PDA

View Full Version : wat voor spullen moet ik kopen?



flearulez
24 oktober 2001, 22:30
Ik ben een beginnende bassist met materiaal die ik na lenen moet terug brengen nu wil ik zelf wat aanschaffen. iemand tips ik ben dus een beginner dus kom aub niet met boxen van 200 watt ofzo ik heb een buget van 900-1200 gld maar kan wel doorsparen als het zou moeten

Mescalino
26 oktober 2001, 11:06
Om te beginnen heb je alleen maar een bas gitaar nodig.
Maar wil je wat meer geluid is dit misschien iets:

Peavey Milestone
Mooie, goedklinkende en solide bas voor de beginnende bassist. De Milestone III heeft elementen naar voorbeeld van de beroemde jazzbass en biedt daardoor geluiden van donker en ronkend tot fel en funky. In diverse kleuren leverbaar.
Van f.525,- voor f.399,-
of:
Squier Precicion
Het legendarische Precision model in z'n meest betaalbare vorm. Deze Squier is al jaren een van de meest verkochte beginnersbassen en is leverbaar in verschillende kleuren.
Van f.530,- voor f.399,-

Maar als je wat meer uit wil geven:
Dean Edge One
Dit is een snelle jongen! Mooi afgewerkte bas, voorzien van een basswood body, maple neck en goede stemmechanieken. Leverbaar in zwart en transparant amberburst.
Van f.765,- voor f.599,-


En als versterkertje:

Peavey Microbass
Compacte 20-watter met een zeer volwassen geluid. Ondanks zijn bescheiden afmetingen is ruzie met de buren dus beslist niet uitgesloten!
Van f.359,- voor f.280,-


BRON: http://www.feedback.nl

Ditmar
26 oktober 2001, 14:42
Ik zou zeker voor de Dean Edge One gaan, errug goed ding. Je hebt ook de Ibanez GSR series, dat zijn Ibanez Soundgears in een goedkope uitvoering, maar wel erg goed. En die zijn bovendien ook 5 en 6-snarig te krijgen (als je daar naar op zoek was). Verder heeft Yamaha nog een erg goeie reeks van rond de 600 a 700,-, maar ik weet niet meer hoe die heet.
Als versterker kan je ook nog de Ibanez SoundWave proberen, 25 watt en ook best okee.

Kitaarhiero
26 oktober 2001, 18:06
De perciscion is ook wel een coole bas. minder mogelijkheden met toon dan een Jazz, maar als je lekker wilt bassen is het wel een hele goede. Squire maakt doorgaans de beste goedkope gitaren.

Ic3gl0vE
18 november 2001, 14:50
voor 450,- heb je bij Meibergen almelo (www.meibergen.nl) heb je een basgitaar + versterker

soulbrother
23 november 2001, 00:58
Ik zou op internet iets 2e hands gaan opsnorren. Voor 600 piek heb je denk ik wel een Mexicaanse Fender Jazzbass. Ik vind dat voor het geld echt hele leuke bassen. Ze klinken in mijn oren beter dan die nieuwe Amerikaanse Fenders. Het geheim van een goed klinkende bas zit 'm in de afstelling. Als je een beetje weet hoe dat moet dan kun in principe elke bas goed laten klinken, behalve als 'ie van vurenhout is gemaakt of als er HONDO op staat.

Bazzemans
28 december 2001, 22:37
Hoe zit dat met de Ibanez GSR 200???

Is dat een goede bas om mee te beginnen?!

Jos the BassBoss
30 december 2001, 18:16
Bezoek eens Stand-By aan de Oude Gracht te Utrecht. Prima winkel en uitstekende service, vraag naar Olaf, zelf bassist en prima gozer. De site: http://www.stand-by-online.nl

groet Jos

flearulez
30 december 2001, 19:21
bedankt idereen maar ik heb nu mijn keuze al reeds gemaakt
ik heb een ibanez sr gekocht

Kitaarhiero
15 januari 2002, 11:37
Hartke heeft tegenwoordig een basstarter pak, een basgitaar met snoer, draagband, extra snaren, instructie boek/video en een versterkertje. niet zo heel duur (straterpack), ik denk zo rond de 2-300 Euro's