PDA

View Full Version : maisolie op gitaar



elie
29 november 2005, 16:17
ik had laatst ergens gelezen dat als je geen citroenolie had je ook maisolie kon gebruikenom je fretboard te bewerken, ik heb dit dus gedaan maar toen ik straks nog eens aan het bladeren was in dat boek stond er OLIJFOLIE, heb ik nu mijn gitaar verknoeid??? of kan dat niet veel kwaad



en lach mij aub niet uit, ik ben nog een beginner :(

Buzz
29 november 2005, 17:38
Inderdaad, je hebt je gitaar verknald.

Maisolie gaat nogal plakken namelijk. Olijfolie trouwens ook.

Schoonmaken met lemoil en de onbewerkte delen (brug en toets) behandelen met kleurloze meubelolie of gunstock oil.

elie
29 november 2005, 17:43
waar haal ik dat 'lemoil' en wat moet dat kosten

Buzz
29 november 2005, 17:52
Dat kun je halen bij de plaatselijke muziekhandel. Kost een paar Euro. Maar aangezien verticale prijsbinding bij de Nma verboden is, kan de winkelier zelf zijn prijs bepalen.

elie
29 november 2005, 17:59
zo , ik heb hem even opgeblonken met een vod en nu ziet, speelt en klinkt weer zoals het hoort , en hij kleeft niet meer

jpb
29 november 2005, 23:29
zo , ik heb hem even opgeblonken met een vod en nu ziet, speelt en klinkt weer zoals het hoort , en hij kleeft niet meer
Nu alleen nog de maisolie er uit zien te krijgen....

elie
30 november 2005, 07:54
die is er uit :-D

Droffie
30 november 2005, 14:17
Gebruik ook geen teak olie. Ook rotzooi.

Olie op je fretboard moet je hooguit 2 keer per jaar doen afhankelijk van omstandigheden.
Mijn advies gewoon een flesje fretboad conditioner gebruiken, is er special voor gemaakt, geen risico nemen.

Mattia
30 november 2005, 15:57