PDA

View Full Version : EQ, Booster of preamp???



Nocki
29 november 2005, 22:37
Hoi,

ik wil graag iets meer kunnen tweaken met mn geluid om het iets vetter te maken. gewoon wat meer mid bas en treble waardoor het allemaal wat romiger gaat worden. ( op laag volume ) en dan wil ik dat over alle kanalen.

de reden is dus dat ik soms niet helemaal tevreden ben en mn gmajor natuurlijk nog steeds dat geluid verziekt wat er in mn amp zit.

wat zou een goed idee zijn? 19" equalizer of een booster? ik wil wel heel graag mn clean kanaal echt clean houden. of zou een 2e preamp een leuk idee zijn?

wat zijn jullie gedachten hierover?

Nocki

morris
29 november 2005, 23:22
Simpel volgens mij, begin bij de bron.
Gooi er een mixer tussen en zorg dat je basissound goed is. Als je geluid er dan niet in zit, heb je de verkeerde amp. EQ (mits een goede) kan leuk zijn voor minor tweaks, maar als je basissound al niks is, maak je er met een EQ ook niks van.

Morris

Nocki
30 november 2005, 08:33
Hee Morris bedankt voor je antwoord. mn geluidje zit aboluut in de amp. dus daar moet het niet aan liggen... :-)

hoe zit dat met die mixer? ik heb er al vaker wat over gelezen. welke moet ik hebben en heb je namen en plaatjes voor me zodat ik er wat gerichter naar kan zoeken?

Nocki

Tubefreak
30 november 2005, 16:32
Om het over een hele andere hoek te gooien die ik nooit heb getest. Probeer eens zo'n Hughes & Kettner Cream Machine. Ze gaan voor ong 75 euro op ebay.de. Kan misschien wel eens zijn wat jij zoekt.

AART
30 november 2005, 17:06
zoek een andere amp en geef je mark aan mij :wink: :razz:

Nocki
30 november 2005, 17:09
Nee Aart jij hebt er al een!!! tenzij je interesse hebt in mijn speciale
Mesa/Nocki rackmount kit!

Maarten: wat is die H&K cream machine? kan je meer vertellen???

Nocki

Tubefreak
30 november 2005, 18:37
Check harmony-central en ebay. Maar het ding werkt op een ECC81 (?) buis en "simuleert" een eindtrap(oversturing). Heb verschillende goede reacties gehoord van gebruikers die hem bijvoorbeeld gebruikte om hun Line6 beter te laten klinken!

De prijs is de laatste jaren erg stabiel op ebay, maar je ziet ze ook heel veel. Of dit een goed teken is weet ik niet!

Maarten