PDA

View Full Version : Heb een nieuwe bak Crate BV150H



gerrekat
29 november 2005, 20:08
test

gerrekat
29 november 2005, 20:08
:-D

gerrekat
29 november 2005, 20:09
Ben al een tijdje op zoek naar wat om mijn ENGLs te complementeren, ik was er al snel uit dat een DIEZEL niets voor me is. Heb nog gekeken naar VHT's die sprakenme wel aan maar de UL is bijvoorbeeld nauwelijks een verzadigde high gain toon uit te krijgen. Klinkt me toch net iets te droog en SS-achtig, maar ik wil zeker nog eens naar de CLX kijken alhoewel die aan de prijzige kant is.....de UL ook trouwens.

Eens op zoek gegaan naar wt er nog meer te krijgen en iets dat ik nooit voor mogelijk had gedacht is waar, heb een CRATE gekocht. Nooit eerder een gehad, dacht dat ze bekend stonden om hun goedkope SS oefenampjes. Wat blijkt...ze maken ook serieuze amps en wel de BV300H en de BV150H. De 300 versie heeft een 300 watt buizen eindtrap met 6 stuks 6550's beetje overkill dacht ik, de poweramp is overigens geent op de powersectie van een AMPEG bass amp. 6550 oversturen alleen niet zo snel evenals KT88's ik heb in mijn SAVAGE 120 ook en 6550 eindtrap alleen zijn dat er maar twee (goed voor zo'n 100 a 120 Watt).

Kon echter na het lezen van enkele RAVE reviews in wat duitse bladen toch niet ontsnappen aan een lichte GAS voor de crate.. Kon ik bij Beyers ook nog een seen superprijs krijgen op dat ding! nou ja maar gedaan....ben echt super benieuwd. heb ooit eens op die BV300H gespeeld bij Rock Palace in Den Haag en dat klonk als een beest, maar ja 300 watt en een prijskaartje van € 2700 schrokken me wel lichtelijk af!

Deze beschikt over een eindtrap van 6 x 6L6GC groove tubes (goed voor 150 watt!), en 8 x ECC83 groove tubes pre amp sectie met 3 individuele pre amp secties, een ultra cleane, een classic british en een modern high gain op kanaal 3. De amp heeft zowel een seriele als een parallele EFX loop (schakelbaar vanaf de footswitch) met regelbare send en return levels. Dit is 'm krijg hem hopelijk binnen een week. Ik heb tevens een MXR Kerry King 10 band EQ aangeschaft om eens te experimenteren met de EFX loop schijnt daar vrij extreme mid boosts mee te kunnen maken!

http://81.169.170.65/beyers/ebay/bv150h2.jpg

Lock en Load
29 november 2005, 20:21
Gefeliciteerd met je aanwinst!

Stiekem GAS ik wel op je ENGL Savage 120

gerrekat
29 november 2005, 20:34
Tja misschien hou ik mijn SAVAGE wel....is een waanzinnige amp, genoeg reacties gehad maar bar weinig serieuze boden!

Geronimo
29 november 2005, 21:07
Gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat het vet klinkt. Alleen wat ik wel ff kwijt moet is wat is ie onwijs lelijk... Je kan m zo in het lelijkste amptopic gooien staat ie zo bovenaan.
En wtf 150W wat moet je ermee damn ik hoop dat ze er gratis oordoppen bij leveren :D

lorenz
29 november 2005, 21:11
ik heb de BV120H, zeer goeie amp, maar enkel 2 kanalen, die BV150 heeft nog een extra lead-kanaal niet?

anyways, die blue voodoo reeks rocks

AART
29 november 2005, 21:12
Gefeliciflapstaart kerel!

Laatste Pennywise album is opgenomen met 2 BV 300H's, maar ik was niet zo gecharmeerd van dat geluid, erg vet, maar soms een beetje hol, mist iets in het middengebied.

Maar misschien is ie in real life wel stukken vetter.

Kan je misschien soundclips maken?

AART
29 november 2005, 21:14
Gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat het vet klinkt. Alleen wat ik wel ff kwijt moet is wat is ie onwijs lelijk... Je kan m zo in het lelijkste amptopic gooien staat ie zo bovenaan.
En wtf 150W wat moet je ermee damn ik hoop dat ze er gratis oordoppen bij leveren :D

No way, de BV serie staat bij mij hoog in het mooiste looks topic!

Tussen VHT en Mesa.

AART
29 november 2005, 21:16
Gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat het vet klinkt. Alleen wat ik wel ff kwijt moet is wat is ie onwijs lelijk... Je kan m zo in het lelijkste amptopic gooien staat ie zo bovenaan.
En wtf 150W wat moet je ermee damn ik hoop dat ze er gratis oordoppen bij leveren :D

meer vermogen in de eindtrap zorgt bij de meeste amps voor meer druk in het laag, en een strakker laag, vandaar ook de mesa strategy power amps, wat moet iemand met 2x 250 W?

gerrekat
29 november 2005, 21:22
Nou ja 100 watt of 150 watt maakt niet zoveel uit in volume hoor.....

Ik vind hem best mooi, al vind ik ENGLs er beter uitzien. Ik ben zelf erg benieuwd heb hele goeie verhalen over de nieuwe Blue Voodoos gehoord. Zoniet verkoop ik hem weer, maar ik verwacht er veel van na de BV300 bespeeld te hebben. Ik zal zeker wta soundclips maken, en ik ben erg benieuwd wat ik met die MXR EQ kan uitvreten, kan de mids daarmee 12 dB boosten, schijnt een superding te zijn om nog vettere sounds te creeren.

Geronimo
29 november 2005, 22:10
Het geluid is natuurlijk het belangrijkste, maar ik vind dat dikke hout er maar maf uitzien, en dan het onderste plankje weer dunner, ik vind het het geen gezicht. Die Engls hebben idd ook van die dikke randen maar dan ook nog van dat hondenhokkengaas... Tja nogmaals het boeit weinig en het is puur persoonlijk. En ja als je Engls mooi ontworpen vindt kan ik begrijpen dat je dit ook mooi vindt.... Maar genoeg gezever over de looks, het maakt natuurlijk geen bal uit!

Als het bruut klinkt al helemaal niet!

@Aart: Over dat vermogen, een gitaar is geen basgitaar dus heb je zoveel vermogen voor het laag niet nodig, want anders zit je alleen maar de bas in de weg een krijg je een muur van lage lompheid. En als je 300 watt hebt maar je wilt niet zo hard moet je de versterker een klein stukje uitsturen waardoor ie natuurlijk niet helemaal optimaal meer werkt. Dan kan het allemaal wat killetjes gaan klinken. 150W is natuurlijk niet zo onwijs veel meer dan 100, maar 300 of 2x250 voor een gitaar slaat natuurlijk nergens op, je sleept je alleen maar een hernia.

Ik zie het telkens vaker inderdaad gitaarversterkers met steeds meer vermogen, maar volgens mij is dat weer zo'n marketinghype, mensen kijken en kiezen voor triviale dingen die "stoer" of "bruut" in de oren klinken, zoals dus 300 watt uitgangsvermogen. "Vet man, die van mij kan veel harder!" Maar of je er wat aan hebt is maar de vraag...

gerrekat
29 november 2005, 22:32
Dat vind ik onzin, een 300 watt amp gata ongeveer twee keer zo hard in dB als een 30 watt amp, en dus mara marginaal harder dan een 100 watt amp.

Het heeft meer te maken met je headroom en punch...mijn oude Mesa mark III was 100 watt en die ging harder dan welke andere map die ik ook gehad heb mijn RANDALL CYCLONE met een 300 watt eintrap incluis....dus zo "belangrijk" is het niet.

Geronimo
29 november 2005, 22:49
Dat vind ik onzin, een 300 watt amp gata ongeveer twee keer zo hard in dB als een 30 watt amp, en dus mara marginaal harder dan een 100 watt amp.

Het heeft meer te maken met je headroom en punch...mijn oude Mesa mark III was 100 watt en die ging harder dan welke andere map die ik ook gehad heb mijn RANDALL CYCLONE met een 300 watt eintrap incluis....dus zo "belangrijk" is het niet.

Maar nu zeg je zelf dat die 100w mesa harder ging dan je 300w randall? Dus waar heeft die randall dan 300 watt voor nodig?
Ik bedoel het zal wel minder hard gaan dan harder maar dat maakt het dan toch nog alleen maar lozer?

En headroom voor keihard clean geluid is wel nodig maar een beetje eindlampenoverdrive is natuurlijk ook niet mis. En een 100 watt buizenbak zover opengooien tot ie gaat oversturen nou sorry maar dat is echt wel onwijs hard hoor, zo hard dat je er geen reet aan hebt, ondanks al die rekensommetjes.

Ik vind het gewoon een hype. Bij een transistorbak mag het wel want een een torreneindbak wil je niet horen oversturen maar 300 w buizen is echt loos, en 500 al helemaal.

gerrekat
29 november 2005, 23:05
hmmm dat ligt eraan, veel mensen gebruiken de eindbuizenoversturing niet, ik hou er zelf niet zo van. je amp gaat er minder strak van klinken, maar met alleen pre amp vervorming moet je weer uitkijken dat je top ens niet fizzy gata klinken, maar daar zijn wel maniertjes op te vinden. KT88's en 6550 vervormen zowiezo nauwelijks.

Ieder zijn meug, ik heb niet speciaal een voorkeur voor een waanzinnige eindtrap, ik vond de BV 300 gewoon goed klinken ook op zeer laag volume overigens. En wat ik bedoelde was meer dat wattage niet altijd alles hoeft te zeggen, ik heb een paar oude JCM800 50 watters gehad die zo godgruwelijk hard gingen dat je er misselijk van werd....tegenwoordig hebben veel amps een hoop low end, en dat vreet dB's!

jorrit
29 november 2005, 23:31
feliciteerd gozer! ben benieuwd naar het geluid..

(clipjes?)

gerrekat
30 november 2005, 12:23
Komen er echt aan!

PeteRS
30 november 2005, 12:39
Congrats! Ga je dit beest langs je PB zetten of is het een vervanging? Heb je ook andere higainers zoals Bogner US of of Koch PT gecheckt?

Geronimo
30 november 2005, 16:48
hmmm dat ligt eraan, veel mensen gebruiken de eindbuizenoversturing niet, ik hou er zelf niet zo van. je amp gaat er minder strak van klinken, maar met alleen pre amp vervorming moet je weer uitkijken dat je top ens niet fizzy gata klinken, maar daar zijn wel maniertjes op te vinden. KT88's en 6550 vervormen zowiezo nauwelijks.

Ieder zijn meug, ik heb niet speciaal een voorkeur voor een waanzinnige eindtrap, ik vond de BV 300 gewoon goed klinken ook op zeer laag volume overigens. En wat ik bedoelde was meer dat wattage niet altijd alles hoeft te zeggen, ik heb een paar oude JCM800 50 watters gehad die zo godgruwelijk hard gingen dat je er misselijk van werd....tegenwoordig hebben veel amps een hoop low end, en dat vreet dB's!

Ja als het goed klinkt maakt het ook verder niks uit. Veel plezier met je BV150!

gerrekat
30 november 2005, 17:03
Congrats! Ga je dit beest langs je PB zetten of is het een vervanging? Heb je ook andere higainers zoals Bogner US of of Koch PT gecheckt?

KOCHs spreken mij in algemeen niet aan voor puur high gain gebruik, verder zijn ze prima voor rock of clean. Maar high gain zijn ze me net niet strak genoeg. hetzelfde euvel met de Uberschall, vind hem best lekker klinken maar net niet strak genoeg in het laag voor snelle palm mutes in de old school thrash stijl die ik speel. Is allemala meer getuned op modernere rock/metal met laaggestemde gitaren.

AART
1 december 2005, 21:51
clips? :razz:

AART
1 december 2005, 21:51
clips? :razz:

gerrekat
2 december 2005, 07:10
Tja hij moet nog arriveren! ik heb wel gisteren een Gitarre und Bass magazine gevonden uit 2004 waar een uitgebreide review instond van de BV150H (met een adviesprijs van destijds € 2549 LOL). Ik wist dat ik die ergens had, is een waanzinnige review, het enige minpunt aan het einde van de 3 pagina's is dat de amp geen mastervolume heeft.

Iceman
7 december 2005, 17:05
Dan regel je de mastervolume toch met de MXR in de effectloop?

Daniël_san
7 december 2005, 17:38
heb je hem nou al binnen?

headbang
7 december 2005, 22:13
heb er gisteren een gig over gespeeld met het bijhorende cabinet en vond er nix aan
onhandige knoppen met geen duidelijke aanduiding op, ongedefineerde sound, clean klonk em wel maar voor ons genre (emocore) kreeg ik er men zin niet uit klonk niet heftig genoeg zeker bij de palmmutes miste ik veel, wss had ik er een beter geluid uitgekregen mits meer draaien aan de knoppen maar we kregen maar een kwartier voor te soundchecken dusja...
als ik de kans heb ga ik hem mss eens langer testen maar ik dnek dat je voor dat geld zeker beter moet vinden, volgens mij zou ik teleurgesteld zijn moest ik al een engl hebben...

headbang
7 december 2005, 22:14
heb er gisteren een gig over gespeeld met het bijhorende cabinet en vond er nix aan
onhandige knoppen met geen duidelijke aanduiding op, ongedefineerde sound, clean klonk em wel maar voor ons genre (emocore) kreeg ik er men zin niet uit klonk niet heftig genoeg zeker bij de palmmutes miste ik veel, wss had ik er een beter geluid uitgekregen mits meer draaien aan de knoppen maar we kregen maar een kwartier voor te soundchecken dusja...
als ik de kans heb ga ik hem mss eens langer testen maar ik dnek dat je voor dat geld zeker beter moet vinden, volgens mij zou ik teleurgesteld zijn moest ik al een engl hebben...

headbang
7 december 2005, 22:15
heb er gisteren een gig over gespeeld met het bijhorende cabinet en vond er nix aan
onhandige knoppen met geen duidelijke aanduiding op, ongedefineerde sound, clean klonk em wel maar voor ons genre (emocore) kreeg ik er men zin niet uit klonk niet heftig genoeg zeker bij de palmmutes miste ik veel, wss had ik er een beter geluid uitgekregen mits meer draaien aan de knoppen maar we kregen maar een kwartier voor te soundchecken dusja...
als ik de kans heb ga ik hem mss eens langer testen maar ik dnek dat je voor dat geld zeker beter moet vinden, volgens mij zou ik teleurgesteld zijn moest ik al een engl hebben...

marc_o
8 december 2005, 09:12
emocore????

Wat is dat dan weer?

Lord Abortion
8 december 2005, 09:47
emocore????

Wat is dat dan weer?

Stoer willen doen maar toch staan wenen.

headbang
8 december 2005, 10:33
hahah nee niet echt
zoek anders maar groepen op als
as i lay dying
bleeding through
bullet for my valentine
the bled..

metalcore maar met cleane zangstukken in is een betere omschrijving

headbang
8 december 2005, 10:34
hahah nee niet echt
zoek anders maar groepen op als
as i lay dying
bleeding through
bullet for my valentine
the bled..

metalcore maar met cleane zangstukken in is een betere omschrijving

gerrekat
8 december 2005, 14:55
Ik heb hem nu 2 dagen, nog niet echt veel mee gepield, maar moet een aantal dingen constateren:

1. Deze amps zijn van zeer hoge kwaliteit en supersolide.

2. de layout is heel overzichtelijk en intuitief.

3. de EFX loop is super

4. Ik heb nog nooit een amp gehoord die geruislozer is bij extreme gain instellingen.

5. Ook hier geldt voor het 2de kanaal net zoals bij het derde van de SAVAGE 120 dat ie voor mijn smaak iets te weinig gain heeft, maar wel alle aspecten dus afdekt van clean tot megaoverdrive.

6. kanaal 3heeft alle gain die je je maar kan wensen, maar is zekere iets minder strak dan een ENGL (minder attack) en ik ben er nog niet zeker van of ik de amp nu echt lekker vind of niet.

7. tegen alle mythes in kan deze amp zich meten meten (ook qua prijs helaas) met alle high end high gainers op de markt.

gerrekat
8 december 2005, 14:55
Ik heb hem nu 2 dagen, nog niet echt veel mee gepield, maar moet een aantal dingen constateren:

1. Deze amps zijn van zeer hoge kwaliteit en supersolide.

2. de layout is heel overzichtelijk en intuitief.

3. de EFX loop is super

4. Ik heb nog nooit een amp gehoord die geruislozer is bij extreme gain instellingen.

5. Ook hier geldt voor het 2de kanaal net zoals bij het derde van de SAVAGE 120 dat ie voor mijn smaak iets te weinig gain heeft, maar wel alle aspecten dus afdekt van clean tot megaoverdrive.

6. kanaal 3heeft alle gain die je je maar kan wensen, maar is zekere iets minder strak dan een ENGL (minder attack) en ik ben er nog niet zeker van of ik de amp nu echt lekker vind of niet.

7. tegen alle mythes in kan deze amp zich meten meten (ook qua prijs helaas) met alle high end high gainers op de markt.

AART
9 december 2005, 11:20
Klinkt goed.

en de clips? :wink:

gerrekat
9 december 2005, 16:00
ja ja moet daar effe de tijd voor nemen. mijn nieuwe HD recorder heeft geen ingebouwde metronoom, wat erg storend is LOL!

AART
12 december 2005, 14:05
en? hoe bevalt ie 3 dagen later?

gerrekat
12 december 2005, 17:53
Ik moet eerlijk zijn, ik vind mijn ENGLs nog steeds beter eigenlijk.....enige wat ik beter vind aan de Crate is dat ie zo stil is. clean en crunch sounds zijn echt goed maar missen de ENGL metal bite.

AART
12 december 2005, 18:35
ok dan, je bent gewoon ENGL verslaafd :D


en de clips?

gerrekat
12 december 2005, 19:37
Ja ik begin steeds meer te beseffen dat dat idd echt mijn merk is, ze hebben gewoon een waanzinnig brute strakke sound die bovenal organisch en zeer vet klinkt. Ik ben ook in andere amps steeds op zoek naar die sound.

AART
13 december 2005, 22:12
zo te zien was het echt niet je ding, wat ga je doen met het geld dat je ervoor krijgt?


:D

marc_o
14 december 2005, 10:09
Dat was inderdaad weer een weloverwogen aankoop Hans...

BartL
14 december 2005, 10:32
Wehehe...'k ken nog zo iemand die alles naar 2 dagen verkoopt :razz:

Braindead
14 december 2005, 14:10
Hoe bevalt die KFK equalizer dan? Dat ding heb ik naemlijk ook. Bevalt mij super, en ziet er nog vet uit. Iemand vertelde mij wel dat je qua hz bereik met een gitaar niet zoveel heb aan regelaars van 8khz en 16 khz. Dit zou je namelijk toch niet horen....