PDA

View Full Version : Western gitaren van Cort, Yamaha, Washburn en Seagull



tbros2000
29 november 2005, 16:58
Hallo,

Dit is zo'n onzekere ik-weet-niet-welke-gitaar-ik-moet-kopen topic, dus je bent gewaarschuwd.

Ik heb een klassieke akoestische gitaar (heb ik nu 2 jaar) een elektrische nep strat (heb ik nu 1 jaar). Ik speel bijna alleen maar op me elektrische, maar ik kan nog niet echt goed spelen, daarom leek het me een idee om een stapje terug te doen en een western gitaar te kopen, om mezelf beter gitaar te leren spelen.

Nu ben ik opzoek naar een gitaar van rond de 300. Ben bij verschillende winkels geweest. De volgende gitaren op het oog:

Washburn WD-41 of WD-46 (zijn 2 speciale limited edition gitaren voor de prijs van 300 euro)

Yamaha FG-720 voor 275 euro (afgeprijsd)
Yamaha FG-730 voor 300 euro (afgeprijsd)

Cort Earth 100 voor 260 euro (was inclusief tas, maar deze is wel goedkoper te krijgen. In de winkel hadden ze het over dat deze uit zelfde fabriek kwam als de yamaha's, wat ik nogal verdacht vond)

Ver kreeg ik nog een Seagull in me handen geduwd van meer dan 400, maar ook die is goedkoper te krijgen geloof ik (bij een andere winkel), had een lage actie en klonk ook goed.

Nou kon ik niet echt verschil merken tussen de gitaren, behalve die Seagull, die voelde echt anders. De gitaren komen allemaal erg dicht bij elkaar in de buurt (ze zijn ook allemaal rond de 300 euro).

Waar zou jou voorkeur naar uitgaan qua merk/model? En is een cutaway noodzakelijk vind je? (deze hadden dat allemaal niet

PS. ik heb ook nog op Washburns gespeeld van rond de 200 euro maar die klonken als kartonnen dozen in vergelijking met deze gitaren