PDA

View Full Version : aparaat bevestigen in rack



Lutz
29 november 2005, 16:47
hoi,

ik zit met een vraagje aangaande bevestiging van aparaten in een rack.

Nu kun je zeggen, het is zo simpel als kan zijn, aparaatje erin, de 4 schroefjes insteken en klaar is kees, maar ik vraag mij af, als je een zwaar aparaat hebt, bv een buizen eindtrap, dan worden die 4 schroefjes toch veel te veel belast en volges mij kan het frontplaatje dan gaan verwringen.

Hoe worden deze dingen het beste bevestigd? bestaan er een soort ophangingen voor?

Ik hoor het graag,

Lutz

vester86
29 november 2005, 23:08
heb in dat verhangen in mijn eigen rack totaal geen last, de stalen frontplaten zijn ook verrekte dik (enkele milimeters) en daar is sowieso al geen (buigende) beweging in te krijgen..

in sommige racks zitten aan de achterkant ook rails waaraan je apparaten kunt monteren, daarin kun je ook een geleidingsrails ofzo schroeven, of een systeempje wat de achterkant van je apparaat omhoog houdt

piezo
30 november 2005, 12:03
Inderdaad zou je alleen zware en/of diepe apparaten (buizeneindtrappen bijvoorbeeld) beter ook aan de achterkant op kunnen hangen. Bij vervoeren in de auto kan het soms verstandig zijn de voorkant boven te houden, zodat schokbelastingen (verkeersdrempels :-( ) minder kwaad kunnen.

vester86
30 november 2005, 17:07
heb zelf de poweramp in de onderste rackspace's zitten, zodat ie nog met 2 voetjes op de grond steunt... met vervoer idd de voorkant boven leggen, is alleen bij sommige versterkers dan een beetje uitkijken met de buizen

De Beer
30 november 2005, 19:50
ik denk niet dat het nodig is voor gitaar gear eigenlijk, tenzij je het in een of andere trailer gaat laten vervoeren door derden.

Zware PA amps hebben vaak aan de achterkant nog wat vast zet mogenlijkheden.
Crest bijvoorbeeld, adviseert dat eigenlijk aleen voor systemen die veel verhuist worden. Zoals Amp rackjes van PA verhuurders etc.

er bestaan daar 19"profielen voor die standaard aan de voorkant kooi moeren kunnen hebben en haaks daarop en er achter ook nog kooimoer gaten hebben.
foto heeft aan 3 zijden gaten.
http://www.xs4all.nl/~ghradema/lolafugas/sp_a0105.jpg

vinni
1 december 2005, 21:13
ik denk niet dat het nodig is voor gitaar gear eigenlijk, tenzij je het in een of andere trailer gaat laten vervoeren door derden.

Zware PA amps hebben vaak aan de achterkant nog wat vast zet mogenlijkheden.
Crest bijvoorbeeld, adviseert dat eigenlijk aleen voor systemen die veel verhuist worden. Zoals Amp rackjes van PA verhuurders etc.

er bestaan daar 19"profielen voor die standaard aan de voorkant kooi moeren kunnen hebben en haaks daarop en er achter ook nog kooimoer gaten hebben.
foto heeft aan 3 zijden gaten.
http://www.xs4all.nl/~ghradema/lolafugas/sp_a0105.jpg

Weet jij ook waar ik die dingen kan kopen?

Groet,
Vinni

De Beer
2 december 2005, 12:56
Ik heb geen idee, deze heb ik ooit na een klus mee genomen.

Ze zijn afkomstig uit een Rittal (http://www.rittal.nl/) kast, zo'n huge 19" kast waar ze servers en netwerken ed. in hangen.

Deze zijn 1,5 HE dus a-practisch ook, maar ik neem aan dat ze wel ergens per lengte gemaakt worden.