken naar mn paypal acount, dus dat heb ik maar gedaan. Als ik de posts hier lees staat het ongeveer maandag op mn paypal en dan kan ik gaan bestellen bij gfs.
Dirk

grayfink
13 januari 2006, 19:57
Klopt Dirk. Maar speciaal voor dit soort dingen (en ryanair.com :P ) heb ik een creditcard aangeschaft. Paypal haalt het er dan gelijk af als je bestelt, heel makkelijk. Ik heb gewoon een Mastercard van de Rabobank, zit in een compleet pakket met internetbankieren en zo, kost maar een paar Euro per kwartaal extra, dat is het mij wel waard.

Franc
13 januari 2006, 19:58
Vreemd, ik dacht dat je tegenwoordig zo'n beetje met een CC in je hand geboren werd ;)

Dirk W
13 januari 2006, 20:15
Ik wacht wel een paar dagen extra. Ik moet nu wel elke keer comissies betalen als ik naar stewart macdonald overmaak. Heb je dat met een credit card ook?
Maar volgens mij moet ik er sowieso 18 voor zijn :cry:
Dirk

grayfink
14 januari 2006, 00:17
Wist niet dat je nog zo jong was. Onder je naam staat: senior member :-)

almarvk
14 januari 2006, 00:32
Gisteren besteld, nu maar wachten :)

Ik wacht ook met spanning af :D

Mattia
14 januari 2006, 00:51
Ik wacht wel een paar dagen extra. Ik moet nu wel elke keer comissies betalen als ik naar stewart macdonald overmaak. Heb je dat met een credit card ook?
Maar volgens mij moet ik er sowieso 18 voor zijn :cry:
Dirk

Nee, Credit Card krijg je mooi de spot koers voor die dag, betaal je nul rente (als je de rekening METEEN betaalt), lekker makkelijk. Is er niemand in je omgeving die er een heeft? Ik heb er zelf een aangeschaft puur en alleen omwille internetbestellingen (en, nouja, in het buitenland is dat toch wel handig, zo voor de zekerheid).

Franc
14 januari 2006, 07:31
Ik wacht ook met spanning af :D

Volgens mij gaat het helemaal goed komen.
Kreeg net een mailtje van GF:

"Thank you again for your order from Guitarfetish.com

The following items have been shipped to:

Franc Vernet
XXXXXXXXXXXXXX
Zwartewaal
XXXXXXXXXXX

using EXPORT- Air Letter Post"

Spannend :D

Franc
14 januari 2006, 07:35
@almarvk: ik had je nog een PM gestuurd over de bestelling met oa mijn emailadres, is die nog aangekomen met de hele forumwisseling?

almarvk
14 januari 2006, 11:11
Ik had er geen bericht van gehad, maar wel gelezen. Ik zal je wel ff mailen :)

mark verhoef
14 januari 2006, 14:22
het wordt nu niet leuk meer ik heb op 12 november GFS pickups bestelt en ze zijn nog steeds niet binnen al meerdere keren gemaild met steeds als boodschap geduld geduld je hebt niet betaalt voor snel bezorgen of iets dergelijks.

ToTaL FaKe
14 januari 2006, 14:28
het wordt nu niet leuk meer ik heb op 12 november GFS pickups bestelt en ze zijn nog steeds niet binnen al meerdere keren gemaild met steeds als boodschap geduld geduld je hebt niet betaalt voor snel bezorgen of iets dergelijks.

hmm. Jay is toch altijd wel een goede man om zaken mee te doen, en waarschijnlijk is het product dan niet aanwezig.

Rock&Roll2
14 januari 2006, 14:33
Vreemd, ik had die pups altijd binnen de week, uit de states.

mark verhoef
14 januari 2006, 14:48
er staat op 18 november verzonden dus ik snap er echt niks van

Trocar
14 januari 2006, 17:42
er staat op 18 november verzonden dus ik snap er echt niks van

Ik heb toendertijd 4 weken moeten wachten op mijn pakketje. De datum op het pakje klopte met de datum in de mail. Nadat ik GFS had gemaild zei Jay dat 1 tot 2 procent van de pakjes tot 5 weken vertraging hadden, en na 4 weken kreeg ik inderdaad het pakje thuis.

Franc
14 januari 2006, 18:19
Mijn eerste pakketje was er precies met een week. Ik hou jullie op de hoogte van dit pakketje.

Dirk W
14 januari 2006, 19:31
welke verzending kozen jullie dan?
Dirk

Franc
14 januari 2006, 20:08
EXPORT Air Letter, dan gaat het gewoon met USPS

Dirk W
14 januari 2006, 20:24
ja die had ik ook. Dat was de goedkoopste.
Hij stond standaard op een andere. Dit lijkt me de handigste.
Dirk

Franc
14 januari 2006, 22:03
Je kunt ook niet veel anders... Ik koos de eerste keer de standaard en optie en kreeg na de bestelling een mailtje dat ik de verkeerde shipping had gekozen etc etc.

Orpheo
14 januari 2006, 22:35
kortom, welke optie moet je nu kiezen voor vlot verzenden?

Franc
15 januari 2006, 06:41
Gewoon EXPORT Air Letter. Duurt een weekje, geen centje pijn.
Er is nog een andere optie maar die is verschrikkelijk duur.

Franc
17 januari 2006, 10:08
Pakje zojuist in ontvangst mogen nemen :D

Perfect geregeld, alles netjes aanwezig in een keurig doosje, echt geen enkele op- of aanmerking.
Super!

Met nog een klein financieel voordeeltje zelfs :)
Normaal rekent PayPal de USD om naar EUR, maar in dit geval zijn de USD doorbelast op mijn CC en heeft mijn eigen bank de conversie gedaan wat zo'n 6.5 euro voordeliger uitviel dan ik had berekend met GWK (op zich is wat ik met GWK uitreken altijd iets minder gunstig dan het uiteindelijk uitpakt, maar dan gaat dan om centen niet ruim 6 euro).

Gaan we vaker doen dus :satisfie:

Importbedrijf Vernet voor al uw GFS pickups hahahahaha :D

imlikeajungle
26 januari 2006, 11:21
Hoe zit het met de single coils van GFS?

Rock&Roll
26 januari 2006, 12:08
Hoe zit het met de single coils van GFS?
De single coils zijn goed in vergelijking met vele stock-modellen. Reken daaronder de goedkopere merken, zoals Richwood en London city enz, als Fender (zowel usa als mex). GFS biedt in elk geval een verbetering tgov de stock pickups. Echter, verwacht niet dezelfde kwaliteit als de echt goede aftermarket pickups (dimarzio, seymour duncan, fralin, van zandt, kinman, etc), want die halen ze in mijn mening absoluut niet. Qua prijs kwaliteit zijn het wel interessante pickups, vooral als je niet het budget (of de zin) hebt om veel geld te besteden aan nieuwe elementen. :hippie:

BLOK182
26 januari 2006, 12:38
Kan nog aan een leuke squier standard komen (en nee, ze zijn niet allemaal kut:-) ), heeft mijn lokale gitaarboer een relic van gemaakt, als projectje voor de fun, tis erg goed gelukt! Een setje GFS pickups zou der dan denk ik wel leuk in klinken, toch duidelijke verbetering maar niet te duur! Hoeveel was jij all in kwijt Franc voor export+shipping, als ik vragen mag?

Franc
26 januari 2006, 12:41
Shipping is heel makkelijk te zien door een bestelling te maken en dan je land te kiezen plus als verzend EXPORT Air Letter Post.
Uit mijn hoofd is dat 9USD per pup.
Ik betaalde in totaal meer omdat ik 3 pups en een hoop Teleonderdelen had, maar het is dus heel makkelijk te zien op www.guitarfetish.com

Franc
26 januari 2006, 12:41
Ik ga over niet al te gek lange tijd weer wat bestellen trouwens (restant onderdelen voor de Tele), als je wat wilt combineren, PM ;)

BLOK182
26 januari 2006, 12:43
Zal deraan denken, thanks! Binnen Nederland kan ik gebruik maken van een antwoordnummer via het werk, dat scheelt ook;-)

Franc
26 januari 2006, 12:45
Het grappige is dat als je al een flinke bestelling hebt het toevoegen van een extra pup maar 1 USD is oid. Dus dat is aantrekkelijk.

OOk lollig :) ik heb wat zitten spelen en kon door de bestelling op te splitsen in 2en zomaar 6 USD verzend besparen :D