PDA

View Full Version : wat voor spullen moet ik kopen?



flearulez
24 oktober 2001, 22:30
Ik ben een beginnende bassist met materiaal die ik na lenen moet terug brengen nu wil ik zelf wat aanschaffen. iemand tips ik ben dus een beginner dus kom aub niet met boxen van 200 watt ofzo ik heb een buget van 900-1200 gld maar kan wel doorsparen als het zou moeten

Mescalino
26 oktober 2001, 11:06
Om te beginnen heb je alleen maar een bas gitaar nodig.
Maar wil je wat meer geluid is dit misschien iets:

Peavey Milestone
Mooie, goedklinkende en solide bas voor de beginnende bassist. De Milestone III heeft elementen naar voorbeeld van de beroemde jazzbass en biedt daardoor geluiden van donker en ronkend tot fel en funky. In diverse kleuren leverbaar.
Van f.525,- voor f.399,-
of:
Squier Precicion
Het legendarische Precision model in z'n meest betaalbare vorm. Deze Squier is al jaren een van de meest verkochte beginnersbassen en is leverbaar in verschillende kleuren.
Van f.530,- voor f.399,-

Maar als je wat meer uit wil geven:
Dean Edge One
Dit is een snelle jongen! Mooi afgewerkte bas, voorzien van een basswood body, maple neck en goede stemmechanieken. Leverbaar in zwart en transparant amberburst.
Van f.765,- voor f.599,-


En als versterkertje:

Peavey Microbass
Compacte 20-watter met een zeer volwassen geluid. Ondanks zijn bescheiden afmetingen is ruzie met de buren dus beslist niet uitgesloten!
Van f.359,- voor f.280,-


BRON: http://www.feedback.nl

Ditmar
26 oktober 2001, 14:42
Ik zou zeker voor de Dean Edge One gaan, errug goed ding. Je hebt ook de Ibanez GSR series, dat zijn Ibanez Soundgears in een goedkope uitvoering, maar wel erg goed. En die zijn bovendien ook 5 en 6-snarig te krijgen (als je daar naar op zoek was). Verder heeft Yamaha nog een erg goeie reeks van rond de 600 a 700,-, maar ik weet niet meer hoe die heet.
Als versterker kan je ook nog de Ibanez SoundWave proberen, 25 watt en ook best okee.

Kitaarhiero
26 oktober 2001, 18:06