PDA

View Full Version : Ampeg SVT-3 PRO



EpiCenturiesAWAy
29 november 2005, 18:56
Hallo,
dit is warschijnlijk m'n eerste post hier :)
De bassist van m'n band wou al lang een ampeg kopen, maar nu we toch echt beginnen op te treden heeft hij toch wat meer watt nodig!
Nu heeft hij 150 watt en dat komt toch wel hard te kort!
Hij heeft z'n oog nu op een ampeg SVT-3 pro gelegd met een SVT-410 HLV cab.
Nu vraag ik mezelf af; is dit een goede set ?
En zo rond de 1000 euro waard ?

bedankt

EpiCenturiesAWAy
29 november 2005, 21:59
BUMPP :)

Daniël_san
29 november 2005, 22:16
Je kan het effe vragen op: www.basgitaarforum.nl Hier zijn nog maar weinig bassisten......

sickpunk
29 november 2005, 22:35
als bassist zijnde zal je eigenlijk altijd spelen via de PA...
bass->DI->PA->zaal

inprincipe kan je dus af zonder versterker, dus om te zeggen dat 150 te kort komt ;)
ampeg is zeker niet slecht, het is nog steeds mijn favo merk, mar mij te duur, zoveel geld heb ik gewoon niet.

koen_V
29 november 2005, 23:32
Ik heb ook een tijdje getwijfeld tussen de svt III en de ashdown abm 500 evo.
Ik ben dan uiteindelijk toch voor de ashdown gegaan, omdat deze gewoon iets meer te bieden had voor mij in dezelfde prijsklasse. Ik zou dus zeker ook eens naar ashdown kijken.

Goose
30 november 2005, 00:13
Hoe kom je daar nu bij dat je als bassist meestal over de PA speelt????? Ik heb al heel wat optredens gedaan maar altijd gewoon over m'n eigen stack, en nooit maar dan ook nooit "alleen" over een PA (wel in combinatie met PA). Heb trouwens ook veel liever een stack achter me staan speelt veel lekkerder, bass spelen is niet alleen horen maar ook voelen.

sickpunk
30 november 2005, 09:15
ik zeg nergens dat je ALLEEN via pa speelt, het hele woordje "alleen" komt er niet in voor... en denk dat je op een podium 150 watt wel in je rug zal voelen drukken denk je ook niet??
je hebt pas heel veel watts nodig als je zonder PA gaat spelen en meestal is die toch wel aanwezig...

Phyrexian
30 november 2005, 11:33
Ik de voorbije twee jaar met m'n band ongeveer 40 shows gedaan. Als de helft er van PA-support had, was het al veel. Vaak ging enkel de zang en drum door de PA.

150 watt is niet echt veel als je een beetje luide muziek maakt, zeker niet als je drummer hard doormept en je twee luide halfstacks van gitaristen naast je hebt staan.








Ik heb twee jaar lang intensief op die SVT-3 Pro gespeeld. De klank is dik in orde en als je een 4ohm cabinet (of 2x 8ohm parallel) gebruikt, draait deze amp op 450 watt en is die meer dan luid genoeg voor de meeste situaties.
1000 euro is een mooie prijs voor een SVT-3 pro + SVT410HLF cab!

Phyrexian
30 november 2005, 11:35
Je kan het effe vragen op: www.basgitaarforum.nl Hier zijn nog maar weinig bassisten......

+1

De hele bass community die hier een paar jaar geleden nog te vinden was, lijkt helemaal verhuisd naar die website.

Dit subforum is aan't uitsterven... so... allen naar www.basgitaarforum.nl

niels_r
30 november 2005, 18:26
Kan dat niet even in een sticky hierzo? :D







:dance:

starscream
30 november 2005, 22:04
jep ik kwam hier vroeger ook heel vaak, maar ik zit nu ook bijna alleen nog maar op basgitaarforum.nl (onder de naam Darell). Een sticky met de melding dat ze beter naar basgitaarforum.nl kunnen gaan zou geen slecht idee zijn!

starscream
30 november 2005, 22:05
* edit: dubbelpost

K*t forum ook :razz:

olaf reijnders
30 november 2005, 22:27
Ga allen naar de basgitaarforum. Daar wordt geregeld de software ge-update En deze forum wordt niet of nauwelijks onderhouden waardoor er iedere keer weer dubbelposts komen en (nog erger) regelmatig niet bereikbaar is.

starscream
30 november 2005, 22:40
helemaal mee eens Olaf! Ik vraag me af waarom iedereen hier dat nog accepteert en niet massaal naar een ander forum gaat :o
Mij zie je hier in iedergeval niet meer

musicmaestro
1 december 2005, 12:51
De svt 3-pro met het genoemde cabinet zal een goede keuze zijn met heel veel speelplezier.
Heb zelf de svt-4 en het bevalt uitstekend.

veel succes.